Olen ollut syömättä neljä päivää
Olen laihtunut kolme kiloa. Koskakohan pyörryn...
Kommentit (36)
MIKSI MINUA EI VIELÄKÄÄN PYÖRRYTÄ, VAIKKEN OLE SYÖNYT YLI VUOTEEN MITÄÄN?!?!?!
Paasto/parin päivän syömättömyys on perusterveelle ja normaalille ihmiselle vaaratonta ja välillä jopa suotavaa, vaikka se onkin länsimaissa lähes demonisoitu. Osa ihmisitä täällä Suomessakin paastoaa kerran, pari vuoteen ja paastot kestää usein 3 päivää - 2 viikoa. Osa pitää osapaaston (eli syö 8h välein vähän), osa vesipaaston, osa mehupaaston ja osa kasvispaaston (jolloin syö vain raakoja kasviksia). Paasto saattaa olla loppupeleissä hyvinkin virkistävä kokemus.
Et sinä ihan heti pyörry jos ei ole tyyliin bmi 15 tai muuten sairas tai aliravittu. Terveessä normaalissa elimistössä on rasvaa, proteiineja ja mineraaleja pitkällekin ajalle. Näläntunne katoaa kohta jos ei ole jo kadonnut. Huono olo johtuu todennäköisesti puhdistumisreaktiosta. Mutta kun näläntunne palaa, ala silloin viimeistään syömään uudestaan.
Paaston purkuaika tulis olla 1/3 paaston kestosta ja se kannattaa tehdä niin että juot pari päivää mehua (mutta huom ei mitän sokeriliemiä) ja sitten alat syömään pieniä annoksia kasviksia, esim kerrallaan ½dl porkkanaraastetta tai luumu. Lihaan siirrytään vasta viikon - parin päästä kun syöminen on normalisoitunut. Googleta vaikka Vogel, siellä on konkreettisia ohjeita kuinka kannattaa alkaa taas syömään. Muista että syömistä ei saa aloittaa liian tuhdisti! Koska suolisto saattaa mennä jumiin.
Mulla kanssa ahdistus menee mahaan. En pysty syömään mitään, pidän itseni tolkuissani sokerilimsalla. Kahviakaan ei pysty juomaan, kun kofeiini pahentaa ahdistusoireita.
Paastoisin, mutta hiustenlähtö on paastossa kuulemma yleistä, ja en halua hiusteni ohenevan. Muuta ongelmaa siinä ei kai ole jos osaa lopettaa paaston oikein eli ei ala mässäämään, ettei vatsa repeä.
Hah mä oon laihtunut 5,5 kiloa viikossa ja syönyt mm. paljon rasvaa. Teette ton niin väärin.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 07:46"]Kol,me ekaa päivää yleensä heikottaa, mutta sitte tulee ketoosi. Terve ihminen voi hyvin olla kuukauden syömättä jos muistaa juoda tarpeeksi vettä.
[/quote] Terve ihminen ei jätä syömättä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 17:17"]En ole laihdutuskuurilla. Kohtasin elämässäni suurimman kriisin tähän mennessä, en vain pysty syömään. ap
[/quote]
Kohtalon toveri! Mulla alkoi lauantaina oksettaan pelkkä ajatuskin syömisestä. Muksuille on pakko laittaa ruokaa ja olen muka jo syönyt kun kysyy miksei äiti syö. Väkisin tulee otettua pari haarukallista ja sitte saa nieleskellä. Kahvin voimalla on tähän asti menny.
[/quote]
Huostaan otto on siis lähellä, kun vanhempi ei pysty enää huolehtimaan itsestään.
[/quote]
Tämä ketju on vuoden vanha.
Kol,me ekaa päivää yleensä heikottaa, mutta sitte tulee ketoosi. Terve ihminen voi hyvin olla kuukauden syömättä jos muistaa juoda tarpeeksi vettä.
Tuolla tavalla vain lihot... Syö oikeaa rasvaista ruokaa niin laihdut!
Mä Olin syömättä 7 Pv,sitten pyörryin kaupan kassajonossa.
meinasivat soittaa ambulanssin.
sitä ennen oksensin keltaista sappinestettä.
Muistatko, miten mustalaisen hevoselle kävi?
(kuoli, kun oppi olemaan syömättä)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 17:17"]En ole laihdutuskuurilla. Kohtasin elämässäni suurimman kriisin tähän mennessä, en vain pysty syömään. ap
[/quote]
Kohtalon toveri! Mulla alkoi lauantaina oksettaan pelkkä ajatuskin syömisestä. Muksuille on pakko laittaa ruokaa ja olen muka jo syönyt kun kysyy miksei äiti syö. Väkisin tulee otettua pari haarukallista ja sitte saa nieleskellä. Kahvin voimalla on tähän asti menny.
[/quote]
Huostaan otto on siis lähellä, kun vanhempi ei pysty enää huolehtimaan itsestään.
Ei tuo ole vielä mitään! Ole vähintään 7 päivää ja tavoittele 14! Sitten vasta voi kehua
Mä oon aina välillä pari-kolme viikkoa syömättä, enkä ole ikinä pyörtynyt. Se näläntunne ja huono olo menee jossain vaiheessa ohi. Sitten muutaman viikon päästä kun päättää taas ruveta syömään, Se on vaikeeta ja huono olo tulee takaisin. Kunhan muistaa juoda niin hyvin pärjää