Kannattaako kuivausrumpu?
Onko kuivausrumpu järkevä aikuistaloudessa? Olemme remontoimassa uutta kotia ja pesukoneen päälle mahtuisi kuivausrumpu. Kannattaako hankkia? Lapsia ei ole eikä tule.
Kommentit (17)
Ei kannata, mieluummin kuivaava pyykkikone jolloin saa kerralla ulos kuivan puhtaan pyykin, nää pesee ja kuivaa noin 4kg pyykkiä.
No meillä ainakin on kuivausrummulle käyttöä löytynyt. Toki edelleen jotkut pyykit kuivataan narulla. Lakanat on ihana kivata kuivausrummulla kun vievät niin paljon kuivumistilaa muuten ja samana päivänä pystyy pesemään vaikka kaikki lakanat. Voi laittaa ne samat myös takaisin sänkyyn saman päivän aikana, jos niin tykkää.
Laskeskelin, että minun taloudessani ei ole järkevä. Pyykit saa hyvin lingottuina ripustetuksi joko ulos tai kuistille, lisäkoneellinen mahtuu yläkerran välikköön.
Jos ei kuivausrummussa ollutta pyykki pääse saman tien viikkaamaan kaappeihin, se on ihan rypyssä. Varsinkin ulkona tuulessa kuivunut pyykki on valmiiksi sileää, ei juuri kaipaa silittämistä.
Kunnon yli tonnin maksava kuivaava pesukone, niin pääset helpommalla (ei tartte siirrellä pyykkejä) ja säästyy tilaa. Kuivurit on vanhanaikaisia.
Talvella hyvä, kerää myös pölyn, nukan ja koirankarvat pyykeistä.
Minä olen kuivannut kaikki pyykit rummussa jo yli 30 vuotta. Minusta kuivausrumpu on toiseksi tärkein kodinkone pesukoneen jälkeen.
Meitä on enää kaksi, kun lapset ovat muuttaneet omilleen, mutta kuivurista en ikinä luovu. En ole vuosiin ripustanut pyykkiä. Koneeseen, kuivaajaan, takaisin sänkyyn - näin meillä hoidetaan lakanapyykki.
En minäkään luovu kuivausrummusta. Nopea kuivaus, pehmeät, silittämättä siistit, nukattomat vaatteet ja liinavaatteet, huomattavasti vähemmän huonepölyä. Loistolaite.
Mulla on, mutta koskaan en käytä.
Noin pieneen talouteen pyykit varmasti mahtuu telineelle, ekologisempi vaihtoehto.
Todellakin on. En tajua miten pärjäsin koko pikkulapsiajan ilman sitä. Enää en luovu, vaikka asun taas kohta yksin kun lapset lentää pesästä. Tekee pyykkihuollosta niin paljon nopeampaa.
En tulisi toimeen ilman. Lemmikkitaloudessa aivan ehdoton, kun irrottaa karvat mitkä ei pesussa lähde. Ja muutenkin, niin helppo ja vaivaton.
Unohdin ihan kuivaavien pesukoneiden olemassaolon. Toimivatko ne oikeasti? Silloin kun nykyiseen kotiin ostettiin konetta, oli jo jotain kuivaavia, mutta ne jaksoivat kuivata max kilon. Nyt näyttäisi kuivausmäärät jo ok:lta.
Paljon on myös silkkiä, villaa jne. vaatteissa, joita kuivuriin ei voi laittaa.
Ap
Jos ei ole paljon vaatteita, niin ei kannata sellaista ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon yli tonnin maksava kuivaava pesukone, niin pääset helpommalla (ei tartte siirrellä pyykkejä) ja säästyy tilaa. Kuivurit on vanhanaikaisia.
Kerro merkki ja malli. Mulla talvikodissa TM testivoittaja AEG ollut 3v ja en ole tyytyväinen kuivaustulokseen.
Kesäkodissa kuivausrumpu ollut yli 10v tulee kuivaa. Molemmat kyllä "hyviä" varsinkin jos koira tai kissa taloudessa lähtee karvat vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro merkki ja malli. Mulla talvikodissa TM testivoittaja AEG ollut 3v ja en ole tyytyväinen kuivaustulokseen.
Kesäkodissa kuivausrumpu ollut yli 10v tulee kuivaa. Molemmat kyllä "hyviä" varsinkin jos koira tai kissa taloudessa lähtee karvat vaatteista.
Samsung WD90
https://www.power.fi/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/kuivaavat-pesuko…
Tuo on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Unohdin ihan kuivaavien pesukoneiden olemassaolon. Toimivatko ne oikeasti? Silloin kun nykyiseen kotiin ostettiin konetta, oli jo jotain kuivaavia, mutta ne jaksoivat kuivata max kilon. Nyt näyttäisi kuivausmäärät jo ok:lta.
Paljon on myös silkkiä, villaa jne. vaatteissa, joita kuivuriin ei voi laittaa.Ap
Näissä on mahdollista valita peseekö vai pesee ja kuivaa, myös tuuletus ja höyrytys ohjelmia löytyy, laatuun kannattaa panostaa, eli älä osta halvinta.
Mulla ei ole koskaan ollut kuivausrumpua vaikka perheen pyykit olen pessyt yli 40 vuotta. Nykyiset koneet linkoaa pyykit niin kuivaksi, että ne kuivuu muutenkin muutamassa tunnissa. Ainoa, että untuvatakit saisi siinä pöyheäksi.