Juon kaksi pulloa viiniä illassa, haluatko kysyä jotain?
Kaksi pulloa viiniä ja pari siideriä, vähintään joka toinen ilta. Olen päivätyössä käyvä 35-vuotias nainen ja arvostettu työssäni.
Kysy pois!
Kommentit (44)
Alkoholi nostaa hetkeksi mielialaa, mutta romauttaa sitten serotoiinitasot ja saa aikaan masennusta.
Korjaava lääkehoito on tehokkaampi ja turvallisempi keino. Jos masennuksessa on kyse siitä että aivojen kemia on sekaisin, sen saa korjattua oikealla lääkkeellä ja annostuksella. Eikä niitä pillereitä tarvii loppuikää välttämättä syödä.
Onko sulla lapsia? Jos, minkä ikäisiä?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 02:06"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 02:03"]Olen pahoillani että olet kohdannut ikäviä asioita, mutta alkoholi-itselääkitystä vierestä seuranneena pitää sanoa, että lopeta heti. Hankit itsellesi juuri lisää vaikeuksia, vaikka tarkoituksesi on päinvastainen. Toisaalta ymmärrän, mutten suosittele tuota "parannuskeinoa" sinulle enkä kenellekään muulle.
[/quote]
Olen samaa mieltä ja teen koko ajan töitä sen eteen, että alkoholin käyttö loppuisi kokonaan. Kiitos vastauksestasi!
[/quote]
Tää on alkoholistin itsepetosta. Juominen joko loppuu tai ei, jos ei niin et sä mitään "töitä tee"..,
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 07:33"]Alkoholi nostaa hetkeksi mielialaa, mutta romauttaa sitten serotoiinitasot ja saa aikaan masennusta.
Korjaava lääkehoito on tehokkaampi ja turvallisempi keino. Jos masennuksessa on kyse siitä että aivojen kemia on sekaisin, sen saa korjattua oikealla lääkkeellä ja annostuksella. Eikä niitä pillereitä tarvii loppuikää välttämättä syödä.
[/quote]
Noin kyllä, jos käyttää alkoholia satunnaisesti tai vaikka "vain" viikon välein, mutta suurkuluttajilla tuo kemia ei toimi ihan samalla tavalla, kun ne serotoniinivatastot eivät pääse koskaan stabiiliin tilaan.
Käyttäisitkö mielummin kannabista, jos se olisi laillista? Minä polttaisin. Tai tekisin teetä.
Pidätkö itseäsi alkoholistina? Tämä on olennainen kysymys jatkon kannalta.
Sinun alkoholitoleranssisi on kasvanut jo niin suureksi, että juomisesta ei ole enää hyötyä. Ei vaan tule sitä mukavaa känniä enää, vaikka kuinka kiskoo.
Kannattaisi hankkia ainakin vuodeksi joku toinen päihde. Tai sitten hankkiutua eroon erillisyydentunteesta, yksinäisyydestä tai mikä se syy sinulla
onkin.
Onko tuo tapasi vaikuttanut mitenkään ulkonäköösi? Oletko esim. lihonut? Onko alkoholimäärät vähitellen kasvaneet tyyliin ensin. joit yhden viinipullon illassa ja vähitellen kaksi? Pelkäätkö, että kerta- ja viikkomäärät kasvavat?
Kykenetkö mielestäsi hoitamaan työsi moitteettomasti?
Etkö pelkää haimatulehdusta? Viinin lipittelijä tuttavani juuri oli kaksi viikkoa teholla. Ei leikin asia.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 01:50"]
Paljonko viinissäsi on prosentteja? Muistaakseni Prosecco on aika mietoa? [/quote]
Ottamatta kantaa ap:n juomatapoihin tässä tuli esiin hyvä pointti. Ihmiset ei aina jaksa uskoa, että on ihan eri asia kiskoa pullo tuhtia punkkua tyyliin 14 % tai nauttia jotain miedompaa kymmenprosenttista valkkaria tai kuoharia. Siinä on oikeasti ero.
Itsekin nautiskelen pitkän illan aikana kokonaisen pullon kevyempää viiniä, kahta en tosin mutta yksi pullo hujahtaa helposti usean tunnin aikana :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 01:50"]
Paljonko viinissäsi on prosentteja? Muistaakseni Prosecco on aika mietoa? [/quote]
Ottamatta kantaa ap:n juomatapoihin tässä tuli esiin hyvä pointti. Ihmiset ei aina jaksa uskoa, että on ihan eri asia kiskoa pullo tuhtia punkkua tyyliin 14 % tai nauttia jotain miedompaa kymmenprosenttista valkkaria tai kuoharia. Siinä on oikeasti ero.
Itsekin nautiskelen pitkän illan aikana kokonaisen pullon kevyempää viiniä, kahta en tosin mutta yksi pullo hujahtaa helposti usean tunnin aikana :)
[/quote] Joka toinen ilta nautiskelet?
On kyllä melko tolet sulla. Minäkin juon viiniä 3-4 iltana viikossa, mutta tulen jo parista lasista hiprakkaan, ja joku neljä lasia tietää jo kankkusta ja melkoista överikänniä. Enkä edes ole mikään 40 kilon keijukainen, vaan elopainoa on lähemmäs 70 kg.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 01:07"]
Kaksi pulloa viiniä ja pari siideriä, vähintään joka toinen ilta. Olen päivätyössä käyvä 35-vuotias nainen ja arvostettu työssäni.
Puna- vai valkoviiniä?
Kysy pois!
[/quote]
Mä en oikein ymmärrä tuota, miten yksin kotona alkoholia juomalla tulee parempi olo? Itse olen uupunut ja väsynyt - ehkä masentunutkin, mutta en mä tunne että alkoholia nauttimalla tulisi parempi fiilis. Mihin se ajatus perustuu? Pitäisikö kokeilla?
Paljonko painat? Eikö töissä huomauteta, kun haiset viinalta aamuisin vai puhallatko nollat?