En kestä. Veemäisin työtehtävä ikinä.
Tässä sitä ollaan jännän äärellä ja maistetaan tämän päivän työelämää.
Mun täytyy suunnitella miten osastoni työt voisi tehdä joku muu. Kaikkia työtehtäviä se ei käytännössä koske, mutta noin 40% mikä tarkoittaa väh. 1-2 ihmisen irtisanomista. Mainittakoon, että osastolla on alle 10 ihmistä.
Voi helvetti ja perkeleet päälle tämä on perseestä. Luontainen vaisto on puolustaa kynsin ja hampain osaston tärkeyttä, mutta kun niitä kuuluisia säästöjä täytyy saada. Ja hauskinta tässä kaikessa on, että saatan päätyä itse myös irtisanottavien listalle.
Kommentit (4)
voin vain kuvitella sun tunteen... ite olen niissä irtisanotuissa... Kaikki kivet käännetään ja kaikki supistetaan mahd pieneen. Työtehtäviä jaetaan sellaisille jotka eivät osaa niitä tehdä, mutta hei ne voi tehdä vasemmalla kädellä kun niitä tulee muutenkin niin vähän...
Istun kotona...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 09:00"]
No suunnittele niin ettet joudu.
[/quote]
Tässä tilanteessa voi oikeasti olla jopa parempi, että sille listalle itsensä hommaa. Tai ainakin alkaa hakea uusia töitä heti sen jälkeen, kun YT:t on hoidettu. Nimittäin se kiristynyt työtahti näkynee myös kiristyneessä ilmapiirissä. Alaiset syyttävät pahimmassa tapauksessa sinua kaikesta. kettuilevat enemmän tai vähemmän suorasti. Seuraavissa työpaikkahaastatteluissa voi kertoa, että kokemusta esimiestyöstä ja tiukoista paikoista on.
Se, että yrityksessä haetaan osastosi osalta YT:eillä säästöjä, eikä varsinaisesti esimerkiksi kasvuun tähtäävää uudelleenjärjestelyjä, ei myöskään ole hyvä merkki. Tällöin nimittäin nämä säästöt tuskin jäävät viimeisiksi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 09:00"]
[/quote]
Tässä tilanteessa voi oikeasti olla jopa parempi, että sille listalle itsensä hommaa. Tai ainakin alkaa hakea uusia töitä heti sen jälkeen, kun YT:t on hoidettu. Nimittäin se kiristynyt työtahti näkynee myös kiristyneessä ilmapiirissä. Alaiset syyttävät pahimmassa tapauksessa sinua kaikesta. kettuilevat enemmän tai vähemmän suorasti. Seuraavissa työpaikkahaastatteluissa voi kertoa, että kokemusta esimiestyöstä ja tiukoista paikoista on.
Se, että yrityksessä haetaan osastosi osalta YT:eillä säästöjä, eikä varsinaisesti esimerkiksi kasvuun tähtäävää uudelleenjärjestelyjä, ei myöskään ole hyvä merkki. Tällöin nimittäin nämä säästöt tuskin jäävät viimeisiksi.
[/quote]
Tämä on minun suunnitelmani. Hoidan työni kunnialla, mutta pidän silmät auki. Työtahti on kiristynyt koko ajan, mutta sitä voi kiristää vielä lisää, koska aina huomataan miten pärjätään aina vain vähemmällä henkilömäärällä.
Varmaa on se, että nämä säästöt eivät jää tähän. Viimeisen viiden vuoden aikana on yhtiössä ollut yt-neuvotteluja 1-2 per vuosi ja sama linja jatkuu. Yhtiössä henkilöstö on alkanut voida niin huonosti, että hakeutuvat vähän alle viisikymppisinä ennemmin koulunpenkille kuin ovat vakituisessa työssä. Kertoo työilmapiiristä ja "yrityskulttuurista" jotain, eikö?
ap