Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako kuivausrumpu?

Vierailija
19.06.2021 |

Onko kuivausrumpu järkevä aikuistaloudessa? Olemme remontoimassa uutta kotia ja pesukoneen päälle mahtuisi kuivausrumpu. Kannattaako hankkia? Lapsia ei ole eikä tule.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut kuivausrumpua vaikka perheen pyykit olen pessyt yli 40 vuotta. Nykyiset koneet linkoaa pyykit niin kuivaksi, että ne kuivuu muutenkin muutamassa tunnissa. Ainoa, että untuvatakit saisi siinä pöyheäksi.

Vierailija
2/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, mieluummin kuivaava pyykkikone jolloin saa kerralla ulos kuivan puhtaan pyykin, nää pesee ja kuivaa noin 4kg pyykkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin on kuivausrummulle käyttöä löytynyt.  Toki edelleen jotkut pyykit kuivataan narulla.  Lakanat on ihana kivata kuivausrummulla kun vievät niin paljon kuivumistilaa muuten ja samana päivänä pystyy pesemään vaikka kaikki lakanat. Voi laittaa ne samat myös takaisin sänkyyn saman päivän aikana, jos niin tykkää.

Vierailija
4/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin, että minun taloudessani ei ole järkevä. Pyykit saa hyvin lingottuina ripustetuksi  joko ulos tai kuistille, lisäkoneellinen mahtuu yläkerran välikköön.

Jos ei kuivausrummussa ollutta pyykki pääse saman tien viikkaamaan kaappeihin, se on ihan rypyssä. Varsinkin ulkona tuulessa kuivunut pyykki on valmiiksi sileää, ei juuri kaipaa silittämistä.

Vierailija
5/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon yli tonnin maksava kuivaava pesukone, niin pääset helpommalla (ei tartte siirrellä pyykkejä) ja säästyy tilaa. Kuivurit on vanhanaikaisia.

Vierailija
6/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella hyvä, kerää myös pölyn, nukan ja koirankarvat pyykeistä.

Vierailija
7/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuivannut kaikki pyykit rummussa jo yli 30 vuotta. Minusta kuivausrumpu on toiseksi tärkein kodinkone pesukoneen jälkeen.

Vierailija
8/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on enää kaksi, kun lapset ovat muuttaneet omilleen, mutta kuivurista en ikinä luovu. En ole vuosiin ripustanut pyykkiä. Koneeseen, kuivaajaan, takaisin sänkyyn - näin meillä hoidetaan lakanapyykki.

Vierailija
9/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään luovu kuivausrummusta. Nopea kuivaus, pehmeät, silittämättä siistit, nukattomat vaatteet ja liinavaatteet, huomattavasti vähemmän huonepölyä. Loistolaite.

Vierailija
10/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, mutta koskaan en käytä.

Noin pieneen talouteen pyykit varmasti mahtuu telineelle, ekologisempi vaihtoehto.

Vierailija
11/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. En tajua miten pärjäsin koko pikkulapsiajan ilman sitä. Enää en luovu, vaikka asun taas kohta yksin kun lapset lentää pesästä. Tekee pyykkihuollosta niin paljon nopeampaa.

Vierailija
12/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi toimeen ilman. Lemmikkitaloudessa aivan ehdoton, kun irrottaa karvat mitkä ei pesussa lähde. Ja muutenkin, niin helppo ja vaivaton.

Vierailija
13/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin ihan kuivaavien pesukoneiden olemassaolon. Toimivatko ne oikeasti? Silloin kun nykyiseen kotiin ostettiin konetta, oli jo jotain kuivaavia, mutta ne jaksoivat kuivata max kilon. Nyt näyttäisi kuivausmäärät jo ok:lta.

Paljon on myös silkkiä, villaa jne. vaatteissa, joita kuivuriin ei voi laittaa.

Ap

Vierailija
14/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole paljon vaatteita, niin ei kannata sellaista ostaa.

Vierailija
15/17 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon yli tonnin maksava kuivaava pesukone, niin pääset helpommalla (ei tartte siirrellä pyykkejä) ja säästyy tilaa. Kuivurit on vanhanaikaisia.

Kerro merkki ja malli. Mulla talvikodissa TM testivoittaja AEG ollut 3v ja en ole tyytyväinen kuivaustulokseen.

Kesäkodissa kuivausrumpu ollut yli 10v tulee kuivaa. Molemmat kyllä "hyviä" varsinkin jos koira tai kissa taloudessa lähtee karvat vaatteista.

Vierailija
16/17 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro merkki ja malli. Mulla talvikodissa TM testivoittaja AEG ollut 3v ja en ole tyytyväinen kuivaustulokseen.

Kesäkodissa kuivausrumpu ollut yli 10v tulee kuivaa. Molemmat kyllä "hyviä" varsinkin jos koira tai kissa taloudessa lähtee karvat vaatteista.

Samsung WD90

https://www.power.fi/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/kuivaavat-pesuko…

Tuo on hyvä!

Vierailija
17/17 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin ihan kuivaavien pesukoneiden olemassaolon. Toimivatko ne oikeasti? Silloin kun nykyiseen kotiin ostettiin konetta, oli jo jotain kuivaavia, mutta ne jaksoivat kuivata max kilon. Nyt näyttäisi kuivausmäärät jo ok:lta.

Paljon on myös silkkiä, villaa jne. vaatteissa, joita kuivuriin ei voi laittaa.

Ap

Näissä on mahdollista valita peseekö vai pesee ja kuivaa, myös tuuletus ja höyrytys ohjelmia löytyy, laatuun kannattaa panostaa, eli älä osta halvinta.