Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tarvitsette useampaa tiskiharjaa?

Vierailija
11.06.2014 |

Olen huomannut kyläillessä ja myös tv-ohjelmissa, missä kuvataan ihmisten kodeissa, että ihmisillä on usein enemmän kuin yksi tiskiharja, joillain jopa 4. Mihin eri tarkotuksiin ne on? Mulla on aina ollut vain yksi tiskiharja käytössä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. rasvaisille pannuille tarvii omansa, koska muuten se jolla pestään puhtaampia astioita sotkeutuu.

Vierailija
2/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

altaan ja tosilikaisten esipesuun yksi saastaharja, ja sitten tavisharja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannun pesuun on oma harja, vanhempi astiaharja. Valurautapannuhan pestään parhaiten siten, että se on vielä kuuma. Kuumaa vettä lasketaan pannulle ja sitten pyöritetään sillä vanhalla harjalla, joka menee ennen pitkää aika pahan näköiseksi. Sitten taas entinen ykkösharha pannuharjaksi.

Vierailija
4/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiharja, allasharja (jolla myös pellit), lemmikkieläimen harja

Vierailija
5/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös "pyhäharja" ja "arkiharja", vaikka onkin tiskikone. Mutta joskus on niin vähän astioita että pesaisen käsin ja pannut yms. sillä arkiharjalla. 

Vierailija
6/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi. Toisella pestään koiran kuppeja ja toinen on ihmisten käyttöön.

Vierailija
7/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun lapset olivat tuttipulloiässä ja perheessä oli myös kaksi ulkokissaa, käytin kissojen ruoka-astioiden pesuun omaa harjaansa. Nykyisin käytössä vain yksi harja.

Vierailija
8/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Normiastiat

2. Tosi likaiset/rasvaiset astiat ja uunipellit

3. Altaat

4. Koirien kupit

Lisäksi vessasta löytyy kaksi tiskiharjaa, joilla siivoan siellä, toisella pönttöä ulkoa, ja toisella lavuaaria.

Vierailija
9/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altaan pesuun oma ja tiskeille oma. Lisäksi piilossa on vielä useita muita mm. kompostiastian ja kissan hiekkavadin pesuun...

Vierailija
10/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on irtopääharja ihmisten tiskeille ja joku mainosharja koiran-/kissankupeille. Lisäksi on pulloharja ja rivin jatkona roikkuu sitten vielä juuresharja.

Vierailija
11/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks harja vaan siinä tiskialtaalla, mutta toinen kodinhoitohuoneen altaalla(kaikille pestäville siellä esim. kumisaappaat, kurasyöppö, allas jne)ja yksi vielä akvaariojutuille(ei saa olla saippuainen tai muuten likainen).

Vierailija
12/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) astiaharja

2) kissojen kupin harja

3) biojäteastian harja

4) vessassa potan yms pesuun harja

Vierailija
13/24 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi. Toinen astioille ja toinen biojäteastian puhdistukseen.

Vierailija
14/24 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toinen harja ihmisten astioille ja toinen kissan astioille😊

Vierailija
15/24 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskiharjat voi pestä asianpesukoneessa vink vink jos rasvaisuus ällöttää

Vierailija
16/24 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut kyläillessä ja myös tv-ohjelmissa, missä kuvataan ihmisten kodeissa, että ihmisillä on usein enemmän kuin yksi tiskiharja, joillain jopa 4. Mihin eri tarkotuksiin ne on? Mulla on aina ollut vain yksi tiskiharja käytössä.

Meillä on kolme. Yhtä käytetään ruokailuastioihin ja ruokailuvälineisiin, toista erityisen rasvaisiin vuokiin, pannuihin jne. ja kolmannella pestään vain ja ainoastaan kissojen vesiautomaatti ja ruokailuastiat, koska en halua että niihin menee minkäänlaisia jäämiä tiskiaineesta. Kaikki harjat ovat erivärisiä ja rivissä keittön seinällä omissa koukuissaan.

Meillä ei astianpesukonetta ole joten kaikki pestään käsin.

Vierailija
17/24 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noiden tiskinpesuun käytettävien harjojen lisäksi 2 tiskiharjaa. Toinen viemärien putsaamiseen. Toinen kenkien, kukkaruukkujen yms. kurien pesuun.

Vierailija
18/24 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavallinen harja, pannujen pesemiseen tarkoitettu harja (mustat harjakset) sekä sieni, jolla pesen kompostiastian ja koiran kupit. Tämän lisäksi mulla on ollut myös juurisuti, jolla pesen valurautapannut ja puiset leikkuulaudat, siis sellaiset asiat, joita ei pestä pesuaineella. Nyt ei tuollaista sutia ole.

Vierailija
19/24 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi harjaa, toinen ihmisten astioille ja toinen lemmikkien kupeille ja kipoille

Vierailija
20/24 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 kpl, 1 tavalliseen pesuun (esim. astiat joita ei voi pestä koneessa) ja yksi jo kulahtanut jolla pestään sitten ryönäisempiä juttuja (esim. roskisämpäreitä, EI siis mitään ruuanlaittossa käytettävää!). Sen paremman harjan pesen aina välillä tiskikoneessa, pysyy pidempään hyvänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi