Lomarahat ja veronpalautukset tuovat minulle, köyhälle yyhoolle, n viiden tonnin säästöt!
Kunhan muistan että olen edelleen köyhä enkä voi ostaa mitään ylimääräistä.
Kommentit (22)
Sulla on melko kova veroprosentti.
joo,turhaa lainaa valtiolle. Otappa ja laske prosentti uudelleen. Pitää olla plus miinus nolla.
Eihän nuo säästöjä ole. Ei ihme että olet köyhä jos talousosaaminen on tuota tasoa.
Hyvä ap, ihan hienosti ajateltu. Mä en muistanut ja kaikki on jo mennyttä. Ja mätkyjäkin tuli.
Totta helkatissa ne on säästöjä jos ne säästöön laittaa! Ootteko tyhmiä?
Hyvä ap, kaikki puskurirahastoon vaan!
Tosin mietin että jos lomarahat ja palautukset ovat tuota luokkaa, et voi olla ihan köyhä tai sitten kulusi on väärin mitoitettu ja/tai vero% aivan liian korkea.
Yleisesti ihmettelen veronpalautuksillaan kehuskelivia. Sehän on vain tyhmää lainata valtiolle rahaa kun niillä voisi itse tehdä paremman tuoton.
Veronpalautuksille maksetaan paljon parempi korko, kuin mitä pankit maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Lähes missä tahansa rahastossa saa paremman tuoton kuin mitä veronpalautusten korko on. Ei tarvi paljon osaamista saadakseen osakkeillakin paremman tuoton.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo säästöjä ole. Ei ihme että olet köyhä jos talousosaaminen on tuota tasoa.
Tottakait ne on säästöjä, kun ei ole niitä ennakkoon käyttänyt. Säästäminen on paljon muutakin, kuin laittamalla tilipäivänä rahaa pankkiin.
Ja joskus verohallinto on maksanut hyvitysverolle korkeampaa korkoa, mitä pankit, luulisi sinun talousnerona sen tietävän, jolloin se on ollut hyvä sijoitus.
Olen myös (oikeasti) köyhä yyhoo ja tuollaisista summista en voi edes haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
heh,päivän paras!
Ei niille mitään korkoa saa,pennillee tai siis sentilleen sen minkä on maksanut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakait ne on säästöjä, kun ei ole niitä ennakkoon käyttänyt. Säästäminen on paljon muutakin, kuin laittamalla tilipäivänä rahaa pankkiin.
Ja joskus verohallinto on maksanut hyvitysverolle korkeampaa korkoa, mitä pankit, luulisi sinun talousnerona sen tietävän, jolloin se on ollut hyvä sijoitus.
416€ olisi ollut rahaa per kk laittaa rahastoon joka kuukausi.
Verohallinto EI MAKSA korkoja,se mikään pankki/rahalaitos ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan maksaa. Mutta ehkä ei sitten sinulle. Sori siitä.
Olen yksi joka "säästää" veronpalautuksilla. Tiedän kyllä, että varmasti fiksumpiakin tapoja olisi, mutta minulle tuo on HELPOIN tapa.
+Olen kerran joutunut maksamaan märkyjä, ja se ärsytti, vaikka summa ei kovin iso ollut/sain se maksettua heti pois.
Verosuunnittelu on varmasti myös helpompaa jos joka kk saa saman palkan, minulla tuloissa voi olla (suht isoja) heittoja.
Laitan vero% aina niin, että mietin n. mitä tulen tienaamaan, ja laitan summaa "ylimenovaraa" suht reippaalla kädellä +veroilmotukseen tulee toisinaan jotain vähennyksiä (esim. nyt kun etätöitä tein, tmv.)
Olen ihminen joka ei jaksa ajatella rahaa koko ajan, haluan että kaikki on "helppoa". Laskut menee suurin osa automaattisesti, jemmatilillä on rahaa jne.
Ja tiedän senkin, että voisin laittaa myös jonkun summan automaattisesti menemään säästöön per kk, mutta kun tuloissa on isoja vaihteluita, tuo on helpoin tehdä itse palkan mukaan (pienestä minimääärrä, isosta iso summa jne.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vero.fi:
Veronpalautukselle maksetaan korkoa
Verohallinto maksaa veronpalautukselle hyvityskorkoa. Korko ei ole mukana verotuspäätöksellä näkyvässä summassa vaan se lisätään palautettavaan määrään palautuksen yhteydessä. Vuonna 2021 korko on 0,5 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes missä tahansa rahastossa saa paremman tuoton kuin mitä veronpalautusten korko on. Ei tarvi paljon osaamista saadakseen osakkeillakin paremman tuoton.
Unohdit kuitenkin mainita rahastojen yms. toimituskulut ja jos sijoitus muutaman satasen, mennään miinuksen puolelle.
Ei sijoitusyhtiöt tee hyväntekeväisyyttä ja jaa rahaa, vaan bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
"Veronpalautukselle maksetaan korkoa
Verohallinto maksaa veronpalautukselle hyvityskorkoa. Korko ei ole mukana verotuspäätöksellä näkyvässä summassa vaan se lisätään palautettavaan määrään palautuksen yhteydessä. Vuonna 2021 korko on 0,5 %."
Onpas korkoa...
Mulle tuli 4800 mätkyt kun sijoitin viime vuoden veronpalautukset
eihän nuo mitään SÄÄSTÖJÄ ole...