Exän pettäminen saattoi pilata koko elämäni.
Yritän pitää tän lyheynä ja selkeänä, vaikka se on vaikeaa koska olen enemmän raivoissani kuin eläissäni olen ollut, mutta myös peloissani, iha sekaisin ja kaiken lisäksi hirveän väsynyt koska en pysty nukkumaan.
Aloin seurustelemaan exäni kanssa kun olin 16 ja hän 18, ja oltiin n.2 v yhdessä. Suhteesta ei sen enempää, se oli sellasta borderline hyväksikäyttöä, mä en olis halunnut seksiä vaan kivan poikaystävän kenen kanssa käydä leffassa koeviikon jälkeen ja tollasta, koska olin hyvin yksinäinen ja koin olevani melko outsider vaikka kavereita olikin jonkinverran. Hän painosti vahvasti seksiin, ja meidän suhteesta tulikin sellasta että mä yritin kovettaa itseni ja taipua kaikkiin hänen toiveisiinsa, onnistuin uskottelemaan itselleni, että olimme rakastuneita vaikka oikeasti mua ahdisti seksi, en ollut siihen valmis ja tiesin kyllä, että mussa häntä kiinnosti ainoastaan se. Muuten oli sellanen perusjätkä, tykkäs dokata, hiisailla, koulunkänyti tai tuleviauus ei kiinnostanut.
Pari viikkoa sitten olin juhlimassa, ja mun ja exän yhteinen tuttu lipsautti exän pettäneen mua. Ilmeisesti oletti, että meidän suhde päättyi mun saadessa tietää pettämisestä, koska exäni erosi taas hiljattain jäädessään kiinni pettämisestä. Olin tyrmistynyt ja surullinen, muuta en asiasta tiedä kun että kuulemma "kaikki tiesi asiasta ja niitä random muijii oli paljon." Tottakai ensimmäisen suhteen läpimätyys tuntuu pahalta paljastuessaan, mutta ei se mun maailmaa kaatanut. Ongelma muodostui sillon, kun tajusin, että munhan pitää käydä sukupuolitautitesteissä. Asia on niin, että erottuani sillon exästäni mulla ei ole ollut yhtäkään säätöä eikä poikaystävää, ja oon nyt 23. (Toivon muuten, ettei vastaukset keskity tän asian pällistelemiseen, mulla on vaan ollut omia ongelmia ja traumaattisten ensikokemusten vuoksi seksi vieraiden kanssa ajatuksenakin on ällöttänyt. Oon pärjännyt ihan hyvin selibaatissa, keskittynyt kouluun ja elämän rakentamiseen, koska en asu enää suomessa.) Tulokset soitettiin tänään, ja klamydiatesti oli ollut positiivinen. Sain reseptin, ja lääkkeen sanottiin hoitavan hyvin homman pois. Kuitenkin tosiasia on se, että tauti on muhinut mulla jo mahdollisesti 5-7 vuotta. Ikinä ei ole ollut mitään oireita, en ole ikinä aikaisemmin käynyt sukupuolitautitesteissä, koska poikaystävä oli ensimmäiseni ja monesti puhuttiin, että mäkin olin poikaystävälleni. Pettämistä en osannut epäillä, vaikka suhde oli hyvin rasittavan, poikaystävä käyttäytyi usein hyvin törkeästi ja oli isoja riitoja hänen epäillessään mun pettäneen häntä, mitä en tietenkään koskaan tehnyt. Olen lukenut paniikissa netistä, miten klamydia saattaa aiheuttaa lapsettomuutta ja vaikka mitä, varsinkin pitkään hoitamattomana. Se kusipää oli ilmeisesti pannut paljaaltaan, ja tietoisesti valinnut jättää kertomatta silloin, kuten myös KAIKKI NÄÄ vitun vuodet MILLOIN EI OLLA EDES OLTU YHDESSÄ jättänyt kertomatta mulle asiasta, että olisin voinut käydä tarkistamassa terveyteni.
Oon aina halunnut lapsia, se on ollut yksi suurempia unelmia mitä mulla on. Mä en yksinkertaisesti voi jättää tätä asiaa tähän, haluan tietää voiko tästä soittaa poliisille, viedä oikeuteen, ihan mihin vaan? Hänhän on vaarantanut mun terveyteni tietoisesti, jättämällä kertomatta asiasta? Pitääkö mun jotenkin todistaa, ettei ole ollut toisia seksikumppaneita? Mä pyydän, jos täällä on lääkäreita, sairaanhoitajia, poliiseja, juristesteja, muuten vaan viisaita naisia jotka tietää jotain asiaan liittyvää, auttakaa mua. Oon ihan yksin tän asian kanssa, en voi pyytää keneltäkään apua. Äidille en voi puhua tästä, ja mua hävettää se, että mulla on sukupuolitauti, niin läheisiä kavereita ei ole, kenelle voisin puhua. Pelkään omaa raivoani, haluaisin oikeasti käydä tappamassa tämän miehen. No en ihan, mutta ymmärrätte varmaan. Huomenna aion soittaa tälle jätkälle. On niin paha olla, että oksettaa.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:38"]
Mun mielestä ylireagoit vahvasti. Vihaat tässä 18-20 vuotiaan miehen käytöstä, joka kyllä on ollut vastuutonta mutta en usko että tahallaan ilkeää. Tuon ikäiset pojat ovat ihan pyörällä päästään seksistä ja eivät välttämättä ymmärrä sen seurauksia. On kohtuutonta, että yrität alkaa rankaisemaan poikaa vuosien takaisesta toiminnasta joka on ollut hormoonien ajamaa. Itse suuttuisin helkutisti, jos joku kaltaisesi tyttö mun poikaa alkaisi ahdistelemaan. Voit myös katsoa peiliin: ehkä käytöksesi oli niin vihaista, ettei poika uskaltanut kertoa pettämisestä ja olisit voinut tajuta käydä aikaisemmin testeissä. Miehet eivät kypsy yhtä nopeasti kun naiset.
[/quote]Täh?
Kyllä sellainen, joka sukupuolielämää siis seksiä harrastaa on kykenevä kertomaan, jos on pettänyt. Kyllä vastuunsa pitää hoitaa. Onhan toi nyt ihan törkeetä käytöstä....Seurustella ja pettää. Ja miksi ei voisi kertoa tai kysyä taudista jälkikäteen? Saa vihainen olla. Onhan tuossa aihetta. Mut ei kannata jäädä. Rypemään. Ollutta ja mennyttä ja pettäjän typeryyttä. Kyllä suhteesta voi lähteä, jos ei kestä toista. Ei siinä ikäväihminen-selittelyt ole oikein. Pakkaa vaan ja menee. Mieluummin niin kuin toiseen sänkyyn ja takas.
Tarvitset nyt apua. Googleta paikkakuntasi sosiaali- ja kriisipäivystyksen numero. Ainakin pk-seudulla heille voi soittaa ympäri vuorokauden tällaisissa järkyttävissä tilanteissa. He antavat halutessasi vain puhelintukeakin. Älä jää yksin!!!
Jos et löydä paikkakuntasi kriisipäivystyksen yhteystietoja, niin soita Helsingin sosiaali- ja kriisipäivystykseen, he osaavat neuvoa, mihin sinun pitää ottaa yhteyttä ja mistä varata aika esim. terapiaan.
Ensisijaisen tärkeää on nyt
A) puhua asiasta,
B) tehdä rikosilmoitus (ja siihen et tarvitse muuta kuin oman tarinasi, ja lausunnon gyneltä voit liittää mukaan myöhemmin, kunhan nyt vain teet sen ilmoituksen heti),
C) olla yhteydessä siihen eksään, ettei hän nyt vain paraikaa tartuta muita (eihän sitä tiedä vaikkei ois käynyt ikinä testeissä) ja jotta hän saa tietää, mitä on tehnyt.
VOIMIA! Kyllä sä jaksat, kyllä se siitä! Nyt vain hae apua!!!
Millainen tilanne ja vointi on nyt?
Pidä huoli että kaikki ne, jotka tiesi pettämisestä eivätkä kertoneet siitä sulle, saavat tietää tuon tilanteen ja tuntea syyllisyyttä siitä etteivät kertoneet sulle!
Ja tee heti rikosilmoitus. Muokkaa tuo sinun aloitusteksti siihen. Tee se osoitteessa www.poliisi.fi.