Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miksi joku laittaa yli 3-vuotiaan lapsensa pph:lle!

Vierailija
22.08.2006 |

Siellä ne isot lapset sitten toimettomana istuvat kun pph jakaa huomionsa pienille syliä kaipaaville.

Mutta vielä vähemmän ymmärrän, miksi joku hoitaa kotona lapsensa eskariin saakka! Olen niin paljon nähnyt näitä päivisin pihoilla notkuvia " hei leikitsä mun kaa" -tapauksia että sääliksi käy :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, terve lapsi kyllä oppii keksimään tekemistä kun ei sitä koko ajan väkisin tuputeta. Jonkin asteinen tylsyys voisi olla ihan terveellistä näille yli-virikkeellistetyille nykylapsille.

Vierailija
2/11 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on upeaa, että elämä pph:lla on rauhallista, kodinomaista, omaehtoista puuhastelua eikä suuren ryhmän metakkaa, aikatauluja, tarkkaa ohjelmaa. Lapseni ovat olleet molemmissa, nyt päiväkodissa molemmat, kun isompi lähti eskariin. Tietysti pph-ryhmä pitäisi muodostaa siten, että isommalle lapselle on siellä jonkinlainen leikkikaveri.

Itse elin lapsuuteni kotihoidossa kouluikään asti. Minulla ei ollut edes vanhempia sisaruksia kavereina, ja lähin naapuri asui kahden kilometrin päässä. Seurauksena on, että viihdyn edelleen mainiosti myös yksikseni, vaikka minulla onkin paljon ystäviä, enkä tarvitse jatkuvasti ohjelmaa ja viihdykettä. Samaan yritän omatkin lapseni kasvattaa: vähemmän on enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siis paljon hoitajasta ovatko isommat toimettomina vai eivät. Ja yksityisellä hoitaja voi valita ryhmän koostumuksen onko miten isoja ja pieniä.

Vierailija
4/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin pph:n kannalla edellisissä viesteissä mainituista syistä. Lisäksi erityistarpeinen lapseni saa huomattavasti henkilökohtaisempaa vuorovaikutusta perhepäivähoidossa kuin päiväkodissa.

Vierailija
5/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset saavat olla pph:lla eskariin asti. Tädillä on enemmän aikaa lapsille ja on muutenkin tuttu ja rauhallinen ympäristö.

Vierailija
6/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. pph on tosi hyvä ja kanssamme samoilla linjoilla esim. kurinpitoasioissa

2. en oikein usko, että lastentarhojen meteli on hyväksi kenellekään

3. yksi pysyvä aikuissuhde lisää ei pahaa lapselle tee

4. eipä sitä jaksa koko ajan vekslailla noita hoitoasioita

Vierailija
7/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut oltiin pph:lla. Sisko on kaikista kovaäänisin ja aina mäikkää kovaan ääneen, jos ei heti huomioida, varsinkin nuorempaa. Se johtuu ihan saletisti siitä, että päiväkodissa kymmenien muiden lasten joukossa on tarvinnu kiljua saadakseen huomiota.

Vierailija
8/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, hoitoon on muutenkin pitkä matka, niin en missään tapauksessa halua kuskata lapsia kahteen paikkaan. Siksi meidän 5-vuotias on vielä pph:lla. Hyvin viihtyy ja saa omaa spesiaalihoitoa silloin kun pienemmät nukkuu päiväunet. Tekee " isojen" juttuja, askartelee jne..

Vierailija
9/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko että joku toinen saattaa olla ymmärtämättä sun tekojas, muttei kuuluta niitä muille???

Vastaa jos pystyt

Vierailija
10/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa hoidossa olevat lapset on yleensä tosi ärsyttäviä, kun taas pph:lla olevat lapset kilttejä...

Olen ollut päiväkodissa useaan otteeseen usean viikon ajan työharjoittelussa ja jos vertaan päiväkodinlapsia pph:lla hoidossa oleviin lapsiin, niin en todellakaan omiani vie isoon ryhmään!

Vierailija
11/11 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen koti on tilavampi kun meillä, ja lapset saa juosta siellä ympäriinsä, kaikki yli 3 vuotiaita, vanhin 6v. Ni miksi pitäis haikailla päiväkotiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä