Aloitanko ehkäisyn vai en?
Tilanne on sellainen, että haluamme molemmat lasta, sekä poikaystäväni että minä. Olemme nyt pari kk yrittäneet vauvaa, vielä ei ole tärpännyt. Tajusin kuitenkin tuossa äsken, että oikeastaan haluan kihloihin ennen vauvaa, koska en halua niin suurta riskiä päätyä yh:ksi vaan haluan lapset avioliittoon.
Aloitanko nyt ehkäisyn uudelleen ja odotan että mies haluaa ensin myös kihloihin ja naimisiin? Vai olenko ilman ehkäisyä ja vaan "luotan" siihen että jos käry käy niin vihille mennään?
Asiasta on keskusteltu miehen kanssa ja hän on sanonut kautta rantain, että kun tulen raskaaksi niin siinä ehtii hyvin naimisiin ennen lapsen syntymää. Tämä ei jotenkaan minulle ihan riitä.
Kommentit (17)
Naimisiin pääsee maistraatissa kahden viikon päästä, jos nyt soitat sinne :D
Ehdottomasti kannattaa mennä kihloihin! Itseäni raivostuttaa, että en tajunnut kihlautua raskausaikana. Silloin ajattelin sen olevan vanhanaikaista. Nyt lapsella on miehen sukunimi ja meillä yhteishuoltajuus ja parisuhteemme on muuttunut ihan hirveäksi. Olen ehkä tehnyt suurimman virheen elämässäni valitessani tuon ihmisen. Jos ero tulee, vituttaa kaiken muun lisäksi vielä se, että otettiin miehen nimi lapselle. Mies jumaloi minua ennen raskautta. Nyt kun lapsi on pieni, hyvä kun sentään ostaa ruokaa kaupasta minullekin...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:26"]
Ehdottomasti kannattaa mennä kihloihin! Itseäni raivostuttaa, että en tajunnut kihlautua raskausaikana. Silloin ajattelin sen olevan vanhanaikaista. Nyt lapsella on miehen sukunimi ja meillä yhteishuoltajuus ja parisuhteemme on muuttunut ihan hirveäksi. Olen ehkä tehnyt suurimman virheen elämässäni valitessani tuon ihmisen. Jos ero tulee, vituttaa kaiken muun lisäksi vielä se, että otettiin miehen nimi lapselle. Mies jumaloi minua ennen raskautta. Nyt kun lapsi on pieni, hyvä kun sentään ostaa ruokaa kaupasta minullekin...
[/quote]
Mitenkäs se kihlaus olisi muuttanut tilannetta?
Ei se kihlaus tai avioliitto takaa sitä ettei päädy yh:ksi tai muutenkaan autuaaksi tee.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:23"]
[/quote]
Hei,
Tiedän tämän, mutta pointti onkin se, että en ole varma kannattaako hoitaa muodollisuudet alta pois ennen lasta vai ei. Tietenkin tiedän että avioliitoistakin erotaan ja voi niinkin tulla yh:ksi (tai vaikka puolison kuoleman takia) mutta koen kuitenkin että avioliitto on minulle tärkeä asia, myös sitoutumista osoittava ja suhdetta vakiinnuttava.
Siksi pohdin, että odottaako kosiminen ja varmistua siitä että mies haluaa juuri minut elämänkumppanikseen. Eikä niin, että olen vain sopiva äitiehdokas miehelle jolla on kova vauvakuume, ja puheet naimisiinmenosta syödäänkin siinä vaiheessa kun maha on pystyssä..
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:26"]
[/quote]
Kamalalta kuulostaa. Miten koet että kihlaus olisi muuttanut tilannettanne paremmaksi?
Miehesi kuulostaa kauhean välinpitämättömältä. Oliko hänellä kova vauvakuume kun hankitte vauvan? Koetko että olit hänelle vain keino saada lapsen?
Tilanteenne kuulostaa ehdottomasti epäterveeltä. Parisuhdeterapia voisi olla tarpeen?
Ap
Ette ole olleet yhdessä kauan?
Vaikuttaa siltä ettet ole aivan varma suhteesta, ettekä ole aidosti keskustelleet odotuksistanne. Oletat ja luotat ja pidät asioita itsestäänselvänä. Suosittelen vaivahaaveiden laittamista jäähylle, kunnes olette saaneet keskusteltua tulevaisuudestanne.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:17"]Tilanne on sellainen, että haluamme molemmat lasta, sekä poikaystäväni että minä. Olemme nyt pari kk yrittäneet vauvaa, vielä ei ole tärpännyt. Tajusin kuitenkin tuossa äsken, että oikeastaan haluankihloihin ennen vauvaa, koska en halua niin suurta riskiä päätyä yh:ksi vaan haluan lapset avioliittoon.
Aloitanko nyt ehkäisyn uudelleen ja odotan että mies haluaa ensin myös kihloihin ja naimisiin? Vai olenko ilman ehkäisyä ja vaan "luotan" siihen että jos käry käy niin vihille mennään?
Asiasta on keskusteltu miehen kanssa ja hän on sanonut kautta rantain, että kun tulen raskaaksi niin siinä ehtii hyvin naimisiin ennen lapsen syntymää. Tämä ei jotenkaan minulle ihan riitä.
[/quote]
Kuuntele nyt ittees! Tossa on tosi monta stop-merkkiä. Älä lisäänny ennen kuin tiedät mitä haluat ja mitä mies haluaa, ja mies tietää mitä sinä haluat ja mitä itse haluaa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:55"]Ette ole olleet yhdessä kauan?
Vaikuttaa siltä ettet ole aivan varma suhteesta, ettekä ole aidosti keskustelleet odotuksistanne. Oletat ja luotat ja pidät asioita itsestäänselvänä. Suosittelen vaivahaaveiden laittamista jäähylle, kunnes olette saaneet keskusteltua tulevaisuudestanne.
[/quote]
"Vaivahaaveiden"... Pieni freudilainen lipsahdus :D
Joo, ei olla oltu mitenkään tuhottoman kauan vielä yhdessä.
Se tunne, kun ei voi luottaa suhteeseen vielä ja silti on vain ryntäämässä "suin päin eteenpäin". Luin netistä siis pareista jotka pikapikaa hankkivat vauvan ja sitten tuleekin joku ongelma, tyyliin ettei mies haluakaan naimisiin vaikka on luvannut, ja siinä sitä sitten ollaan.
Hitto mitä paskaa kirjoitan. Kai se on vaan niin, että haluan jonkun hyvän suhteen ja perheen ja VAKAAN suhteen nimenomaan, mutta aina päädyn yhteen miesten kanssa, jotka ei ymmärrä sitoutumisesta mitään vaan rakastavat koiranpentumaisella tavalla, tarvitsevat huolenpitoa ja seksiä ja kaikkea mutta eivät ymmärrä vastuuta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:06"]
Joo, ei olla oltu mitenkään tuhottoman kauan vielä yhdessä.
Se tunne, kun ei voi luottaa suhteeseen vielä ja silti on vain ryntäämässä "suin päin eteenpäin". Luin netistä siis pareista jotka pikapikaa hankkivat vauvan ja sitten tuleekin joku ongelma, tyyliin ettei mies haluakaan naimisiin vaikka on luvannut, ja siinä sitä sitten ollaan.
Hitto mitä paskaa kirjoitan. Kai se on vaan niin, että haluan jonkun hyvän suhteen ja perheen ja VAKAAN suhteen nimenomaan, mutta aina päädyn yhteen miesten kanssa, jotka ei ymmärrä sitoutumisesta mitään vaan rakastavat koiranpentumaisella tavalla, tarvitsevat huolenpitoa ja seksiä ja kaikkea mutta eivät ymmärrä vastuuta.
Ap
[/quote]
Eli kaipa se on ehkäisy takaisin nyt.
Ap
Muistakaahan kaikki se pointti, että lapset sitovat puolisot enemmän yhteen kuin avioliitto. Tällä tarkoitan siis sitä, että vaikka tulisikin ero, entisen puolison kanssa on oltava yhteydessä (tai muuten lapset menettävät yhteyden toiseen vanhempaansa). Av(i)oliitosta ilman lapsia pääsee helpommin eroon kuin av(i)oliitosta lasten kanssa.
Ensin sitoutuminen, sitten vasta lapset. Sitoutumisella en tarkoita kihloja tai naimisiinmenoa vaan yhteisymmärrystä siitä, että ollaan sitouduttu elämään yhdessä ja jatkossa myös perheenä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:40"]
[/quote]
Hei,
Tiedän tämän, mutta pointti onkin se, että en ole varma kannattaako hoitaa muodollisuudet alta pois ennen lasta vai ei. Tietenkin tiedän että avioliitoistakin erotaan ja voi niinkin tulla yh:ksi (tai vaikka puolison kuoleman takia) mutta koen kuitenkin että avioliitto on minulle tärkeä asia, myös sitoutumista osoittava ja suhdetta vakiinnuttava.
Siksi pohdin, että odottaako kosiminen ja varmistua siitä että mies haluaa juuri minut elämänkumppanikseen. Eikä niin, että olen vain sopiva äitiehdokas miehelle jolla on kova vauvakuume, ja puheet naimisiinmenosta syödäänkin siinä vaiheessa kun maha on pystyssä..
Ap
[/quote]
Jos suhteesi on NOIN epävarma, niin ei kannata ainakaan nyt mitään lapsia alkaa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:40"]
[/quote]
Hei,
Ap
[/quote]
Jos suhteesi on NOIN epävarma, niin ei kannata ainakaan nyt mitään lapsia alkaa tehdä.
[/quote]
Olet oikeassa. Aloitan ehkäisyn heti kun seuraavat kuukautiset alkavat.
Ap
Miten se sormus muuttaa lapsenhankintaa? Edelleen olette samat ihmiset samassa suhteessa
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 13:58"]
Miten se sormus muuttaa lapsenhankintaa? Edelleen olette samat ihmiset samassa suhteessa
[/quote]
Ei pelkkä sormus muuta mitään. Mutta jos se on kihlasormus, se tarkoittaa sitä että mies on kosinut ja on täten ajatellut meille yhteisen tulevaisuuden ihan aikuisten oikeasti. Se taas lisää varmuuttani meistä. Jos se on vihkisormus, se meinaa jo monia laillisia oikeuksia, mikä myöskin lisää varmuutta ja turvaa suhteesta ja tulevaisuudesta. Toki muut edellytykset olla suhteessa pysyvät samoina. Puitteet vain vakautuisivat.. Ja vakautta taidan tarvita, että voin ne lapset tehdä.
Ap
jos haluat lapset avioliittoon, silloin niitä olisi syytä alkaa yrittämään VASTA kun olet naimisissa.