Jos saisit syödä ravintolassa ihan mitä vaan, mitä söisit?
Toisin sanoen, mikä on hienointa ruokaa mitä voisit kuvitella haluavasi syödä, hinnasta viis, koko ruokailusi olisi ilmainen.
Itse ajattelin että alkuruoaksi jotain kalaa, joku suomalainen järvikala fileenä pannulla paistettuna kenties. Pääruoka voisi olla karhunlihaa ja jotain törkykallista vuosikertapunaviiniä. Jälkiruoka on vaikein keksiä.
Kommentit (11)
Korkeatasoisesti ja hyvistä raaka-aineista valmistettuja etnisiä herkkuja kunåten lähi-idän ruokkia.
Liian usein ravintolaruoka on aika väsähtäneen oloista. Näyttää ja maistuu siltä, että on vain lämmitetty. Esim ruoka, joka tuodaan parilalla, on kaikkea muuta kuin valmistettu sillä parilalla.
Ranskalaiset perunat ja nauravat nakit.
Ruokajuomana maito.
Monen ruokalajin menukokonaisuus juomapaketin kera. Raaka-aineissa olisi suosittu lähiruokaa sesongin mukaan ja annoksissa olisi yhdistetty / käytetty myös sellaisia raaka-aineita joita ei itse tulisi mieleen kokeilla kotikeittiössä. En osaa siis sanoa mitään tiettyä ruokaa.
Mä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Jotain hyvää kalaa, vaikka kuhaa. Perunaa sen kanssa ja kasviksia. Ei mitään hienostelua, mutta hyvistä raaka-aineista tehty ja hyvän kokin tekemä/maustama. Ihan pääruoaksi. Alkupala voi olla pieni sienikeitto, mutta ei ole pakollinen.
Jälkiruoaksi voisi olla joku sorbetti, jossa suomalainen metsäinen maku, esim mustikkaa ja katajaa tms.
koko ruokalista, kuten yhdessä spede elokuvassa.
Mistään erikoisesta en tykkää. Ihan joku kermainen sienikeitto alkuu ruisleivällä. Sitten paistettua kalaa voikastikkeessa, kasviksia, perunaa. Jälkkäriksi joku jäätelöannos. Juomaksi kuivaa valkoviiniä tai siideriä.
Tuollaisia on minun ravintolaruoat.
Vierailija kirjoitti:
Monen ruokalajin menukokonaisuus juomapaketin kera. Raaka-aineissa olisi suosittu lähiruokaa sesongin mukaan ja annoksissa olisi yhdistetty / käytetty myös sellaisia raaka-aineita joita ei itse tulisi mieleen kokeilla kotikeittiössä. En osaa siis sanoa mitään tiettyä ruokaa.
Tämä olisi myös oma valinta. Lisään vielä raaka-aineiden kunnioituksen.
Haluan samanlaisia friteerattuja kasviksia kun sain Thaimaassa kymmenisen vuotta sitten. Ja tuoreita, vastapoimittuja hedelmiä ja jälkkäriksi sticky rice with mango. Millään muulla ei olisi väliä.
Kuinkahan monta 80-lukulaista ”kalleinta ja parasta pihviä” -tyylistä vastausta tulee? Ehdotan, että kaikki sellaista vastausta aikovat peukuttaa tähän niin säästetään tilaa muille ehdotuksille.
Joku kallis pihviravintola ja sieltä kalleinta/parasta pöytään.