Kyllä tuli taas eilen kiinnitettyä huomiota ihmisten kesäpukeutumiseen
Keskikokoisen kaupungin keskustassa on nähtävästi ihan tyylikästä lähteä juhlimaan crocseissa, shortseissa, karjalalippis päässä ja viinipullo kädessä. Ja tämä oli vielä nainen! Miehet vaeltavat kaljamahat tanassa kohti terassia, caprit ja tunikat seuraavat perässä. Ja kaikilla poikkeuksetta jotkut vaellussandaalit tai likaiset kangastennarit. Vain elämää!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
No onpas ap saanut paljon turhaa kritiikkiä. Älähtää taitavat ne jotka eivät välitä mitä peilistä näkee.
Oikeassahan ap on. Suurin osa suomalaisista ei välitä ulkoisesta habituksestaan. Muka rumat ne vaatteilla koreilee tai vaatimattomuus kaunistaa ja mitä näitä ikivihreitä fraaseja nyt olikaan.
Meidän kulttuurissa on valitettavasti suuri synti panostaa omaan pukeutumiseen. Toki kaikilla ei siihen ole ylimääräistä, mutta suurimmalla osalla on. Onneksi nuoret sukupolvet ovat jo rohkaistuneet tässä asiassa.
En ole ihan samaa mieltä kanssasi. Toki aina on näitä todellakin tyylittömiä juntteja, joihin luen myös ne (usein nuoret) naiset, jotka kulkevat p*rseshortseissaan julkisella paikalla.
Ihminen voi pukeutua siististi, rennosti tai juhlavasti paikkaan ja tilaisuuteen sopivasti ja haluttaessa omaa persoonaakin korostaen, mutta liika panostaminen omaan ulkonäköön näkyy läpi ja antaa henkilöstä vähän pinnallisen ja itserakkaan vaikutelman.
Oma siskoni ja miehensä pukeutuvat ihan järkyttävästi, vaikka ovat hyvätuloinen pariskunta Helsingistä. Kaikkia ei vaan kiinnosta muoti tai tyylikkyys. Itse en kehtaisi käydä töissä sen näköisenä kuin he, mutta ei ole minun ongelmani.
Nätti, tyylikäs pukeutuminen ei ole kauhean vaikeaa, jos on yhtään silmää sille. Kaikilla sitä ei ole. Ei voi mitään.
Tänä kesänä teinityttöjen muotia taitaa olla alusvaatteiden pitäminen tavallisten vaatteiden sijaan? Tuli hieman hämmentynyt olo, kun kaupassa ohitseni käveli ehkä 17-vuotias tyttö, jolla oli sellaiset varrelliset alushousut (materiaalin erotti selkeästi ja lahkeissa ne pitsireunukset) eikä mitään niiden päällä. :) Näin vähän aikaa sitten myös toisen naisenalun, jolla oli ohut bralette-toppi eikä muuta yläkropassa.
Kukin toki tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma siskoni ja miehensä pukeutuvat ihan järkyttävästi, vaikka ovat hyvätuloinen pariskunta Helsingistä. Kaikkia ei vaan kiinnosta muoti tai tyylikkyys. Itse en kehtaisi käydä töissä sen näköisenä kuin he, mutta ei ole minun ongelmani.
Nätti, tyylikäs pukeutuminen ei ole kauhean vaikeaa, jos on yhtään silmää sille. Kaikilla sitä ei ole. Ei voi mitään.
Miten he sitten pukeutuvat? Ja miten heidän mielestäsi tulisi pukeutua?
Noita crockseja en tajua itse, varsinkaan halpoja feikkiversioita- kömpelöt "puutarhakengät", hiostavat varmasti jalkoja ja näyttävät susirumilta. Lapsilla noita näkee esim. kesäleireillä, ei ole varmastikaan mukava liikkua luonnossa tuollaisilla kengillä. :/
Suomalaiset välittää vain omistusasunnoista mikä on turhaa, meillä on 1,6 miljoonaa eläkeläistä ja perikuntien asuntoja tulee myyntiin pilvin pimein, työikäisiä on vähemmän eikä kaikki saa tes-palkkaa ja täysiä työtunteja eli iso asuntojen hintaromahdus tulossa. Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.
Lisäksi loppuu paljon palvelualan työpaikkoja. Luuleeko ihmiset, että työtön menee 518 euron työmarkkinatuella parturiin eläkeläisten tilalle asiakkaaksi. Toimeentulotukea ei saa jos on asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Monella rikkaalla ei ole taitoa pukeutua eikä sisustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella rikkaalla ei ole taitoa pukeutua eikä sisustaa.
Uusi talo saattaa olla ihan järkyttävästi sisustettu.
Sitä se on kun ihmisillä on muuta tekemistä, miettimistä ja mielenkiinnon kohteita kuin vaatteet. Mihin kukin aikansa kuluttaa. Aika pinnallista jos toisten vaatteet niin paljon häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
No onpas ap saanut paljon turhaa kritiikkiä. Älähtää taitavat ne jotka eivät välitä mitä peilistä näkee.
Oikeassahan ap on. Suurin osa suomalaisista ei välitä ulkoisesta habituksestaan. Muka rumat ne vaatteilla koreilee tai vaatimattomuus kaunistaa ja mitä näitä ikivihreitä fraaseja nyt olikaan.
Meidän kulttuurissa on valitettavasti suuri synti panostaa omaan pukeutumiseen. Toki kaikilla ei siihen ole ylimääräistä, mutta suurimmalla osalla on. Onneksi nuoret sukupolvet ovat jo rohkaistuneet tässä asiassa.
Ei se panostaminen edes vaadi ylimääräistä! Samalla rahalla saa sen printtitunikan tai sitten ilmavan, kauniin kesämekon. Samoiten kengät, niihin voisi sijoittaa kerran ja huoltaa hyviä kesäkenkiä tai sitten ostaa joka kesä uudet kangasrievut jotka menevät rikki.
Miehet pitääkä pitkiä housuja en halua nähdä karvaisia jalkojanne. Varsinkin m.ä t.y.t.
Olen jo vuosikymmeniä ihmetellyt suomalaista tapaa pukeutua mustaan/tummaan kesähelteellä. Yksinkertaisen kokeeni perusteella auringon paisteessa mustassa pullossa vesi on noin 5 astetta lämpöisempää kuin valkeassa pulossa. Ymmärtääkseni sama pätee myös ihmisiin.
Musta kuulemma hoikentaa visuaalisesti, mutta miksi mahtavan peräsimen omaavat naiset pukeutuvat mustaan T-paitaan ja valkoisiin shortseihin pulleiden purjeiden ilmeisesti ollessa reivattuina?
Ja sillä nyt on suuri merkitys, kun SINÄ kiinnität huomiosi kanssa ihmisten pukeutumiseen!
Puhtaat ja ehjät vaatteet, näillä mennään.
M
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset välittää vain omistusasunnoista mikä on turhaa, meillä on 1,6 miljoonaa eläkeläistä ja perikuntien asuntoja tulee myyntiin pilvin pimein, työikäisiä on vähemmän eikä kaikki saa tes-palkkaa ja täysiä työtunteja eli iso asuntojen hintaromahdus tulossa. Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.
Lisäksi loppuu paljon palvelualan työpaikkoja. Luuleeko ihmiset, että työtön menee 518 euron työmarkkinatuella parturiin eläkeläisten tilalle asiakkaaksi. Toimeentulotukea ei saa jos on asuntolainaa.
Tällä hetkellä eläkkeitä maksetaan 30 miljardia ja työttömyyskorvauksia vain 5 miljardia. Silti työttömiltä koko ajan leikataan. Suomi tulee oppimaan kantapään kautta mitä tuo tarkoittaa. Kaupan alan työpaikat ja palvelualan työpaikat pyörivät eläkeläisten avulla vielä jonkun aikaa. Itse sain vuodeksi palkkatukityön, mutta sen jälkeen ei ole tietoa. Parturiin menen vasta, jos saan vakituisen työpaikan, puoliso leikkaa pitkien hiusteni latvat ja voin pitää hiuksia myös kiinni. Vaatteita ostan nyt kun on rahaa, työmarkkinatuella ei pysty ostamaan kuin halpaa ruokaa. Tosin ostan nytkin melkein kaikki vaatteet kirpputorilta. 1,6 miljoonaa eläkeläistä, paljon tulee käytettyä tavaraa halvalla myyntiin, se on kyllä hyvä puoli.
Vierailija kirjoitti:
No valaise vähän mitä se nätti tyylikäs sitten on? Joku kardaashianin sen hetkinen päähänpisto? Vai normaali tusinamuoti joka kiertää sen vajaa 10 vuoden rinkiä pienin muutoksin.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosikymmeniä ihmetellyt suomalaista tapaa pukeutua mustaan/tummaan kesähelteellä. Yksinkertaisen kokeeni perusteella auringon paisteessa mustassa pullossa vesi on noin 5 astetta lämpöisempää kuin valkeassa pulossa. Ymmärtääkseni sama pätee myös ihmisiin.
Musta kuulemma hoikentaa visuaalisesti, mutta miksi mahtavan peräsimen omaavat naiset pukeutuvat mustaan T-paitaan ja valkoisiin shortseihin pulleiden purjeiden ilmeisesti ollessa reivattuina?
Kylläpä sinä olet viisas.
Partureita, ravintoloita, kahviloita, vaatekauppoja, remonttifirmoja ja autokorjaamoita loppuu urakalla. Toivotaan ettei työntekijöillä ole asuntolainaa, he kun eivät saa asumistukia eikä toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Partureita, ravintoloita, kahviloita, vaatekauppoja, remonttifirmoja ja autokorjaamoita loppuu urakalla. Toivotaan ettei työntekijöillä ole asuntolainaa, he kun eivät saa asumistukia eikä toimeentulotukea.
Moni on joutunut nyt korona aikana jo oppimaan että saavat pelkän työmarkkinatuen 518 netto, jos on 2 lasta niin 660, tuosta asumisen kulut, ruoat ja lasten vaatteet, 200 saa lapsilisää, jos on 2 lasta, muita tukia ei asuntovelkainen saa.
"Ruma" on varsin laaja sekä monikulmainen käsite.