Lapsi nimeltä Nietos tai Käpy
Olin viikonloppuna isossa partiotapahtumassa mukana. Seurasin sivusta, kun ohjaajat huutelivat lapsia. Bongasin sieltä mm. nuo otsikon nimet. En ehtinyt nähdä, olivatko tyttöjä vai poikia.
Luontonimet ovat ihan ok, mutta eikö Tuuli tai Suvi riitä? Pinja ja Pihlakin ovat siinä rajoilla.
Kommentit (17)
Pinja ja pihla rajoilla? Niin tavallisia etten edes ajattele niitä luontoniminä :D
Jepulista joo. Kohta on sitten partioleirit pullollaan Rikkaruohoja ja Voikukkia. Käpy on kyllä aika erikoinen. Kansainväliselle uralle jos tähtää ni varmaan tulee mielenkiintosia lausumistyylejä nimelle.
Oih, you know nothing, Jon Snow! Nietos on tosi hyvä nimi pojalle! Vähän samaa sanaperhettä kuin vaikka Aatos.
Uloste on kanssa hyvin luonnollinen nimi. Sopii molemmille sukupuolille ja onhan lapsi mahdollisesti lykätty ulos samalta suunnalta kuin mistä uloste tulee pihalle.
Ei Käpyä. Koskaan ei pidä laittaa äätä eikä öötä koska jos lapsesta tulee kansainvälinen, hänen nimensä aiheuttaa ongelmia muualla maailmassa.
Minulle tule Käpy-nimestä mieleen Käpy ry eli Lapsikuolemaperheet ry on vertaistukiyhdistys.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 23:55"]Uloste on kanssa hyvin luonnollinen nimi. Sopii molemmille sukupuolille ja onhan lapsi mahdollisesti lykätty ulos samalta suunnalta kuin mistä uloste tulee pihalle.
[/quote] Miksei suoraan rehti, perisuomalainen Ripuli!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 23:56"]
Ei Käpyä. Koskaan ei pidä laittaa äätä eikä öötä koska jos lapsesta tulee kansainvälinen, hänen nimensä aiheuttaa ongelmia muualla maailmassa.
[/quote]
Kyllä ne sen oppii. Voin jo kuvitella kun jossain neurokirurgien konferenssissa lavalle kutsutaan seuraavaksi puhujaksi Khaepuu Moettoeneen.
Mun poika on Turve. Tyttövauvalle aattelin nimeksi Rönsylilja.
Nietoksesta tulee kreikkalainen fiilis. Se kuulostaa eksoottis-kansainväliseltä. Kun Käpy vanhenee, hänestä tulee vanha käpy, mikä on tavallaan hauskaa ja hauskuus on hyvästä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:57"]
Mä tunne Silmun.
[/quote]
Ja Silmu on poika, vaikka luulin tytön nimeksi.
Hyi, Käpy on melkein kuin Häpy. Luontonimihän sekin tosin olisi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:53"]Nietoksesta tulee kreikkalainen fiilis. Se kuulostaa eksoottis-kansainväliseltä. Kun Käpy vanhenee, hänestä tulee vanha käpy, mikä on tavallaan hauskaa ja hauskuus on hyvästä.
[/quote]Game of Thronesissa Nietos on sukunimi, joka annetaan äpärille. Mutta oikeasti se on minusta kaunis nimi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:53"]Nietoksesta tulee kreikkalainen fiilis. Se kuulostaa eksoottis-kansainväliseltä. Kun Käpy vanhenee, hänestä tulee vanha käpy, mikä on tavallaan hauskaa ja hauskuus on hyvästä.
[/quote]Game of Thronesissa Nietos on sukunimi, joka annetaan äpärille. Mutta oikeasti se on minusta kaunis nimi.
[/quote]
Pikkuveljestä sit Aave.