Naiset aina haluavat heitä arvostavan miehen, mutta...
Mies taasen ei saa sanoa suhteen tai asioiden epäkohtia ääneen, jos niissä nainen on aiheuttajana. Tästä seuraa, että nainen suuttuu ja kääntää asian siten, että häntä on loukattu. Loppujen lopuksi odotetaan, että mies pyytää anteeksi, eli ikään kuin myöntää olleensa väärässä.
Tämän olen huomannut iät ja ajat naisten kanssa. Viimeksi tällä viikolla sanoin vaimolle hänen rahankäytöstään (jälleen kerran), koska hän elää mielestäni yli varojen. Oli jopa ottanut muutaman tonnin lainan selviytyäkseen tietyistä menoista, joista olisi aivan hyvin voinut selviytyä järkevällä muutaman kuukauden talouskurilla ilman lainaakin. Lisäksi hänen työtilanteensakin on jossain määrin tulevaisuudessa epävakaa. Nainen suuttui niin, ettei puhunut minulle vuorokauteen mitään, kun nostin näitä asioita esille.
Alkaa tässä jo pikku hiljaa tulla sisäinen mitta täyteen. Aina, siis aina naiset ovat olleet tuollaisia ainakin omalla kohdalla. Mitään heistä et voi arvostella ilman riitaa, vaikka omasta mielestä puhuisi täysin aiheesta.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä arvostele, vaan keskustele. Eihän kukaan pidä arvostelemisesta, eikä varsinkaan omassa kodissaan omalta puolisoltaan kuultuna. Et taida olla kovin hyvä kommunikoinnissa.
Kun mikään ei muutu kilttienkään vihjausten jälkeen. Toinen elää tässä ja nyt, eikä tunnu ottavan huomioon, että tilanne voi tulevaisuudessa muuttua. Se on hänen mielestään ikään kuin sitten sen ajan murhe.
ap
Jos toinen sössii yhteisten raha-asioiden hoido tai vaikka yhteisen loman asiaan voi puuttua. Mutta jos hän hoitaa yhteisen lainan mutta sössii omat raha-asiansa puuttuminen on enemmä yritystä hallita toista eikä se kuulu toimivaan suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä arvostele, vaan keskustele. Eihän kukaan pidä arvostelemisesta, eikä varsinkaan omassa kodissaan omalta puolisoltaan kuultuna. Et taida olla kovin hyvä kommunikoinnissa.
Kun mikään ei muutu kilttienkään vihjausten jälkeen. Toinen elää tässä ja nyt, eikä tunnu ottavan huomioon, että tilanne voi tulevaisuudessa muuttua. Se on hänen mielestään ikään kuin sitten sen ajan murhe.
ap
Miksi sen vaimon pitäisi ajatella samalla tavalla kuin sinun?
No mutta, minä voin ratkaista tämän ongelman. Jätä naiset selviämään keskenään rahatilanteistaan, minä voin laittaa ex-mieheni ovellesi tulemaan. Hän on oikein hyvä suunnittelemaan raha-asioita. Kaikki omat ja vähän muidenkin rahat menevät parissa päivässä, kuukauden viimeiset 1-1½ viikkoa syö lähinnä kynsiään. Hurahtaa milloin mihinkin todella tarpeelliseen hilavitkuttimeen, tai johonki kalliiseen kurssiin, johon ei ikinä pääse paikalle, ellei joku muu huolehdi, että hän herää ajoissa, syö ja pukee, saa itsensä netistä pois ja ulko-ovesta pihalle.
Kun olet exäni kanssa asunut puoli vuotta, voit tulla jatkossa tekemään näitä aloituksia "miehet aina".
PS. Varaudu vähintään kolmen päivän mykkäkouluihin, kun et saanutkaan häntä ajoissa hereille ja riehumista siitä, kun et kunnioita häntä tarpeeksi, kun et taaskaan osannut lukea hänen ajatuksiaan, kysyttäessä, mikä tällä kertaa vaivaa, saat vastaukseksi yleispätevän "kyllä sun pitäis tietää!!" tai haistattelun.
=) Onneksi kaikki miehet eivät ole kuten tämä exäni.
Vierailija kirjoitti:
No mutta, minä voin ratkaista tämän ongelman. Jätä naiset selviämään keskenään rahatilanteistaan, minä voin laittaa ex-mieheni ovellesi tulemaan. Hän on oikein hyvä suunnittelemaan raha-asioita. Kaikki omat ja vähän muidenkin rahat menevät parissa päivässä, kuukauden viimeiset 1-1½ viikkoa syö lähinnä kynsiään. Hurahtaa milloin mihinkin todella tarpeelliseen hilavitkuttimeen, tai johonki kalliiseen kurssiin, johon ei ikinä pääse paikalle, ellei joku muu huolehdi, että hän herää ajoissa, syö ja pukee, saa itsensä netistä pois ja ulko-ovesta pihalle.
Kun olet exäni kanssa asunut puoli vuotta, voit tulla jatkossa tekemään näitä aloituksia "miehet aina".
PS. Varaudu vähintään kolmen päivän mykkäkouluihin, kun et saanutkaan häntä ajoissa hereille ja riehumista siitä, kun et kunnioita häntä tarpeeksi, kun et taaskaan osannut lukea hänen ajatuksiaan, kysyttäessä, mikä tällä kertaa vaivaa, saat vastaukseksi yleispätevän "kyllä sun pitäis tietää!!" tai haistattelun.
=) Onneksi kaikki miehet eivät ole kuten tämä exäni.
Kuulin, että ex-miehesi toimii yritysasiantuntijana nykyään.
Tarkoitin perheen raha-asioita. Kyllä pomo yleensä osaa kertoa sihteerille, milloin työntekijän asunnon vuokra pitää olla hoidettuna.