Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syömishäiriöt

Vierailija
19.06.2021 |

Itsellenäni ei siis ole mutta deittikumppanilla on taustaa. On ollut aikaisemmin anorektikko mutta nykyään tosi timmissä ja tasapainoisessa kunnossa. On hoikka mutta lihaksikas.

Hänen pitää saada ruokaa noin kolmen tunnin välein, tai niin hän ainakin väittää. Minun aineenvaihduntani on ihan toisenlainen, eikä minulla ole niin usein nälkä. Hän kuitenkin painostaa ja pakottaa, että minun on syötävä yhtä usein kuin hänenkin. Lisäksi hän kyttää ja arvostelee, syönkö hitaammin ja vähemmän kuin hän.

Jos syön vähemmän tai sanon, että ei ole nälkä, se on olevinaan joku julistus, että hän syö liikaa ja pidän häntä läskinä. Olen yrittänyt sanoa, että minulle on aivan yks lysti vaikka hän söisi kilon ruokaa tunnin välein, se ei kuulu minulle, jos hän niin kokee tarvitsevansa. Minua ei suoraan sanoen kiinnosta.

On tosi ahdistavaa välillä, kun pakko syödä liikaa melkein oksentamiseen asti, kun muutoin hän suuttuu. Olen yrittänyt sanoa tosi painavasti, että me olemme eri ihmisiä eri tarpeilla mutta se ei mene perille. Hän väijyy edelleen mun syömisiä, ei ehkä kommentoi enää niin aktiivisesti mutta huomaan kyllä että tarkkailee.

Syömishäiriö by proxy. Sellaista diagnoosia ei ole olemassa mutta jos on ammattilaisia linjoilla, näinkin se voi joskus mennä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, syömishäiriö on elinikäinen, sen kanssa on hyvin yleistä ajautua johonkin terveys buumiin, aistinvarainen syöminen ei vaan onnistu niin kuin muilla, syödä kun on nälkä ja niin paljon kuin itsestään hyvältä tuntuu.

Jos oma kontrolli ruuan suhteen ulottuu kumppaniin asti on toipuminen hyvin alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla