Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitteko lapset mukaan kaukomatkalle?

Vierailija
10.06.2014 |

Siis esimerkiksi Japaniin tai Thaimaahan yms. Itse kyllä varmasti ottaisin, mutta monet ystävistäni eivät..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin ne lapset sitten pitäisi laittaa? Itse en uskaltaisi edes isovanhemmille (jotka ovat hoitaneet lasta vuoden verran kokopäiväisesti kun itse oltiin miehen kanssa töissä) jättää pieniä lapsia yli viikoksi ja lähteä itse toiselle puolen maailmaa. Lapset olemme aina ottaneet mukaan myös kaukokohteisiin, mutta kohteet on valittu niin että niissä on myös lapsille jotain tekemistä. Kaupunkilomiakin on tehty, mutta koko loma ei ole mennyt museoissa kiertelemiseen jne. tylsään aikuispuuhaan (tosin ei varmaan menisi muutenkaan, koska haluamme miehenkin kanssa vähän jotain kivempaa tekemistä).  

Vierailija
22/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä meidän lapset ovat tulleet mukaan jokaiselle perheen tekemälle matkalle lähelle ja kauas, ihan sieltä ensimmäisistä elinkuukausista saakka. Matkoja on tehty useampi vuodessa, ja lapset muistavat uskomattomia yksityiskohtia jo varhaisilta reissuiltaan. Ei meillä edes ole mitään paikkaa minne lapset voisi jättää matkan ajaksi, mutta vaikka olisikin, en voi kuvitella että niin tekisin. Kun perheemme matkustaa, lapsetkin matkustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:50"]

Helppohan se on yhtä kahta lasta kahden aikuisen valvoa.

[/quote]

Eikös tässä aika moni ole rutiinisti lentänyt yhtenä aikuisena pitkiä lentoja useamman pienen lapsen kanssa? Vai?

[/quote]

Me matkustimme ystävättäreni kanssa aikoinaan 2 äitiä ja 5 lasta iältään 3-13v. Kauheasti kaikki ihmettelivät miten "jaksamme" matkustaa sellaisen lauman kanssa mutta matkat oli uskomattoman hienoja:)

Vierailija
24/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:55"]

Juu, oon mäkin lentomatkoja yksin viiden lapsen kanssa tehnyt.

[/quote]

Niin. Jos nyt jaksat minulle vittuilla. Kyllä, matkustan n.1- 3 kertaa vuodessa lasten kanssa (lapsia 3 kpl) yksin edestakaisisn asuinmaastamme Suomeen ja takaisin. Olen tehnyt tätä jo viisi vuotta. Yksinkertaisesti laskettuna, myös lapset ovat jo tottuneet tähän. En pysty näkemään ongelmaa asiassa: 3 pientä lasta + yksi täysijärkinen aikuinen. Lisäksi kerran mukana on muuten ollut myös koira, matkustamossa. Ei mitään ongelmaa!

Vierailija
25/25 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin usein kysytään, miten lapsemme käyttäytyvät niin hyvin lentokoneessa/ravintolassa/hotellissa/häissä ja hautajaisissa. Tietenkin olemme kasvattaneet niitä ja oltu johdonmukaisia aina. Mutta lapset ovat kulkeneet myös aina mukana. Päivittäisistä ruokakauppareissuista aina kaukomatkoihin asti. Säännöt on loppujen lopuksi hyvin samat kaikkialla. Jos ei hyväksy itkupotkuraivareita ruokakaupassa, ei niitä yleensä tule lentokoneessakaan. (Tietenkin kaikki lapset kiukkuaa joskus, mutta oppivat kyllä, että tietyllä käyttäytymisellä on seuraamuksia). Matkoilla kaikki vähän joustaa, lapset tottelevat aikuisia, sietävät hieman tylsyyttä ja istuvat nätisti ravintolassa, jos vastapainoksi lomalla tehdään paljon hauskoja juttuja, ollaan koko perhe yhdessä ja aidosti läsnä ja sitten pääsee takuuvarmasti myös kirmaamaan hiekkarannalle tms. Saan siitä itse suunnattoman paljon, kun seuraan pienen matkakumppanin aitoa innostusta ja ihmettelyä ja aivan varmasti lapsikin saa lukemattomia kokemuksia. Uusia hajuja, makuja, värejä, ääniä, kulttuuria, tapoja, rakennuksia, luontoa, eläimiä jne. Miten se teini osaa olla luontevasti uudessa kulttuurissa, jos ei ole koskaan viety Prismaa kauemmaksi kotoa?