Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko adhd ihmiselle olemassa työtä, jossa virheiden tekeminen ei johda kuolemantuottamukseen?

Vierailija
19.06.2021 |

Diagnoosista, lääkityksestä ja terapiasta on ollut jotain apua, mutta silti olen todella tunari. Unohtelen edelleen helposti asioita ja olen huono keskittymään. Mihin työhön voi tälläinen tunari edes hakeutua?

Ei ainakaan mikään lääkkeitä jakava hoitaja mutta olen todennut ettei sovi myöskään kokki (jonkun ruoka-allergian unohtaminen) eikä työ, jossa vaaditaan autolla ajamista (ajan jonkun päälle). Mitä jää jäljelle? En itse keksi enää mitään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi myös plussaa jos työ olisi sellainen että sen lisäksi ettei kukaan kuole:

-virheen seuraukset eivät olisi myöskään muulla tavalla niin vakavat että minut haastetaan oikeuteen

-en saisi töistä heti potkuja

Ap

Vierailija
2/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja- liukuhihnatyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain puutarhalla? Mutta ei koneilla ajoa. Kasvien tappamisesta tuskin tulee kuolemantuottamustuomio?

Vierailija
4/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarja- liukuhihnatyö.

Siinä jää helposti jotain ruumiinosia väliin.

Jos kikkailee muutenkin, voi sattua leukaan.

Vierailija
5/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous?

Vierailija
6/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä tai taiteilija. Adhd on monesti todella luova ja omaperäinen.

Vierailija
7/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin toimisto hommiin missä ei kukaan huomaa vaikka viettäisi koko päivän facebookissa ja iltalehdessä.

Vierailija
8/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallinto. Ainoa vaan, etten saa töitä tehtyä, kun se on niin saakelin tylsää.

Vierailija
9/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antaisit adhd:n määritellä itsesi? Rohkeasti vaan selvittämään omat taipumukset. Ja lääkityskin voi auttaa.

Vierailija
10/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsolle

Vierailija
11/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehtien tai postin jako kerrostalolähiössä.

Vierailija
12/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari koodaria joilla on adhd. Olen ymmärtänyt että jos adhd-ihminen on todella kiinnostnut jostain asiasta, siihen voi uppoutua täysin. Toinen näistä syö usein lääkkeitä, jos työtehtävä on tärkeä ja toinen tekee kieltämättä aika paljon virheitä. Virheisiin ei onneksi kukaan kuole.

Vierailija
13/17 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi oikein mikään. Ellei ole lahjakkuutta luovilla aloilla.

Hyvällä tuurilla sinulla on se oma yksi juttu mikä aina kiinnostaa ja sen myötä löytyy ammatti, mutta jos kaikki kiinnosta aniin sekään ei auta mitenkään.

Kaikki missä asiat toistuu on pahimpia mahdollisia .

t. toinen adhd.

Vierailija
14/17 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat, konttorityöntekijät (paitsi ehkä ei kirjanpitäjä), koodarit, it-alan muut työntekijät, sisällöntuottajat, copywriterit, mainos- ja markkinointialan ihmiset

Mä myös tiedän monia adhd-ihmisiä erilaisisa asennustehtävissä sähkö/lvis aloilla. Niissä virheillä on kyllä isoja seuruaksia, mutta työ on niin nopeasti vaihtelevaa, että jaksavat keskittyä pala kerrallaan.

Vierailija
15/17 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, ap. Minulla on adhd ja olen akateemisesti koulutettu ja lääkäri, ja teen vastuullista työtä, jossa nimenomaan vastaan ihmisten hengistä. Akuuttitilanteissa adhd:sta on mielestäni hyötyä, koska omassa päässä on kaaos, niin se oikea kaaos on normaali olotila. Me adhd:t olemme parhaimmillaan juurikin kaaostilanteissa. Älä anna adhd:n rajoittaa itseäsi, vasn mieti, mitä itse haluat tehdä. Jotkut asiat joudumme tekemään ja opettelemaan toisin, mutta se ei vaikuta lopputulokseen. Itse en syö lääkkeitä- niitä ei ollut olemassa , kun olin nuori, ja nyt en niitä suostu enää ottamaan. Tunnen myös monia muita akateemisesti koulutettuja adhd potilaita, jotka tekevät vaativaa ja vastuullista työtä.

Vierailija
16/17 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä paljonko niitä virheitä oikeasti teet. Virheitähän sattuu väistämättä kaikille. Sanotaan, että jos olet vaikka asiakaspalvelutyössä, ja hoidat viikossa esimerkiksi 300 asiakaskohtaamista, aika fakiiri saat olla jos et kuukaudessa tee yhtään virhettä. Kukaan ihminen ei selviä sellaisella virheettömyysprosentilla. Sanotaan että soitat vuosien harjoittelun ja koulutuksen jälkeen jotain instrumenttia, mutta soitatko silti aina 100-prosenttisesti oikein? Et. Sama juttu.

Työpaikalla en ole nähnyt ihmistä, joka ei virheitä tee. Itse asiassa virheitä tekevät yleensä eniten he, jotka eivät koskaan myönnä tekevänsä niitä ja jotka eniten ovat sormellaan syyttelemässä muita (osin jopa omista virheistään). Moni vanhemman väen työntekijä on myös täysin tumpelo tekniikan kanssa ja vähän väliä pitää hakea joku toinen hoitamaan tilanne, mutta sehän ei olekaan virhe! Tai henkilö, joka on itse saattanut kerran jopa laskea kassan täysin väärin laskutukseen, on jonkun toisen kimpussa jostain pikku asiasta.

Vierailija
17/17 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on yhtä sun toista mutta sun pitää ottaa aktiivinen rooli adhd:n kanssa ja kehittää työskentelymenetelmät jotka sopivat sinulle ja auttaa selviytymään adhd:n kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä