Oon niin onnellinen! Mies haluaa kihloihin..
Juhannuksena kihlaudutaan. Jes ♥ Sain unelmieni miehen. ♥
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:21"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:13"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 01:29"]
onpa täällä kaavoihin kangistunutta väkeä.. Ei taida olla kovin korkea koulutustaso näillä "näin se menee eikä mikään muu käy" -mammoilla.
Eiköhän se mammat ole kuitenkin niin, että jos pari päättää päivänä x, että haluamme kihloihin ja menemme kihloihin päivänä xx niin kihlajaispäivä on se xx. Teknisesti ottaen (jos kovin tarkkoja ollaan) kihlajaispäivä on se päivämäärä, mikä sormuksiin kaiverretaan :)
Onnea ap:lle!
[/quote]
Koulutustason vetäminen mukaan paljasti Porvoolaisuuden.
Toisekseen, nimenomaan teknisesti ja oikeasti kihlajaispäivä on se päivä, kun sovitaan naimisiin menosta. Sormuksiinhan voi kaivertaa mitä tahansa.
[/quote]
Vittu että on lapsellista ja ärsyttävää porukkaa, en ihmettele miksi miehenne pettää.
[/quote]
lueppa ajatuksella läpi mitä kirjoitit ja mieti miltä se kuulostaa. Aivan.
t. Mies
[/quote]
No kerroppa?
T: ihminen
Kihlajaisjuhlat ovat iso juttu tietyissä osissa Suomea, ja niitä voidaan juhlia siinä missä häitäkin.
Siis mielestäsi ei voi jutella naimisiin menosta ilman että on kihloissa. Itse olen monesti jutellut mutta mies kosi mua kuukausi sitten vasta. En todellakaan olisi voinut sanoa että oon kihloissa heti ku jo heti ku ruvettiin seurustelee käytiin läpi mitä kumpikin suhteesta haluaa
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 00:28"]
Kolmekymppisiä ollaan. Tottakai mennään naimisiin, mutta ei heti. Ei ole mielestämme vakavaa vaikka häihin menisi vielä kolmekin vuotta.
Kiitos vitusti kuitenkin myötäelämisestä ja onnitteluista teille!
Ap
[/quote] Kylla se kihlaus kolmessa vuodessa valjahtyy ja arki astuu kuvioihin.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:25"]
Siis mielestäsi ei voi jutella naimisiin menosta ilman että on kihloissa. Itse olen monesti jutellut mutta mies kosi mua kuukausi sitten vasta. En todellakaan olisi voinut sanoa että oon kihloissa heti ku jo heti ku ruvettiin seurustelee käytiin läpi mitä kumpikin suhteesta haluaa
[/quote]
Naimisiin menosta Keskusteleminen ja naimisiin menosta päättäminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Ap:n tapauksessa oli kyse siitä, että on sovittu naimisiinmenosta , mutta "kihloihin mennään vasta juhannuksena".
Suomessahan saa mennä kihloihin vaikka lampaan tai pikkuveljensä kanssa. Johtuu ihan siitä, ettei kihlaus juridisesti tarkoita yhtään mitään. Yllämainittujen avioliittolupausten lunastaminen on kuitenkin tässä lainsäädännössä hankalaa.
Me päätimme talvella mennä viidentoista vuoden yhdessäolon jälkeen naimisiin ja sovimme hääpäivän. Tämän merkiksi piipahdimme ostamassa sormukset, ja vihkipäivä on ensi kuussa.
Meille kihlaus - sormuksineen tai ilman - on juuri sopimus siitä KONKREETTISESTA tulevasta naimisiinmenosta. Ei siitä, että "mä tykkään tosta ja musta on kiva pitää sormusta ja näyttää muille ja naimisiin mennään ehkä sitten joskus- jos sattuu silloin vielä kiinnostamaan"...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:25"]
[/quote]
Siis et tietenkään voinut sanoa olevasi kihloissa, jos miehesi ei vielä asiasta yleisellä tasolla jutellessanne lupautunut menemään kanssasi naimisiin etkä sinäkään varsinaisesti lupautunut hänelle. Kosimistilanteessa tai yhteisesti asiasta päätettäessä ja sovittaessa se tapahtuu.
Itseäni kismitti parin hetken ajan se että mieheni kosi minua ex-tempore-tunteen huumassa eräänä perjantaina, koska jos hän olisi odottanut pari päivää niin olisimme saaneet sellasen makian kihlajaispäivämäärän, jossa olisi ollut sama numero sekä päivässä, kuukaudessa että vuodessa. Olin aika pinnallinen näin ajatellessani koska sainhan kuitenkin mahtavan miehen ja rakkaudentäyteisen kosinnan. Kosinnassa ei ollut mitään muuta kuin sanoja mutta muuta en tarvinnutkaan.
Mutta siis ei käynyt mielessäkään että oisin sanonut miehelle että hei tänään en halua sun kans naimisiin enkä vielä huomennakaan mutta ylihuomenna sunnuntaina sitten haluan vastata kosintaasi kyllä että saadaan hieno päivämäärä sormuksiin!!!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:18"]
Mitä te olette päättämään miten kihlautumisen tulee tapahtua ? Niinhän se avioerokin on synti mutta niitä vaan tapahtuu koko ajan
[/quote]
Kihlautuminen on sitä, kun päätetään, että mennään naimisiin (joskus). Häiden päivämäärää ei tarvitse tietää vielä pitkään aikaan. Kihloja juhlistetaan monesti kihlajaisjuhlilla, mutta ei se kihlautuminen siellä juhlissa tapahdu, vaan siellä juhlissa vaan juhlistetaan niitä kihloja.
Kihloissa ei olla, jos ei aiota koskaan mennä naimisiin. Ei vaikka olisi kuinka sormukset hankittu yhdessä.
Tarvitsetko vielä lisää selvitystä aiheeseen?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 00:20"]
Minä en halua kosintaa tai muuta ylimääräistä. Yhdessä sovittiin että hankitaan sormukset merkiksi rakkaudestamme. :-) Häitä ei suunnitelka vielä. ap
[/quote]
Se niistä kihloista sitten. Sormukset ei ole kihlaus. :D
Onnea ap :)
Haluaisipa minunkin mies, mutta ei :(
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:18"]
Mitä te olette päättämään miten kihlautumisen tulee tapahtua ? Niinhän se avioerokin on synti mutta niitä vaan tapahtuu koko ajan
[/quote]
Mehän ei olla päättämässä miten itse kihlautumisen tulisi tapahtua, vaan toteamassa, että siinä vaiheessa, kun on päätetty mennä yhdessä naimisiin, ollaan jo kihloissa.
t. Mies