Onko kävelystä mitään hyötyä kunnon kohotuksen kannalta tms?
Ei mene vielä juoksu lyhtypylväiden väliäkään saati mitään juoksukouluja
Kommentit (8)
Kävely on parasta liikuntaa. Nivelet ei rasitu. Mutta kannattaa välillä nousta mäkiä, tai kiihdyttää vauhtia, jos vain kunto kestää.
Kun kävelee 6km/h nopeudella olet optimaalisessa rasvanpoltto nopeudessa.
Tämä kävelynopeus on siis parempi rasvanpoltossa kun juokseminen, eli poltat rasvaa ja vahvistat lihaksiasi kun kävelet, sekä korostat aineenvaihduntaasi. Hitaampi kävely ihan ok ja miljoon kertaa parempi kuin ei mitään, mutta 6km/h on sweet spot.
Nyt kun jatkat tätä (väh 1-2 x viikossa, 45min tai mielummin kauemmin kerrallansa) saat seuraavat terveyshyödyt:
Lihakset kasvaa (ne polttaa kaloreita kun lepäät, ovat kasvaessaan ja vain ollessaan "energia syöppöjä")
Kävely laittaa nesteet virtaamaan ja aineenvaihduntasi kasvaa, hyväksi laihtumiselle.
Kävely metsässä vastaa vaikutukselta 10mg diapamia mielenrauhoittamisen suhteen.
Jatkat tuota käpöttelyä niin jos syömiset kunnossa takaan, että alkaa läski (hiljalleen, mutta pysyvästi) saada kyytiä.
Mistäkö tiedän?
Olen entinen rapakuntoinen löllykkämies joka painoi 130kg ja tällä kävelyllä pudotin itseni 98kg painoon, ja matka jatkuu!
Testaa itse, mutta muista älä syö laihtumiasi takaisin, katso kalorisuositukset ikäisellesi ja painoisellesi ja pidä mielessä (ei uskonto).
Toivoopi: Warlokki
warlokki kirjoitti:
Tämä kävelynopeus on siis parempi rasvanpoltossa kun juokseminen, eli poltat rasvaa ja vahvistat lihaksiasi kun kävelet, sekä korostat aineenvaihduntaasi. Hitaampi kävely ihan ok ja miljoon kertaa parempi kuin ei mitään, mutta 6km/h on sweet spot.
Nyt kun jatkat tätä (väh 1-2 x viikossa, 45min tai mielummin kauemmin kerrallansa) saat seuraavat terveyshyödyt:
Lihakset kasvaa (ne polttaa kaloreita kun lepäät, ovat kasvaessaan ja vain ollessaan "energia syöppöjä")
Kävely laittaa nesteet virtaamaan ja aineenvaihduntasi kasvaa, hyväksi laihtumiselle.
Kävely metsässä vastaa vaikutukselta 10mg diapamia mielenrauhoittamisen suhteen.
Jatkat tuota käpöttelyä niin jos syömiset kunnossa takaan, että alkaa läski (hiljalleen, mutta pysyvästi) saada kyytiä.
Mistäkö tiedän?
Olen entinen rapakuntoinen löllykkämies joka painoi 130kg ja tällä kävelyllä pudotin itseni 98kg painoon, ja matka jatkuu!
Testaa itse, mutta muista älä syö laihtumiasi takaisin, katso kalorisuositukset ikäisellesi ja painoisellesi ja pidä mielessä (ei uskonto).
Kiitos Warlokki!
Vierailija kirjoitti:
warlokki kirjoitti:
Mistäkö tiedän?
Kiitos Warlokki!
Ei kestä arvoisa ystäväni, jatka käpöttelyn tiellä ja muista nauttia kaikista tuoksuista ja näyistä, pysähdy katsomaan sitä hassua kukkaa ja kiljuvaa lintua, paarmat pysyy kurissa kun pidät lehtistä oksaa kädessäsi ja heilutat sitä kävelyn mukana ikäänkuin "käden jatkeena". Paarma lentää kohteensa ympäri 360 asteen ympyrässä ja heilahteleva puska osuu yllättävän nopeasti paarman lentoon semmoisessa kulmassa ja nopeudella mihin se ei ole tottunut, kuuluu vaan "päks" ja se kimpoaa metsään ja saat rauhassa kävellä!
Muista vesi ja aurinko rasva ja lennä kesään sinäkin ! Se kuuluu sullekin ! :D
Kävelsystä tulee ehdoton hyöty kuntoon .Lisäksi saa hyvän mielen ja ladukaat yö unet.Kävely on ilmaista,Sitä voi tehdä yksinkin ja siitä tulee tapa. Kipuunkin on lääke kävely,liike!Itselläni on eläkeläisenä mahdolisuus kävellä läpi vuoden aikojemme,säällä kuin säällä.Siitä huolimatta kävelen vaikka on polvien nivel rikot,toinen povi toista pahempi. Hitaasti hartaasti kuljeskelen yksin ulkona,kipu ei ole este. Suosittelen kaikille ja edes helteellä olisi kivenäs vesi pullo mukaan! Muu aika riitää pelkkä vesi eli vesi pullo. Kun hikoaa ulkona,kivenäiset kehosta lähtee hien mukana ja nesteet kehosta.Hyvää kesää kävelyn merkeissä,kävely kanataa aina.
Vierailija kirjoitti:
Kävely on parasta liikuntaa. Nivelet ei rasitu. Mutta kannattaa välillä nousta mäkiä, tai kiihdyttää vauhtia, jos vain kunto kestää.
Hyvä pointti nousta myös mäkiä ja kiihdytää vauhtia. Minulla oli ihmisiä elämä.Valittivat kipu selkä,unetomuus ymm. Pyysin kävelee,Vastasivat, En kerkiä kävellä mutta voisin tulla kahville luoksesi! Uudet tulokaat elämä jonkun kerhon kautta.Ai sinä kävelet. Vaihdetaan puhelin numeroa. Oli joo ,olisi kiva jonkun kanssa kävellä.Valitettavasti heidän naisten kävely ,kun eläkellä liityi: Kävely ostarin bubui tai terssi. Tai kylään he viini pullon kanssa.Aamun torkuina illan virkuina. Alkotomana se ei käy. Lisäksi olen aamun virkku illan torkku ja haluan koti rauhan.Ihmisä kun voi tavata ulkona ulkoilun merkeissä.Ilman kalja viini.JUURI KÄVELESSÄ!
Sinun tapauksessasi tottakai on. Ja kevytkin pysyvä liikuntaharrastus on paljon parempi vaihtoehto kuin joka keväiset muutaman viikon juoksukoulut, jonka jälkeen palataan takaisin sohvalle makoilemaan.
Tottakai on.