Mitä mieltä nimestä Alessa? mikä toiseksi nimeksi?
Mitä tykkäätte nimestä Alessa? Onko liian erikoinen?
Olen aina halunnut antaa tyttärelleni nimeksi Alisa, mutta hyvä ystäväni juuri nimesi tyttärensä Alisaksi. Aloin sitten miettimään Alissaa ja Aliisaa, mutta ne ovat kuitenkin liian samanlaisia, kun ollaan paljon tekemisissä. Löysin sitten nimen Alessa, joka on mielestäni äärettömän kaunis. Vaikka harvinaisenmpi onkin , sopii se mielestä ihan hyvin suomalaiseen nimeen, lausutaan miten kirjotetaan jne.. Mitäs mieltå te muut olette? Onko liian erikoinen? Jos joku sanoisi sinulle, että nimensä on Alessa, joutuisitko ''tarkentamaan''?
Sitten toinen nimi.. Melodia on mielestäni kaunis nimi, mutta menee ehkä liian erikoisuuden tavoitteluksi kun etunimikin olisi harvinainen. Sylvia on kaunis, mutta onko jo liikaa s-kirjainta nimessä? Muita ehdotuksia?:)
Kommentit (50)
Alessa kuulostaa ensin ihan kivalta, mutta mitipä toista merkitystä. Ei hyvä.
Alessa on sanana kaunis, mutta Suomessa tulee mieleen orainen hintalappu. Itse en kannata pilkkaajia joten kauniin nimen antaminen pitäisi käydä heistä huolimatta. Tuo Alessa Elonora mitä ehdotettiin on tosi kaunis, runollinen nimi, mites olisi joku lyhyempi vokaalipainotteinen kuten Alessa Maria tai Alessa Elina?
Orainen hintalappu on tietenkin oranssi hintalappu.
T. orainen 6
Kaunis nimi, mutta hupaisa koska meinaa että on tarjouksessa. :D
Melodia on kauhea nimi. Miksei mieluummin vaikka Melodie?
Jos etunimi olisi "Alyssa" ja lausuttaisiin "Alissa"? Much better.
Meillä tytön nimi on Alessia Cara Emilia (terveiset tutuille), eli ei ihan sama mutta melkein. Tosin onhan myös esim. Rea nimi, niin ei tuo aleen viittaava nimi minua ainakaan haittaa.
Kaverin ex-poikkis oli Ale, eli ei niistä merkityksistä niin kannata nipottaa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:35"]
Alessia on paljon kauniimpi.
[/quote]
Hirvee.
Aina Alessa. Velipojalle sitten samaan henkeen Aleko.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:35"]
[/quote]
Hirvee.
[/quote]
Makukysymyksiä, mutta kiitos! :D
t: Alessian äiti
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:35"]
[/quote]
Hirvee.
[/quote]
[/quote]
Sori Alessian äiti. Oma nimeni on myös hirvee. Makukysymyshän se on.
Alessa Impi Aina?
Ei vaan sori, mun mielestä oikeasti kaunis nimi. Mites joku tyyliin Alessa Viola tai Alessa Miranda?
Käyn monesti Alessa siiderillä (Ale Pub).
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:45"]
[/quote]
Hirvee.
[/quote]
[/quote]
Sori Alessian äiti. Oma nimeni on myös hirvee. Makukysymyshän se on.
[/quote]
Ei mitään, sen takia laitoin hymiönkin koska en loukkaantunut. :) Ulkopuoliset tulevat aina sanomaan miten nimi on kaunis, mutta selän takana saattavat sanoa sitten muuta. Minulle saa sanoa jos ei nimestä pidä, johan vain ei tyttäremme korviin kantaudu. On muutenkin niin herkkä ja itsetunto on heikko.
Mitä väliä Aliisan ja Alisan samankaltaisuuksilla on? Te vanhemmat olette nyt paljon tekemisissä, mutta ovatko naiset, teidän tyttärenne, 30 v. päästä tekemisissä toistensa kanssa? Etkö itse tunne ihmisiä joilla on sama/ samankaltainen nimi, ja jos tunnet, häiritseekö se sinua oikeasti?
Mua jaksaa hämmästyttää, että ihmiset luulevat antavansa nimen vauvalle tai korkeintaan taaperolle. Oikeasti he antavat nimen ihmiselle, joka elää omaa elämäänsä hyvässä lykyssä 80 v. eikä siitä elämästä kukaan vielä tiedä mitään.
Mua ei Alessa miellytä kun se on alen (alennusmyynnin) inessiivi, eli jo yleisessä käytössä oleva suomen kielen sana, eikä mielly nimeksi. Mutta mitä väliä silläkään on 30 v. päästä?
Alessa Plussaa on hyvä nimi. Jos sukunimi on Tarjoustalo? O_o