Anoppi suuttui kun ei saanut päättää lapsemme toista nimeä
Anoppi ilmoitti jo ennen vauvan syntymää että vauvan toiseksi nimeksi tulee Hillevi koska se on kulkenut heidän suvussa jo pitkään. Sanoin etten halua ko. nimeä koska haluamme miehen kanssa että lapsen nimet ovat hänen itsensä näköisiä ja tyttö ei kyllä näytä yhtään Hilleviltä. Nyt anoppi on loukkaantunut ja selittää tosissaan esim. kälylle että en kunnioita häntä ja hänen sukuaan.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 14:47"]
Vittu mitä kukkahattupaskaa. Syötte varmaan myös mämmiä ja Kallen mätitahnaa.
[/quote]
Olet aivan oikeassa mämmin ja mätitahnan suhteen, mutta tiedätkö, mikä on vittu?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:08"]
[/quote]
Olet aivan oikeassa mämmin ja mätitahnan suhteen, mutta tiedätkö, mikä on vittu?
[/quote]
Vittu on kyrvän ainoa oikea osoite persereijän jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 14:10"]
Minulle ei ainakaan ole todellakaan se ja sama, mikä lapseni toinen nimi on. Vai hyväksyisitkö itse ihan sama-asenteella, jos anoppisi "hienovaraisesti" vihjailisi, että lapsen nimeksi olisi parasta laittaa se Yrjö Kustaa-Kullervo, koska suku ja perinne jii än ee?
[/quote]
Itse asiassa kyllä. Pidän perinteistä ja haluan kasvattaa lapseni niin, että hän tuntee kuuluvansa sukuunsa, siis mieheni sukuun ja minun sukuuni. Tuollainen perinnenimi toisena nimenä on minusta tosi kiva juttu, vaikka se olisi mikä Kustaa-Kullervo. Yrjö itsessään on minusta tosi miehekäs ja kunniakas nimi, ja Kullervo (joka tulee kulta-sanasta) on varsinkin oikea suomalaisen kansanperinteen ydinnimi. Kustaassakaan ei ole mitään vikaa, sehän on monien kuninkaiden nimi täällä pohjolassa.
[/quote]
[/quote]
Joo syödään kyllä pääsiäisenä mämmiä, juodaan vappuna simaa, syödään jouluna kinkkua ja uutenavuotena keitettyjä nakkeja. Annamme joululahjoja, käymme kauneimmissa joululauluissa, syömme pääsiäisenä suklaamunia ja virvomme sukulaiset, vappuna on valkolakki päässä, juhannuksena etsiydymme kokkoa katselemaan.
Mätitahnasta en pidä, joten sitä en syö.
Sinä sen sijaan tunnut kielenkäyttösi perusteella sellaiselta tyypiltä, joka tykkää enemmän noista somaliperinteistä. Et taida edes tietää, mistä koko kukkahattu-sana on peräisin.
Mun yhden kaverin toinen nimi on Hillevi. Hän inhoaa sitä nimeä, ja harkitsee sen ottamista pois nimestään.
Mun isänäiti sanoi kun synnyin että tytöstä on tehtävä Pirkko! Onneksi vanhemmillani oli nimi valmiina ja en ole Pirkko :)
Siinähän on sitten vapaasti kälyn käytettävissä hyvä perinnenimi! Toivottavasti sinä voit olla vilpittömästi iloinen hänen puolestaan.
Sen sijaan anopin puolesta harmittaa, jos hän ei ole koskaan saanut päättää kenenkään lapsen nimestä. Hänen lastensa nimet tulivat suvusta ja yritti laittaa vahingon kiertoon.