Tamperelainen, käytätkö jo ratikkaa?
Joka kerran kun olen nähnyt ratikan, sen kyydissä on ollut max 6 hlöä. Olen ollut iltapäivisin itse kävellen liikkeessä. Onko käyttöaste aamuisin parempi?
Kommentit (29)
Käytän, kun osuu kohdalle. Tosi huonosti on kyllä kerrottu, että milloin kyseessä eivät enää ole ne testivuorot jolloin paikka piti varata etukäteen ja kyytiin sai nousta vain lähtöpysäkiltä. Mutta hyppäsin sitten kerran ratikkaan kun huomasin, että porukkaa tuli sisälle reitin varreltakin ja sen jälkeen olen kulkenut keskustasta Kalevaan muutaman kerran. Onhan se kivempi kuin bussi, mutta menen sillä, kumpi sattuu aiemmin kohdalle.
Tamperelaisille tehtiin ratikankäyttöohjevideo. Siinä neuvotaan että pitääkö ratikalle heilauttaa kättä pysähtymisen merkiksi. Ratikka, tamperelainen ja kunnon ratikankäyttöohjeet kirjallisena, opastauluina ja videoina ovat tarpeellsia.
Vierailija kirjoitti:
En ja tuskin koskaan hyppäänkään kyytiin. Omalla autolla ei ole aikatauluja :-)
Idiootti investointi ja matka-ajat pitenee vaihtoineen monella joukkoliikenteen käyttäjällä.
Mutta pääasia on että teekkarit pääsee Hervannasta Hämeenkadun kapakoihin.
Lisään tähän vielä, Hervannan mammul@iset pääsevät ilmaisella kyydillä, koska näiden älykkyys ei riitä lipun ostoon, sitten tyhmänä vain ovat, ai pitikö maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti investointi ja matka-ajat pitenee vaihtoineen monella joukkoliikenteen käyttäjällä.
Lisään tähän vielä, Hervannan mammul@iset pääsevät ilmaisella kyydillä, koska näiden älykkyys ei riitä lipun ostoon, sitten tyhmänä vain ovat, ai pitikö maksaa.
Mistä tiedät?
Ap ei ilmeisesti ole iha kauehasti ratikoita sitten nähnyt. Asun kadun varrella, jolla ratikka kulkee keskustassa ja kyllä se usein on ynt hyvinkin täynnä kun pääsee normaalilla bussikortillakin kyytiin. Kun olen etätöissä ei itsellä ole mitään asiaa Hervantaan päin ja Pynsälle päin ihan käveleekin, mutta kivalta tuo näyttää ja täyttöaste ainakin ruuhka-aikoihin ollut hyvä. Osa ajoista on edelleen opetusajoja jotka ei ota asiakkaita kyytiin, ota se huomioon.
Pitäisiköhän lähteä tampereelle ajelemaan ratikalla huvikseen pussikaljojen kanssa.
Onkohan siellä ilmastointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haha, taisit juuri kertoa toden siitä miksi tampere ei ole valmis valmis ratikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haha, taisit juuri kertoa toden siitä miksi tampere ei ole valmis valmis ratikkaan.
Ei täällä kaikki ole onneksi tyhmiä junttipersuja.
Ennen koronaa kuljin päivittäin julkisilla. Koronan alkamisen jälkeen en ole ollut julkisissa kertaakaan. Eli en käytä juuri nyt ratikkaakaan, mutta todennäköisesti käytän säännöllisesti, kunhan lopetan julkisten välttelyn ja yleensäkin liikun minnekään. Nykyisellään ei ole usein mitään tarvetta päiväkausiin liikkua kilometriä kauemmas kotoa.