Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hirveä näitä helteitä! Edes öisin ei tule menemään alle 20 asteen! D:

Vierailija
20.06.2021 |

Tämä on epänormaalia Suomessa ja vielä kesäkuussa. Muistan, miten 2012 juhannuksena oli vain 8 astetta, ehkei ihan niin kylmää tarvitsisi olla, mutta joku 15-20 astetta riittäisi nyt hyvin! Meinaan, kun on ollut jo lämmintä. Ihmiset saisivat viilennettyä asuntojaan....
Tällainen helle lisää sähkönkulutusta —> pahentaa ilmastonmuutosta, joten senkään takia tällainen kuumuus ei ole positiivinen asia ollenkaan.
Se pilaa myös kaiken toimeliaisuuden, kun pihalla tai ulkona ei voi tehdä yhtään mitään hommia. V*ttu että kiukuttaa

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain tyytyväinen että täälläkin on joskus lämmin. Suomi on niin mitätön toimija maailmalla että täällä on turha harmitella ilmastoja. Toimikoot ne maat jotka on eniten vastuussa ja kärvistelevät eniten.

Vierailija
62/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, miten paljon käytät sitä vähäistä energiaasi ruikutukseen, kiukutteluun ja helteen syyttelyyn ties mistä, säätilalle ei yksinkertaisesti voi mitään. Itse taas inhoan viileää keliä kesällä, joku 15 astetta olisi minulle jo painajainen, mutta silloinkaan en viitsi pahentaa oloani entisestään valittamalla turhaan. Sää on mitä on, ja sen kanssa eletään. Ja voin ihan luvata, että ennen pitkää taas on viileää ja sateista, koska se nyt vain kuuluu Suomen kesään ihan siinä missä hellekin.

Minäkin ehdotan, että muutat pohjoiseen. Sielläkin on helteitä joskus, mutta harvemmin. Siellä toki joudut ehkä käyttämään enemmän sähköä ja/tai muita resursseja asuntosi lämmittämiseen...

Se, etttä on tällainen mielipide on sinusta valittamista? LOL Voi pikku pilttiä, pahoittuiko mielesi luettuasi negatiivisen mielipiteen? Niin, koska sinä vaivahan kuvittelet olevasi ilmeisesti vastuussa toisten mielialoista? Ei se sinulle kuulu pätkääkään hermostua, kun tämä keli on monista ihan liian kuumaa, tukalaa ja kamalaa! Aikuistu ja ymmärrä, että erilaiset mielipiteet ovat osa elämää.

”Säätilalle ei voi mitään”, mikä juntti, jos sinusta joskus on muka liian kylmä? :D Miten se on mahdollista? Etkö osaa pukeutua kunnolla? Kerropas sen sijaan, miten pidetään itsensä tarpeeksi viileänä, kun on liian kuumaa?

Ja et sinä voi luvata, että pian on viileää ja sateista, ei se ole mitenkään välttämättömyys Suomen kesässä, koska mukamas lämpötila on painunut alas Suomessa hellejakson jälkeen jos helle on ennen heinäkuun puoliväliä? Nii. Ei se painu. Nytkin kun katson ennusteita, koko viikko alkaen tänään maanantaina on luvattu 20-30 asteen välillä YMPÄRI VUOROKAUDEN! Et taida oikein tajuta, kun tuskin ymmärrät mitään säistä ja lämötiloista, että se tarkoittaa sitä, että vuorokaudessa on muutama hassu tunti, jolloin lämpötila on alle 25 astetta. Se on niin vähän, ettei se riitä pitämään asuntoja saati toimistoja inhimillisen viileänä. Ja sellainen on täyttä tuskaa yrittää elää ja nauttia elämästä.

Ap

Mitä ihmettä sinä riehut?

Eilenkin oli koko päivän 15 astetta lämmintä ja kylmä tuuli.

Kysytkö tosissasi? OOTPA TYHMÄ!!!!!! Selkeästikään et asu samalla alueella kuin minä! Mutta ei, tätä sä tyhmä pelle et voi sisäistää!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain tyytyväinen että täälläkin on joskus lämmin. Suomi on niin mitätön toimija maailmalla että täällä on turha harmitella ilmastoja. Toimikoot ne maat jotka on eniten vastuussa ja kärvistelevät eniten.

Mitähän tämäkin sinun aivoton viestisi taas yrittikään sanoa? Muokkaan sen älykkääksi:

Suomi on niin mitätön toimija maailmalla että täällä on turha harmitella lisääntyvää energiankulutusta.

Noin. Tätähän sä halusit sanoa.

Vai miten ilmaston harmitteleminen liittyy Suomen pienuteen maailmalla?

Ap.

Vierailija
64/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paljon siihen sähkönkulutukseeen menee lopulta kesähelteiden takia? Oletko laskenut euroina miten kulutus muuttuu kesän aikana ihan tarkalleen? 

No en, mutta kun ostimme sen, kaikkialla varoitettiin, että ”kesän viilennyskäyttö syö pumpun tuomat säästöt”.

Ap

Eli sä et tiedä siitä pumpustasi yhtään mitään. Et ole tutkinut, et laskenut, mulle sanottiin. Tutustupa nyt vähän sen toimintaperiaatteeseen.

Ilmalämpöpunppu pitää yllä lämpötilaeroa. Talvella -15 asteen pakkasella se pItää yllä n. 35 asteen lämpötilaeroa, jos haluat sisälämpötilan olevan 20 astetta. Ja sinä hykertelet että nyt sitä säästyy sähköä.

No, nyt on hellettä vaikka 28 astetta. Haluaisit taas sisälämpötilaeron olevan se 20. Ja sinä et raski pitää yllä 8 asteen lämpötilaeroa vaikka 2 vko, kun maksaa niiiin hirveästi. Ei maksa. Se maksaa vähemmän kuin lämmitys.

Laita se pumppu jäähdyttämään niin viilenee nuo tunteetkin samalla. Kun SULLA SE KERRAN ON. Tuolla on tuhansia ja tuhansia kerrostaloasukkeja, joilla ei ole edes mahdollisuuksia samaan.

No onneksi on. Ja siis säästäähän se talvella sähkö siinä, kun se vähentää muuta lämmityksen tarvetta.

Harmittaa, kun halusin jo hankkia aurinkopaneelit (täysin muista syistä) ja niiden kanssahan ei olisi minkäänlainen ongelma tohottaa ilpoa vaikka joka huoneessa kesällä! Mutta kun projekti ei etene, koska talon katto on tehty väärin ja joudun kutsumaan paikalle asiantuntijan laatimaan raportin ja viemään ehkä korvausvaatimukset oikeuteen.

Siis kattoasia ei liity ketjuun enkä halua avata sitä sen enempää, mutta siis siinä perustelut sille, etten saa niitä aurinkopaneeleita vielä!!!!

Koska siisne tuottavat usein kesällä niin paljon sähköä, että osa menee hukkaan ja olisi kiva kun ois ne paneelit JA kesä, jolloin sais kaiken sähkön hyödynnettyä.

Ap

Vierailija
65/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne huonoa omaatuntoa sähkönkulutuksestani. Ymmärrän toki pointtisi, mutta emme voi näille helteille yhtään mitään. Ainoa, mitä voi tehdä, on viilentää asuntoa. 

Vierailija
66/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko viilennät kämppäs tai et kirjoitti:

Turhahan se on valittaa, jos pelkää niin sähkölaskuja, ettei henno käyttää mitään ilman viilentäviä. Eihän säälle ihminen mitään mahda, joten turhaa se on täällä ruikuttaa. 

Ihan sama, vaikka me täällä päätettäisiin porukalla, että nyt lopetetaan helteet, ei ne lopu. 

No kun ei ole aina rahasta kiinni!! Mulla olisi vaikka heti rahaa ostaa 20 ilmalämpöpumppua mutta kun tähän ei saa asentaa!

Vähän paskarako kun rakentamisen ajan asutaan vuokralla, vuokranantaja kieltää kaikki laitteet, siirreltävätkin (niistä voi tulla kosteusvaurio). Nyt sitten KÄRSITÄÄN.

Vierailija
67/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne huonoa omaatuntoa sähkönkulutuksestani. Ymmärrän toki pointtisi, mutta emme voi näille helteille yhtään mitään. Ainoa, mitä voi tehdä, on viilentää asuntoa. 

Mä tunnen. Ehkä osin siksi, että se tuntuu hieman kermaperseiseltä elämäntavalta ja olen sielultani luonnonmukaisuutta rakastava. Mutta ehkä osa ärsytystä on tosiaan se, että harkitsin keväällä vakavasti aurinkopaneeleita ja nyt niistä ois just sitä hyötyä, mikä on yksi iso plussa! No, tokihan näitäkin kesiä vielä tulee... Pitää harkita sitä ajatellen samalla toisen ilmalämpöpumpun asennusta. Että saa ton kämpän tosiaan sit varmasti sopivaksi! Ai, miten ihanaa se ois sitten!

Ap

Vierailija
68/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen annettava ihmisille rahaa ilmastointilaitteisiin jotta saavat kotinsa viilennettyä koska rakennusmääräykset tehneet nykyasunnoista pätsejä joissa ei ilma vaihdu koska energiatehokkuus, rakennukset rakennetaan edelleen pakkasia ajatellen mutta ei ollenkaan ajatella että täällä voi olla myös kuumakin.

Vierailija
69/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvaurio siirrettävästä ilmanviilentimestä! :D:D:D

Vierailija
70/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joko viilennät kämppäs tai et kirjoitti:

Turhahan se on valittaa, jos pelkää niin sähkölaskuja, ettei henno käyttää mitään ilman viilentäviä. Eihän säälle ihminen mitään mahda, joten turhaa se on täällä ruikuttaa. 

Ihan sama, vaikka me täällä päätettäisiin porukalla, että nyt lopetetaan helteet, ei ne lopu. 

No kun ei ole aina rahasta kiinni!! Mulla olisi vaikka heti rahaa ostaa 20 ilmalämpöpumppua mutta kun tähän ei saa asentaa!

Vähän paskarako kun rakentamisen ajan asutaan vuokralla, vuokranantaja kieltää kaikki laitteet, siirreltävätkin (niistä voi tulla kosteusvaurio). Nyt sitten KÄRSITÄÄN.

Miten voi muka kieltää siirreltävät? Jos alla ois vaikkapa jokin muoviallas tai alusta? Tuohon ei taida olla lakiperustetta, miten hän sinne tulisi tarkkailemaan, onko teillä kalusteena viilennin? Toki sen poistuloputki pitää ohjata ulos ikkunasta, mutta silti? Itse tukin edellisessä asunnossa ikkunan tyynyillä, kun viilensin :D Meinaan, että ei sen putken kanssa toimiminen vaatinut mitään asennuksia ikkunaankaan.

Lisäksi ettekö te ole oikeutettuja vuokranalennukseen, jos kämppä on liian kuuma ajoittain? Että ois se hänenkin etunsa, että voitte viilentää. Eikö?

Ap

Vierailija
71/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosteusvaurio siirrettävästä ilmanviilentimestä! :D:D:D

Eikö se kerää kondenssivettä tms johonkin altaaseen, jolloin tuo on teoreettinen mahdollisuus?

Ap

Vierailija
72/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viilennin aiheuttaisi kosteusvaurion, niin eikö asukas siinä tapauksessa maksaisi vaurion korjauksen? Niin ei se varmaan ole peruste kieltää. Samalla perusteella pitäisi kieltää pesukone, koska sekin voi aiheuttaa kosteusvaurion.

Ap

Vierailija
73/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räppänät kiinni päiväksi ja vasta yöksi auki, pysyy asunto pari astetta viileämpänä hellejakson.

Teenkin jo näin, tietenkin. Mutta pari astetta viileämpänä ei rootä, jos se tarkoittaa, että asunnossa on vaikkapa 28 astetta. Ja vaikka säätiedotuksessa lukee, että lämpötila nousee max 30 asteeseen, täällä oli eilen 32 astetta ulkona varjossa. Ja siis pahimmat päivät ovat vielä edessä. Ilpoa ei ole tarvinnut käyttää moneen kesään viilennykseen, siksi harmittaa, jos sitä pitää käyttää! Olen käyttänyt kesällä muutamina päivinä kosteudenpoistoon, se on hyvä toiminto, joka ainakin tekee ilman viileämmän tuntuiseksi.

Ap

Köyhillä on köyhien ongelmat.

Vierailija
74/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, miten paljon käytät sitä vähäistä energiaasi ruikutukseen, kiukutteluun ja helteen syyttelyyn ties mistä, säätilalle ei yksinkertaisesti voi mitään. Itse taas inhoan viileää keliä kesällä, joku 15 astetta olisi minulle jo painajainen, mutta silloinkaan en viitsi pahentaa oloani entisestään valittamalla turhaan. Sää on mitä on, ja sen kanssa eletään. Ja voin ihan luvata, että ennen pitkää taas on viileää ja sateista, koska se nyt vain kuuluu Suomen kesään ihan siinä missä hellekin.

Minäkin ehdotan, että muutat pohjoiseen. Sielläkin on helteitä joskus, mutta harvemmin. Siellä toki joudut ehkä käyttämään enemmän sähköä ja/tai muita resursseja asuntosi lämmittämiseen...

Se, etttä on tällainen mielipide on sinusta valittamista? LOL Voi pikku pilttiä, pahoittuiko mielesi luettuasi negatiivisen mielipiteen? Niin, koska sinä vaivahan kuvittelet olevasi ilmeisesti vastuussa toisten mielialoista? Ei se sinulle kuulu pätkääkään hermostua, kun tämä keli on monista ihan liian kuumaa, tukalaa ja kamalaa! Aikuistu ja ymmärrä, että erilaiset mielipiteet ovat osa elämää.

”Säätilalle ei voi mitään”, mikä juntti, jos sinusta joskus on muka liian kylmä? :D Miten se on mahdollista? Etkö osaa pukeutua kunnolla? Kerropas sen sijaan, miten pidetään itsensä tarpeeksi viileänä, kun on liian kuumaa?

Ja et sinä voi luvata, että pian on viileää ja sateista, ei se ole mitenkään välttämättömyys Suomen kesässä, koska mukamas lämpötila on painunut alas Suomessa hellejakson jälkeen jos helle on ennen heinäkuun puoliväliä? Nii. Ei se painu. Nytkin kun katson ennusteita, koko viikko alkaen tänään maanantaina on luvattu 20-30 asteen välillä YMPÄRI VUOROKAUDEN! Et taida oikein tajuta, kun tuskin ymmärrät mitään säistä ja lämötiloista, että se tarkoittaa sitä, että vuorokaudessa on muutama hassu tunti, jolloin lämpötila on alle 25 astetta. Se on niin vähän, ettei se riitä pitämään asuntoja saati toimistoja inhimillisen viileänä. Ja sellainen on täyttä tuskaa yrittää elää ja nauttia elämästä.

Ap

Mitä ihmettä sinä riehut?

Eilenkin oli koko päivän 15 astetta lämmintä ja kylmä tuuli.

Kysytkö tosissasi? OOTPA TYHMÄ!!!!!! Selkeästikään et asu samalla alueella kuin minä! Mutta ei, tätä sä tyhmä pelle et voi sisäistää!

Ap

Just kirjoitit että et räkytä. Mitä tämä nyt sitten on?

Vierailija
75/75 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien se sähkönkin kulutus on pahentanut ilmastonmuutosta? Eikös sen pitänyt olla pelastus? Puhut puutaheinää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä