Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu asua yli 250m2 kokoisessa ok-talossa?

Vierailija
20.06.2021 |

Tuntuuko avaralta, paljon siivottavaa ilmeisesti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo 250m2. Ei mitenkään ihmeelliseltä. Niitä tiloja siivotaan jossa oleskellaan, kaksi huonetta on sellaisia joissa ei käytännössä ikinä edes olla joten eipä niitä ihmeemmin puunata. Ja kaksi aikuista ei niin sotke että kamalasti tarvitsee koko ajan siivota.

Vierailija
2/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun, kissan kanssa. Avaraa on. Vuosien varrella on kertynyt tavaraa jota en saisi yksiöön/kaksioon mahtumaan. Tämä on lapsuudenkoti ja olisi muuten kai tyhjillään.

Sinänsä en tarvitse paljoa tilaa mutta ei siitä haittaakaan ole, mahtuu tarvittaessa yökyläilijöitä. Siivoaminen on iso työ joten hankin hiljattain kunnon imurin. Lumitöitä on talvella, kesällä nurmikonajoa mutta kumpaakaan ei rasitukseen asti.

Nuorempana olisin pelännyt yksin isossa talossa jossa on yläkertakin. Nykyään ei pelota mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 210 neliötä kerros ja kaksi kerrosta. 410 yhteensä. Siivoamisesta ei ole huolta koska siivooja käy.

Asun Thaimaassa ja Suomessa asuttiin vaimon kanssa 48 neliön kaksiossa.

Kyllähän se avaralta tuntui alkuun kaksistaan mutta kaikkeen tottuu.

Mahtuu ainakin yövieraat nukkumaan.

Vierailija
4/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kolmonen lotto miljonääri?

Vierailija
5/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään erikoiselta kun on aina asunut isossa talossa, pois lukien muutaman vuoden opiskeluaikaa. Ei tunnu avaralta. Kaikkia tiloja ei tarvitse siivota kerralla, lähinnä olohuone, keittiö ja makuuhuone tulee viikottain siivottua.

Vierailija
6/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähes 300 m2 kahdelle hengelle. Ei tästä poiskaan osannut lähteä, kun lapset muuttivat omilleen. Nautimme tilan tunnusta, turhaa krääsää ei ole missään ja olemme sisustaneet uudelleen, niin että meillä on vierashuoneet aina käyttövalmiina, sen lisäksi työhuone.

Kesämökilläkin tilaa on yli 400 m2 ja on mukavaa, kun vieraat voi majoittaa kaikki omiin oloihinsa, kaikissa huoneissa on oma kylpyhuone jne.

Siivooja käy molemmissa kerran viikossa, silloin, kun olemme paikan päällä, joten siivouksella ei tarvitse päätään vaivata.

Vierailija
7/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan Porvoossa asuva. 

Vierailija
8/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 360 neliötä. Asukkaina minä, vaimoni, 10-vuotias poikamme ja kissa, kohta ehkä koirakin. Ihan on mukavaa elellä väljästi. Riittää tilaa arkielämälle ja harrasteille, välillä voi olla ihan omissa oloissaan, jos siltä tuntuu. Voimme kutsua isomman porukan kyläilemään, ja saavat mielellään jäädä yöksikin. Koronakriisin aikana väljä koti on ollut todella mukava.

Siivooja käy joka toinen viikko, tämä riittää hyvin, kun elelemme muuten siististi. Pihassa riittää hommia, suhtaudumme siihen harrasteena.

Vierailija
9/21 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain 235m2, mukavan väljää. 3 henkeä enää talossa, rakennettu alunperin 4:lle.

Välillä siivotaan itse, välillä käy siivoaja. Helppoa ja nopeaa kun tavarat on omissa paikoissaan eikä mitään läjiä kasaannu

Vierailija
10/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lotto enkä mikään muukaan miljonääri olen vaan elänyt linkistä ja säästänyt.

Talon rakentaminen on Thaimaassa paljon halvempaa kun Suomessa niin saa helpolla neliöitä.

Ja en myöskään asu Porvoossa vaan ihan Thaimaassa.

Tuntuu että täällä ei voi mitään kirjoittaa kun aina joku luulee tietävänsä paremmin kuin itse.

Vierailija
11/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan talosta. Uudehko, laadukas, kauniisti sisustettu talo on tosi jees. Varsinkin merinäkymin ja niin, että naapuri ei ole ihan kyljessä. Joku 60-90-luvun talo matalalla katolla ja vanhoilla kalusteilla jossain lähiössä olisi painajainen. Ja siivoojat siivoo, jos ei itse jaksa. Jos ei oo varaa ja ei jaksa, kannattaa hankkia pienempi asunto.

Vierailija
12/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lotto enkä mikään muukaan miljonääri olen vaan elänyt linkistä ja säästänyt.

Talon rakentaminen on Thaimaassa paljon halvempaa kun Suomessa niin saa helpolla neliöitä.

Ja en myöskään asu Porvoossa vaan ihan Thaimaassa.

Tuntuu että täällä ei voi mitään kirjoittaa kun aina joku luulee tietävänsä paremmin kuin itse.

Suomalainen vaimo?

Vierailija
13/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavalta tuo tuntuu, en haluaisi palata takaisin siihen 52 neliön kaksioon, josta tähän muutin. Viikottain siivoan vain 4 huonetta, loput 9 siivotaan vain silloin, kun on tarvetta.

Vierailija
14/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aiemmin yli 300 neliön talo. Nyt, kun rakennettiin talo, niin tehtiin pienempi, hiukan yli 200 m2.

Tuossa isommassa oli aika paljon hukkatilaa meille ja päädyttiin pienempään.

3 henkilöä meidän perheessä.

Vierailija
15/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkosiivouksen tekeminen kestää viikon, mutta muuten on ihan kivaa. Siivoojaa en halua, sillä se tuntuisi oman elämän ulkoistamiselta. Puutarhuri kyllä saa käydä.

T: ulkosuomalainen

Vierailija
16/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä:

Me viihdymme mieheni kanssa ja kissalla on

Tilaa ottaa kunnon hepulit välillä.

Juhannus siivous just tehty:

Mieheni imuroi pesi lattiat yläkerran

Minä saman ala-kerran siivous Apua ei ole eikä tule.

Hyvää Jussia kaikille 😀

Vierailija
17/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se ole sen ihmeempää. Meillä on avara sisutus ja todella helppo siivota. Menisikö noin 3 tuntia jos pesee vessat, kylppärit, pyyhkii pölyt, imuroi ja moppaa, yhdeltä ihmiseltä. Toki ikkunanpesusta en nauti ja sen teen vain kerran vuoteen.

Vierailija
18/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistähän se lika ja sotku tulee. Asun kaksin poikani kanssa 250m2 talossa, kaikkea ei todellakaan tarvi siivota joka viikko. Tavaroille on paikat ja on väljää. Helpompi siivota kuin jos asuttaisiin vaikka kaksiossa.

Talo menee tosin nyt myyntiin, kun poika muuttaa syksyllä pois. Jatkossa haluan asua minimissään 70m2 kolmiossa.

Vierailija
19/21 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan tiedä, meillä 253 m2.

Vierailija
20/21 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen vaimo?[/quote]

Vaimo ei ole Suomalainen vaan Thaimaalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän