Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän pettäminen saattoi pilata koko elämäni.

Vierailija
10.06.2014 |

Yritän pitää tän lyheynä ja selkeänä, vaikka se on vaikeaa koska olen enemmän raivoissani kuin eläissäni olen ollut, mutta myös peloissani, iha sekaisin ja kaiken lisäksi hirveän väsynyt koska en pysty nukkumaan.

Aloin seurustelemaan exäni kanssa kun olin 16 ja hän 18, ja oltiin n.2 v yhdessä. Suhteesta ei sen enempää, se oli sellasta borderline hyväksikäyttöä, mä en olis halunnut seksiä vaan kivan poikaystävän kenen kanssa käydä leffassa koeviikon jälkeen ja tollasta, koska olin hyvin yksinäinen ja koin olevani melko outsider vaikka kavereita olikin jonkinverran. Hän painosti vahvasti seksiin, ja meidän suhteesta tulikin sellasta että mä yritin kovettaa itseni ja taipua kaikkiin hänen toiveisiinsa, onnistuin uskottelemaan itselleni, että olimme rakastuneita vaikka oikeasti mua ahdisti seksi, en ollut siihen valmis ja tiesin kyllä, että mussa häntä kiinnosti ainoastaan se. Muuten oli sellanen perusjätkä, tykkäs dokata, hiisailla, koulunkänyti tai tuleviauus ei kiinnostanut.

Pari viikkoa sitten olin juhlimassa, ja mun ja exän yhteinen tuttu lipsautti exän pettäneen mua. Ilmeisesti oletti, että meidän suhde päättyi mun saadessa tietää pettämisestä, koska exäni erosi taas hiljattain jäädessään kiinni pettämisestä. Olin tyrmistynyt ja surullinen, muuta en asiasta tiedä kun että kuulemma "kaikki tiesi asiasta ja niitä random muijii oli paljon." Tottakai ensimmäisen suhteen läpimätyys tuntuu pahalta paljastuessaan, mutta ei se mun maailmaa kaatanut. Ongelma muodostui sillon, kun tajusin, että munhan pitää käydä sukupuolitautitesteissä. Asia on niin, että erottuani sillon exästäni mulla ei ole ollut yhtäkään säätöä eikä poikaystävää, ja oon nyt 23. (Toivon muuten, ettei vastaukset keskity tän asian pällistelemiseen, mulla on vaan ollut omia ongelmia ja traumaattisten ensikokemusten vuoksi seksi vieraiden kanssa ajatuksenakin on ällöttänyt. Oon pärjännyt ihan hyvin selibaatissa, keskittynyt kouluun ja elämän rakentamiseen, koska en asu enää suomessa.) Tulokset soitettiin tänään, ja klamydiatesti oli ollut positiivinen. Sain reseptin, ja lääkkeen sanottiin hoitavan hyvin homman pois. Kuitenkin tosiasia on se, että tauti on muhinut mulla jo mahdollisesti 5-7 vuotta. Ikinä ei ole ollut mitään oireita, en ole ikinä aikaisemmin käynyt sukupuolitautitesteissä, koska poikaystävä oli ensimmäiseni ja monesti puhuttiin, että mäkin olin poikaystävälleni. Pettämistä en osannut epäillä, vaikka suhde oli hyvin rasittavan, poikaystävä käyttäytyi usein hyvin törkeästi ja oli isoja riitoja hänen epäillessään mun pettäneen häntä, mitä en tietenkään koskaan tehnyt. Olen lukenut paniikissa netistä, miten klamydia saattaa aiheuttaa lapsettomuutta ja vaikka mitä, varsinkin pitkään hoitamattomana. Se kusipää oli ilmeisesti pannut paljaaltaan, ja tietoisesti valinnut jättää kertomatta silloin, kuten myös KAIKKI NÄÄ vitun vuodet MILLOIN EI OLLA EDES OLTU YHDESSÄ jättänyt kertomatta mulle asiasta, että olisin voinut käydä tarkistamassa terveyteni.

Oon aina halunnut lapsia, se on ollut yksi suurempia unelmia mitä mulla on. Mä en yksinkertaisesti voi jättää tätä asiaa tähän, haluan tietää voiko tästä soittaa poliisille, viedä oikeuteen, ihan mihin vaan? Hänhän on vaarantanut mun terveyteni tietoisesti, jättämällä kertomatta asiasta? Pitääkö mun jotenkin todistaa, ettei ole ollut toisia seksikumppaneita? Mä pyydän, jos täällä on lääkäreita, sairaanhoitajia, poliiseja, juristesteja, muuten vaan viisaita naisia jotka tietää jotain asiaan liittyvää, auttakaa mua. Oon ihan yksin tän asian kanssa, en voi pyytää keneltäkään apua. Äidille en voi puhua tästä, ja mua hävettää se, että mulla on sukupuolitauti, niin läheisiä kavereita ei ole, kenelle voisin puhua. Pelkään omaa raivoani, haluaisin oikeasti käydä tappamassa tämän miehen. No en ihan, mutta ymmärrätte varmaan. Huomenna aion soittaa tälle jätkälle. On niin paha olla, että oksettaa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:38"]

Mun mielestä ylireagoit vahvasti. Vihaat tässä 18-20 vuotiaan miehen käytöstä, joka kyllä on ollut vastuutonta mutta en usko että tahallaan ilkeää. Tuon ikäiset pojat ovat ihan pyörällä päästään seksistä ja eivät välttämättä ymmärrä sen seurauksia. On kohtuutonta, että yrität alkaa rankaisemaan poikaa vuosien takaisesta toiminnasta joka on ollut hormoonien ajamaa. Itse suuttuisin helkutisti, jos joku kaltaisesi tyttö mun poikaa alkaisi ahdistelemaan. Voit myös katsoa  peiliin: ehkä käytöksesi oli niin vihaista, ettei poika uskaltanut kertoa pettämisestä ja olisit voinut tajuta käydä aikaisemmin testeissä. Miehet eivät kypsy yhtä nopeasti kun naiset.

[/quote]

niin ja kannattaa aina muistaa, että Suomessa naiset pettää miehiä enemmän, tutkitusti.

[/quote]

Miksi tätä alapeukutetaan?

[/quote]

Koska olet niin TYHMÄ ja idiootti ämmä, kuin vai voi olla! Luultavasti SINUN poikasi onkin ap:n mulkku ex. Olisko ollut kivaa jos sun nykyinen/entinen mies olisi pettänyt sua ja sulla olisi muhinut klamydia vuosikausia etkä olisi voinut hankkia lapsia? Niin, olisko ollut kivaa? Itsehän sanoit että tuon ikäisillä pojilla on mielessä vain seksi ja he ovat syyntakeettomia hormonihuuruissaan, joten häntä ei voi syyttää eikä hän ole tehnyt mitään väärin :)

Vierailija
22/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 01:14"]Mitä helvettiä? Miten se sua helpottaa jos polkasisit ajojahdin käyntiin miehelle? Kaikki tekee virheitä, anna olla ja siirry eteenpäin. En oo ite viittinyt soittaa kaikille seksikumppaneille kun oon saanu tietää sukupuolitaudista, eikä se tee musta mitenkään sairasta.t. ihan normaali 26 v mies.

[/quote]

Joo-o, eihän tästä aiheutunut mitään ongelmaa kellekään, ei :) Kunhan ap vain pitää suunsa kiinni jos ei voikaan saada enää lapsia sen ällöttävän mammanpojan takia, niin kaikille muille tulee parempi mieli :) Mies kyllä voi panna puksuttaa vielä naisen paksuksi, jos nyt sattuu huvittamaan, mutta ap ei ehkä voi! Voinhan mäkin tulla vaikka potkasemaan sua turvakengillä kasseille, niin että et voi enää harrastaa seksiä etkä tulla isäksi, mutta eihän se haittaa, vahinkoja sattuu, miksi meluta tyhjästä? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiattomia kirjoittavat miehet laittakaahan näppäimistöä näppäilevät sormenne kuriin, kun nainen puhuu asiaa. Teillä on miehet vastuu omista siittiöistänne niin, että todella tiedätte, kuka saa lapsen puoliksi teidän geeneillänne ja vastuu myös sukupuolitautien leviämisen ehkäisemisestä. Turha vyöryttää omaa syytä muiden piikkiiin. Menkää naimisiin ja kantakaa vastuunne! Pelatkaa jalkapalloa ja masturboikaa jos ette vastuunottoon pysty.

Vierailija
24/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet 5 - 7 vuotta sitten saanut silloiselta poikaystävältäsi klamydian? Mitä oletat POLIISIN ja/tai oikeuslaitoksen tälle voivan tekevän...? 

Ymmärrän toki että olet katkera - ja ihan oikeutetusti - mutta virkavallalla on muutakin puuhaa kuin tutkia vuosikausia seurustelusuhteita ja pettämisiä. 

Vierailija
25/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa auto call recorder

Vierailija
26/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 01:47"]

Siis olet 5 - 7 vuotta sitten saanut silloiselta poikaystävältäsi klamydian? Mitä oletat POLIISIN ja/tai oikeuslaitoksen tälle voivan tekevän...? 

Ymmärrän toki että olet katkera - ja ihan oikeutetusti - mutta virkavallalla on muutakin puuhaa kuin tutkia vuosikausia seurustelusuhteita ja pettämisiä.

[/quote]

Virkavallallako parempaa puuhaa kuin tutkia pahoinpitelyitä? Kytätä lieviä ylinopeuksia? Toisen tahallinen tartuttaminen ei ole edes lievimmästä päästä. Tutkinnalla selviää, milloin ex on saanut selville taudeistaan ja kun tietoisena harrastaa seksiä kertomatta taudista, se on tuottamuksellista.

Ap, ei sinun tarvitse huolehtia lapsettomuus hoitojen kuluista, kun vaadit oikeudessa ne hänen kuluikseen. Jos hän jättää aikanaan maksamatta, saatat tarvita myöhemmin vain uuden oikeuden määräyksen ulosottoa varten.

Vierailija
27/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 03:59"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 01:47"]

[/quote]

Virkavallallako parempaa puuhaa kuin tutkia pahoinpitelyitä? Kytätä lieviä ylinopeuksia? Toisen tahallinen tartuttaminen ei ole edes lievimmästä päästä. Tutkinnalla selviää, milloin ex on saanut selville taudeistaan ja kun tietoisena harrastaa seksiä kertomatta taudista, se on tuottamuksellista.

Ap, ei sinun tarvitse huolehtia lapsettomuus hoitojen kuluista, kun vaadit oikeudessa ne hänen kuluikseen. Jos hän jättää aikanaan maksamatta, saatat tarvita myöhemmin vain uuden oikeuden määräyksen ulosottoa varten.

[/quote]

Klamydia on ns. yleisvaarallinen ja ilmoitettava tauti. Siis, kun lääkärissä selviää klamydiatartunta, kaikki kyseisen ihmisen seksikumppanit jäljitetään ja heille ilmoitetaan tartuntavaarasta. Tässä tapauksessa vaihtoehdot ovat:

1. Ap on trolli

2. Ap:n exä ei ole koskaan tiennyt taudistaan

3. Ap:n exä on tiennyt taudistaan mutta valehdellut lääkärille ja sen takia ap ei ole koskaan saanut tietää. Mikäli näin, niin silloin kyseessä saattaa hyvinkin olla poliisiasia.

Vierailija
28/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseksi AP että ei se klamydia välttämättä ole lapsettomuutta aiheuttanut. Itselläni oli oireettomana n. kolme vuotta. Olin myös ihan varma, että en voi koskaan saada lapsia. Kuitenkin tulin sitten ekasta yrityksestä raskaaksi ja nyt lapsia on kaksi.

Mutta käykää ihmiset niissä testeissä!!!

Vierailija
29/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu ja exäsi teki paskan tempun. Käy gynellä puhumassa ja tarkistuttamassa kuntosi.

Älä kuitenkaan vello vihassa exää kohtaan vaan koita jättää asia jo taakse. Teet tuolla vain itsellesi haittaa kun olet noin täynnä negatiivista energiaa. Koita jatkaa eteenpäin, olet jo tarpeeksi kärsinyt idioottimaisesta exästä.

Toivottavasti nuoret naiset lukevat tuon aloituksen ja ymmärtävät että sellaisessa suhteessa ei kannata olla missä tuntee olonsa epämukavaksi. Ilman mitään tautejakin tuo suhde on ollut epäterve.

Vierailija
30/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 01:47"]

[/quote] Taisi jonkun miehen housunpuntit alkaa tutisemaan :D. Mitahan itse olet luullut taaksesi jattaneen ja nyt voikin loytya edestasi?

Vierailija
31/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on tuossa kiukussasi jotain käsittelemätöntä vihaa eksääsi kohtaan.

Tuollaisia tapahtuu, siis pettämisiä, pettymyksiä ja taudin saamisia. Itsekkin sain esimmäiseltä nuoruusrakkaudeltani kondylooman. Olen siis syöpäriskissä koko loppuelämäni. Hänkin petti ja sain tietää tuosta taudista suhteen loputtua. 

Koita selvittää mikä on munatorvien tila. Tai jos asia ei ole akuutti nyt, niin sitten kun teet lapsia. Kyllä raskautumiseen keinoja on, hieman hankalia ja kalliita, mutta ei mahdottomia.

Valitettavasti tuossa poliisiasiassa minun täytyy olla ikävä ja sanoa, että heillä ei taatusti ole resursseja tuohon. Paljon pahaa voi suomessa nykyään tapahtua ja poliisi ei pysty tekemään mitään, koska ei ole aikaa, eikä tarpeeksi henkilöstöä. Pitäisi olla tahallinen teko ja tuossa ilmeisesti on vain miehen vellihousuisuus syynä. Ja paljon mahdollista, ettei mies tiedä itsekkään koko asiasta. Siksikin on hyvä ajatus soittaa hänelle.

Joitakin asioita on vain nieltävä elämään kuuluvina tappioina. Käsittelet tuon petturin mielessäsi ja jatkat elämääsi onnellisena. Jos viha käy sietämättömäksi, niin käy keskustelemassa jossakin, muutenkin voisi olla hyvä ajatus, jotta pääset suhteen yli.

Sinulla on hyvä tulevaisuus edessä, et ole kuolemassa ja paskakasa on historiaa.

Vierailija
32/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös muuten voi haastaa oikeuteen puolison, jolta saa tartunnan? Ainakin sellaisissa tapauksessa muistaakseni joissa tauti aiheuttaa pysyvästi jotain esim hiv tai vaikka lapsettomuus. Jos ei ole kertonut taudista, saa korvaukset. Siitä en tiedä, jos ei ole itse tiennyt, mutta voisihan oikeus mennä läpi, jos todistajia, että mies panee paljaalla muita ja valehtelee sinulle.

Vierailija
33/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoitettu puhelu ei käy todisteena, jos se on nauhoitettu salaa.

Vierailija
34/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soita. Laita sähköpostiviesti, koska hän todennäköisesti vastaa siihen, kun muotoilet sen oikein. Laita siihen kysymyksiä, joita lääkärisi haluaa tietää esim. milloin olet tartunnan saanut. Laita myös, että miehen pitäisi käydä lääkärisi luona testissä ja että aiot soittaa hänelle huomenna ja antaa lääkärin tarkemmat tiedot. Mies ei halua sinun soittavan ja vastaa silloin todennäköisesti, että on tiennyt taudista ja saanut siihen jo hoidon ja näin sinulla on kirjallinen todistus siitä, että mies on jättänyt kertomatta asiasta.

Vierailija
35/45 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 00:29"]

On tuossa toki sekin mahdollisuus, että sait sen häneltä jo ihan ekalla kerralla. Sekin on mahdollista, ettei hän tiedä siitä vieläkään.

[/quote]

Jep. Täällä on paljon lohduttavia viestejä, mutta ap - kyllä se totuus on se, että noin hirveän pitkä itämisaika on saattanut aiheuttaa todella pahaa jälkeä. Tämä on nyt sinulla hyvin tärkeä asia ja olen iloinen, että olet lähtenyt hoitamaan terveyttäsi. Suosittelen lämpimästi myös tuota yksityistä gyneä minkä olet jo varannut. En halua pelotella, mutta valitettavasti itselläni hoitomaton klamydia  johti sisäsynnytintulehdukseen, arpeutuneeseen munatorveen eli munatorvivaurioon.

En tule koskaan saamaan lapsia, yritysvuosia takana jo 5. Asia koittelee sekä parisuhdettani, että omaa itsetuntoani päivittäin. Kadun aivan hemmetisti, etten viitsinyt testata itseäni opiskeluvuosinani, kun oli satunaisia yhdenillanjuttuja ennenkuin löysin mieheni ja vakiinnuin. Kaikilla klamydia ei johda lapsettomuuteen, mutta riski siihen on kuitenkin suhteellisen korkea. Älä tyydyttäydy liikaa "ei se mulla kuitenkaan ole" tunteeseen. Toivon koko sydämestäni, että olet terve. Tsemppiä! <3

Vierailija
36/45 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveysaseman potilashistoriasta käy ilmi, että mies on käynyt sukupuolitautitesteissä suhteenne jälkeen ja saanut tietää klamydiatartunnastaan, niin oikeus voi katsoa asiassa tapahtuneen rikos, koska mies olisi ollut velvollinen ilmoittamaan ap:lle asiasta.

Mutta älä ap kuuntele näitä vauvapalstan kaikkitietäviä spekuloijia vaan tee se rikosilmoitus ja jätä syyttäjän harkintaan asia!

Vierailija
37/45 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käyttänyt kondomia? Voit syyttää vain itseäsi saamastasi sukupuolitaudista. Muutenkin kannattaisi kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
38/45 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 01:07"]

Mikset käyttänyt kondomia? Voit syyttää vain itseäsi saamastasi sukupuolitaudista. Muutenkin kannattaisi kasvaa aikuiseksi.

[/quote]  

milloin sä ajattelit kasvaa aikuiseksi ?

Vierailija
39/45 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä maailmassa on joku lapsi sinua varten ja sun syliä vaille. tämä prosessi mikä sinulla on nyt päällä voi tuntua pitkältä ja raskaalta, mutta kun saat oman lapsesi syliin tajuat, että kaikki oli sen arvoista <3 Kun on voimia ota selvää adoptio ja sijaisperhe vaihtoehdoista, niinkuin olet huomannut maailmassa on paljon pahaa ja monesti juuri nämä lapset ovat saaneet osansa sitä. Vaikka nyt tuntuu pahalta, on kaikella tarkoituksensa. voimia <3

Vierailija
40/45 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

AP tässä. Halusin vaan kertoa, että gyne totesi PID:n ja munatorvi oli myös arpeutunut. Olen voimaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme