Kyllä tuli taas eilen kiinnitettyä huomiota ihmisten kesäpukeutumiseen
Keskikokoisen kaupungin keskustassa on nähtävästi ihan tyylikästä lähteä juhlimaan crocseissa, shortseissa, karjalalippis päässä ja viinipullo kädessä. Ja tämä oli vielä nainen! Miehet vaeltavat kaljamahat tanassa kohti terassia, caprit ja tunikat seuraavat perässä. Ja kaikilla poikkeuksetta jotkut vaellussandaalit tai likaiset kangastennarit. Vain elämää!
Kommentit (64)
Isot vatsat miehillä on ido törnoffi.
Onneksi minulla on tyylikäs ja itsestään huolta pitävä italialainen mies. Olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Eniten harmittaa likaisuus. Laita mitkä vaan romppeet päälle mut pese ne ja ITSESI! Hienhaju on tympeetä, dödöt on keksitty.
Heh heh! Melkein kuvottaa kun ohi kävelee ihminen joka haisee kilometrin päähän deodorantille. Hiki taas ei haise kovinkaan pitkälle. Hien ja deodorantin yhdistelmä onkin jo aika "mielenkiintoinen".
Tuliko pööööörnautti voi eiiikäää
Vierailija kirjoitti:
Kuvailepa oma pukeutumisesi niin arvostellaan sekin tässä saman tien.
😂
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on tyylikäs ja itsestään huolta pitävä italialainen mies. Olen onnellinen.
Ai, onkohan meillä sama mies, minä ilmoittelen aina silloin tällöin yhden italiaanon kanssa, hän ei ole vapaa. Missä asut?
Eniten on kiinnittänyt huomiota se, kuinka ihmiset tuntuu olevan vielä tukevammassa kunnossa kuin viime kesänä. Naiset ja miehet. Mikähän vaikutus etätöillä ja koronalla on tähän?
Ja kyllä, olen tukevoitunut itsekin.
Muoti ja trendit ovat ehkä turhinta, mitä ihminen on keksinyt. Ei mitään tekemistä minkään oikean asian kanssa, pelkkää egoboostausta ja pinnallisuutta.
Caprit ovat parhaat. Useimmilla on rumat polvet.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, itse kuljen päivittäin Hgin keskustassa ja voi vain ihailla miten upean näköisiä ihmiset ovat, ja kesäiset vaatteet.
Täällä pk-seudulla pukeudutaan tosi kivasti. Käytiin lomalla Lappeenrannasss, ja ero on ihan huomattava! Siellä oli näitä matameja tunikoissaan ja muutenkin tyyli oli aivan järkkyä.
Kommentit paljastavat että metsäläisiä ollaan ja metsäläisinä pysytään. Ei siinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, itse kuljen päivittäin Hgin keskustassa ja voi vain ihailla miten upean näköisiä ihmiset ovat, ja kesäiset vaatteet.
Samaa olin tulossa sanomaan. Ei tule crocsin crocsia vastaan vaan ihmisillä on todellakin aivan ihana kesälookeja. Kyllä kelpaa istuskella kahvikupin kanssa Espan kesäterassilla ja ihastella ohikulkijoita. Eikä näin korona-aikaan ole kyse edes turisteista, vaan ihan suomalaisia ovat. En tunnista lainkaan tätä "suomalaiset (naiset!) eivät osaa pukeutua" -mantraa.
”Todellakin aivan ihania kesälookeja”. Ensinnäkin voisit kirjoittaa suomeksi. Ja toiseksi, kerro mikä niissä näkemissäsi asuissa on niiin ihanaa?
Kukaan ei ole muille velkaa esteettisesti mitään. Kenenkään ei tarvitse pukeutua toisia miellyttääkseen. Jos ärsyttää niin katso muualle, vaikka omia hienoja sandaaleitasi.
Minusta kyllä caprit ja tunikat ovat ihan perussiistiä pukeutumista, ei pahimmasta päästä ollenkaan.
Olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten tänä kesänä entistä useampi mies haisee likaiselta. En puhu siis ällöstä hienhajusta, jota toki leijuu sitäkin, vaan sellaisesta epäpuhtaan ihon hajusta. Kyllä näillä helteillä pitäisi käydä edes vesipesulla päivittäin kaikkien!
Ps. Itse saan pitkiä katseita, koska olen pitkässä, mustassa mekossa kesäisin ja päässä musta aurinkohattu. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pk-seudulla pukeudutaan tosi kivasti. Käytiin lomalla Lappeenrannasss, ja ero on ihan huomattava! Siellä oli näitä matameja tunikoissaan ja muutenkin tyyli oli aivan järkkyä.
Lappeenrannasta kirjoittelen minäkin. AP
En haluaisi käyttää crocs-tyylisiä kenkiä, mutta muut kengät saa aikaan rakkoja ja verisiä hiertymiä (leveä jalkaterä). Pyörä taas hajalla, en tykkää kävellä kesällä pitkiä matkoja. Ensi viikolla pyörä huoltoon ja tyylikkäämmät kengät jalkaan sekä uudet, jalalle sopivat sandaalit tilaukseen viimeistään heinäkuussa (ei ole ollut varaa tähän asti).
No onpas ap saanut paljon turhaa kritiikkiä. Älähtää taitavat ne jotka eivät välitä mitä peilistä näkee.
Oikeassahan ap on. Suurin osa suomalaisista ei välitä ulkoisesta habituksestaan. Muka rumat ne vaatteilla koreilee tai vaatimattomuus kaunistaa ja mitä näitä ikivihreitä fraaseja nyt olikaan.
Meidän kulttuurissa on valitettavasti suuri synti panostaa omaan pukeutumiseen. Toki kaikilla ei siihen ole ylimääräistä, mutta suurimmalla osalla on. Onneksi nuoret sukupolvet ovat jo rohkaistuneet tässä asiassa.
Ap, mistä päättelit, että nainen viinipullon kanssa oli lähdössä juhlimaan? Sinä siis ilmeisesti itse pidit hänen lookkiaan juhlalookkina. Mitä se kertookaan sinusta itsestään?