Kyllä tuli taas eilen kiinnitettyä huomiota ihmisten kesäpukeutumiseen
Keskikokoisen kaupungin keskustassa on nähtävästi ihan tyylikästä lähteä juhlimaan crocseissa, shortseissa, karjalalippis päässä ja viinipullo kädessä. Ja tämä oli vielä nainen! Miehet vaeltavat kaljamahat tanassa kohti terassia, caprit ja tunikat seuraavat perässä. Ja kaikilla poikkeuksetta jotkut vaellussandaalit tai likaiset kangastennarit. Vain elämää!
Kommentit (64)
Kuvailepa oma pukeutumisesi niin arvostellaan sekin tässä saman tien.
voi ei, mutta voit itkeä olkapäälleni, mutta ensin otan liekkipipon pois vyölaukustani painamasta.
Itse en jaksa enää välittää ulkonäköasioista. Riittää kun on jotkut siistit ja puhtaat vaatteet päällä ja ei mitään itsensä esittely vaatteita.
Aina olen palvelua saanut, vaikka en muodikkaita merkkiivaatteita käyttävältä huippumallilta näytäkään
Taidat olla kateellinen niille joilla on tekemistä näillä keleillä? Ihan tiedoksi että vaellussandaalien näköiset kengät ovat muodissa ja ihmisillä on oikeus pukeutua miten haluaa.
Ahaa, itse kuljen päivittäin Hgin keskustassa ja voi vain ihailla miten upean näköisiä ihmiset ovat, ja kesäiset vaatteet.
No jo on kliseistä. Ei kai kukaan näillä helteillä ole tunika päällä.
Oi kyllä. Likaiset vaatteet ja puhkilintta kengät. Erityisesti yli 60-vuotiaat miehet eivät pese housujaan valitettavasti ja ympäri vuoden. (En ota tässä kantaa crocs-tyyliin mikä sisältää reikiintyneen t-paidan ja 30 vuotta täyttäneet kangasshortsit.)
Ja mitä se mulle kuuluu? Kaupungissa on tapa peseytyä ja pukea puhtaat vaatteet kun lähdetään ulos kotiovesta!
Huvittavaa, miten jotkut arvostelevat muiden pukeutumista.
Varsinkin nykyään, kun muodin ja "hyvin pukeutumisen" määritelmät on hyvin subjektiivisia.
Mikä vika on capreissa ja tunikoissa?
Missä noita kaljamahoja myydään? Itse en ole nähnyt missään vaateosastolla sellaisia. Eikö miehillä ollut mitään muuta päällä?
Ja miten, ap, ihmisten sitten tulisi pukeutua sinun mielestäsi?
Oli mukavaa piristystä kun kahdella nuorehkolla naisella oli kesämekot päällä eräällä syrjäisemmällä puistoalueella! Yleensä siinä liikkuu ihmisiä jolla on "liikunnalliset" ja käytännölliset vaatteet jollei lapsia lasketa mukaan.
Caprit on ihan parhaat housut kesällä. Varsinkin kun mitään muita housuja ei pysty käyttämään kun on polveen asti ulottuva kipsi jalassa.
En kyllä kysele nirppanokilta kyylääjiltä muutenkaan mitä vaatteita saan käyttää ja mihin vuodenaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, itse kuljen päivittäin Hgin keskustassa ja voi vain ihailla miten upean näköisiä ihmiset ovat, ja kesäiset vaatteet.
Samaa olin tulossa sanomaan. Ei tule crocsin crocsia vastaan vaan ihmisillä on todellakin aivan ihana kesälookeja. Kyllä kelpaa istuskella kahvikupin kanssa Espan kesäterassilla ja ihastella ohikulkijoita. Eikä näin korona-aikaan ole kyse edes turisteista, vaan ihan suomalaisia ovat. En tunnista lainkaan tätä "suomalaiset (naiset!) eivät osaa pukeutua" -mantraa.
Eniten harmittaa likaisuus. Laita mitkä vaan romppeet päälle mut pese ne ja ITSESI! Hienhaju on tympeetä, dödöt on keksitty.
Ei suomalaiset välitä mistään.
Kustaan minne sattuu, naiset mukaanlukien, roskataan, näytetään kauheilta koska möyh *on oikeus*.
Metsäläisiä.
Onhan se paljon mukavampi kuljettaa tavarat vyölaukussa kuin kanniskella ympäriinsä jotain mukasöpöä käsilaukkua, joka kuitenkin unohtuu jonnekin.
Lippis suojaa naamaa auringolta, ettei herkkä hipiäni pala ja vanhenna minua ennen aikojaan.
Crocsit ovat joka säähän sopivat: Varpaat eivät hikoile helteessä ja jos sattuu yhtäkkiä iskemään sadekuuro, niin eipä mene kengät pilalle.
Mukavuus ennen kaikkea.
Mikä sitten olisi "hyvin pukeutumista"?
Vierailija kirjoitti:
On kahdenlaisia ihmisiä.
Niitä jotka ei kiinnitä huomiota mihinkään ja niitä jotka kyylää kaikkea.Onneksi olen ensimmäistä sarjaa, eli ei tarvitse pahoittaa mieltään muiden ihmisten ulkonäöstä. Säästyy sekin aika johonkin hyödylliseen.
Mainitsit ääripäät. Ei ole normaalia kyylätä kaikkea. Ei ole myöskään normaalia ettei kiinnitä mihinkään huomiota, sehän on vaarallistakin. Eiköhän suurin osa suomalaisista kuulu kolmanteen ihmisryhmään eli niihin, jotka eivät kiinnitä huomiota "tavallisiin" ap:n kuvailemiin ihmisiin mutta huomioivat kyllä sellaiset jotka oikeasti erottuvat joukosta, esim. hyvin värikkäästi pukeutuneet.
Siis juhlimaan minä? Ei minusta kaljalla istuminen erityistä juhlaa ole, joten miksi laittaisin korkkarit ja liehuvan kesämekon, joka näillä tuulilla on aika arvaamaton.
On kahdenlaisia ihmisiä.
Niitä jotka ei kiinnitä huomiota mihinkään ja niitä jotka kyylää kaikkea.
Onneksi olen ensimmäistä sarjaa, eli ei tarvitse pahoittaa mieltään muiden ihmisten ulkonäöstä. Säästyy sekin aika johonkin hyödylliseen.