Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pregnylin pistämisestä 11pvää, menkat alkoi. mitä kummaa?

Vierailija
10.06.2014 |

Ultrassa oli kaksi saman kokoista munasolua ja lääkäri määritti mikä päivä pistän pregnylin, jotta aikaansaadaan ovulaatio. No ovulaatio on tapahtunut 10 päivää sitten. Mutta menkat alkoivat.

miten se on mahdollista, kun nehän alkaa 14pvää ovulaatiosta. Mitä tässä nyt tapahtuu? Voiko menkat alkaa 10 pvää oviksesta?

seitsemän päivää oviksesta sain aamulla olemattoman haamun, tänään ei enää ollut. Mietin kemiallista raskautta, mutta eikös sillon menkat tule myöhässä eikä ajoissa. Vai voiko tulla pikakeskenmeno vuotoineen kolme päivää siitä, kun tsygootti on koskenut kohdunseinään?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan? Hormonipolille voi soittaa vasta huomenna :\

Vierailija
2/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen keho toimi kuin robotti. Jokaisen hormonitoiminta on yksilöllinen ja keho toimii erilailla. Joillain ne menkat alkaa 14 pv ovulaation jälkeen jollakin 10 pv jälkeen ja nämäkin voi vaihdella kierrosta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri mulle sanoi, että se on 14 päivää, ei yli eikä alle. Ymmärrän, että menkkojen alkaminen voi heittää kierrosta toiseen, kun ovulaatio saattaa vaihdella eri kiertopäiville. Mutta kun munasolut on ultrattu ja ite irrotettu piikillä, niin sillon se ovulaation ajankohta on tarkka. Ja menkkojen ei pitäisi alkaa, kun vasta 14pvää oviksesta.

Vierailija
4/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis liian lyhyt luteaalivaihe. Sitä voidaan pidentää keltarauhasvalmisteella. Ei tuo Pregnyl vaikuta mitenkään sen luteaalivaiheen pituuteen, pelkästään siihen munasolun irtoamiseen.

Vierailija
5/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun kohdun limakalvo rapistuu liian aikaisin ja munasolu ei pysty kiinnittymään. :( voi vittujen vittu. No ihmekös kun ei plussahaamu vahvistunut vaan katosi kokonaan.

Vierailija
6/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat melkein aina jo 11-12 päivää Pregnylin pistämisestä.Ei siihen kiinnitetty erityistä huomiota hoidoissa,en saanut mitään keltarauhashormonikuureja.Lopulta raskaus onnistui.

Vierailija
7/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos se on ollut varhainen keskenmeno? Mä raskauduin juuri pregnylillä. Plussa tuli vasta päivää ennen menkkoja herkällä testillä.. Kokeilin sitä ennenkin :P

Vierailija
8/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olitte olleet hoidoissa ja mikä oli teidän lapsettomuuden syy?

Vierailija
9/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pregnyl ei irrota munasolua. Se kai selviää verikokeella, otettiinki sulta sitä?

Vierailija
10/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu, mutta jos se\ne ei irronneet, niin sillonhan kierto vaan pitkittyy, ei lyhene.

Vierailija
11/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko menkat aina 10 pvä oletetun ovulaation jälkeen. Tosiasissa munasolu ei irronnut. Siksi varhaiset menkat. Mitä jos pregnyl ei sulta irrottanut munasolua?

Vierailija
12/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko menkat aina 10 pvä oletetun ovulaation jälkeen. Tosiasissa munasolu ei irronnut. Siksi varhaiset menkat. Mitä jos pregnyl ei sulta irrottanut munasolua?

Vierailija
13/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko clomien ja pregnylin kanssa käyttää ovistikkua vai vaikuttaako ne tulokseen?

Vierailija
14/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo 10 päivän luteaalivaihe ole mitenkään tavattoman lyhyt. 9 päivää alkaa olemaan sellainen, että raskaus ei oikein voi onnistua. Sullahan saattoi näkyä tuo pregnyl itsessään silloin 7 päivää ovulaatiosta. Tuskin sielä on mitään tapahtunut.

Vierailija
15/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääkärikään mikään ylijumala ole, joka voi varmaksi sanoa milloin pregnyl pitää laittaa ja ettei sitä ennen voi tapahtua mitään itsestään. Eli toisin sanoen ovulaatiosi on voinut tapahtua jo ennen pregnylin pistämistä.

Vierailija
16/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut ultrattiin kahdesti munasolujen kasvuvaiheessa ja kasvutahti oli 2mm per päivä. Olisivat olleet siis 19mm pregnylin pistopäivänä. Ei ne ainakaan neljää päivää aiemmin itsestään irronneet, kun olivat vielä paikallaan ultrassa sillon.

Vierailija
17/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis munarakkulat oli, ei munasolut.

Vierailija
18/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luteaalivaihe ollut aina 9-10 päivää, ei koskaan pidempi. Kaksi lasta ollaan saatu luomuna, toisen yritysaikana hain lugesteronia tähän "vaivaan", mutta niillä kierroilla ei tärpännyt, vaan ihan luomukiertona pari kk myöhemmin. Ei keskenmenoja eikä kemiallisia raskauksia.

Vierailija
19/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:34"]

[/quote]

Kyllä ovulaatio on tapahtunut(eli munasolu irronnut), jos kerran menkat alkaa. Muutenhan ei ala, paitsi sitten joskus paljon myöhemmin.

Vierailija
20/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pregnyl sisältää raskaushormonia ja on näkynyt vielä 7 päivän jälkeen haamuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi