Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelainen, käytätkö jo ratikkaa?

Vierailija
18.06.2021 |

Joka kerran kun olen nähnyt ratikan, sen kyydissä on ollut max 6 hlöä. Olen ollut iltapäivisin itse kävellen liikkeessä. Onko käyttöaste aamuisin parempi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampere ei ollut valmis ratikkaan. Mutta haluttiin olla helsinkiläisiä, joten piti vaan tehdä tyhmiä juttuja.

Vierailija
2/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielä on maskipakko. Pitäköön ratikkansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan käytä?

Vierailija
4/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannan marinoima joukkoliikenne utopia.

Vierailija
5/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aion vältellä viimeiseen saakka ja menen bussilla vanhan tottumuksen mukaan. Suon iäkkäille ratikan tasaisemman kyydin, toivottavasti ehtivät sisälle ja ulos, ettei ovi mene kesken kiinni.

Vierailija
6/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut paljon enemmän ihmisiä kuin kuusi silloin kun olen kulkenut (neljä matkaa kesäkuussa). Ikkunapaikat täyttyvät sekä keskustassa että Hervannassa.

Vierailija
7/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan marinoima joukkoliikenne utopia.

Ei kyllä tämä on Ikosen ja vihreiden hanke. Ikoska tätä kovasti halusi.

Vierailija
8/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut paljon enemmän ihmisiä kuin kuusi silloin kun olen kulkenut (neljä matkaa kesäkuussa). Ikkunapaikat täyttyvät sekä keskustassa että Hervannassa.

Ok, onko ollut edes puoliksi täynnä? Istutaanko muuta kuin ikkunapaikoilla?

Vierailija
9/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ihanan tasainen kyyti, uuden tuoksu ja puhtaat penkit. Ei kyllä enää haluta kulkea tunkkaisella kolmosen bussilla!

Vierailija
10/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varje dag.

Vierailija
11/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään iltapäivällä oli ainakin täynnä. Melkein kaikki istumapaikat oli varattu ja ihmisiä seisoskeli käytävällä. Ei silti ollut niin ahdas tunnelma kuin ruuhkabussissa.

Vierailija
12/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tänään ongelmia ratikoiden kanssa, koska Mannerheimintiellä on tie poikki mielenilmauksen takia.

Vierailija
13/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asun väärällä puolen kaupunkia eikä ole tarvetta.

Vierailija
14/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronalinko

Vierailija
15/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, onko ollut edes puoliksi täynnä? Istutaanko muuta kuin ikkunapaikoilla?

Kannattaa käydä toteamassa tilanne vaunun sisällä ja useammalla matkalla. Väljyyttä on joka tapauksessa kiitettävästi bussiin verrattuna, sillä ratikka vetäisi täytenä 264 matkustajaa bussin n. 90 matkustajan sijasta. Nykytilanteessa ei ole miellyttävää istua kylki kyljessä tuntemattoman kanssa, ellei ole pakko, kuten yleensä ruuhkabussissa.

En ole pelkästään ratikkamyönteinen ja näen parantamisen tarpeita, mutta on tärkeää ottaa selvää, mistä on jotakin mieltä.

Vierailija
16/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja tuskin koskaan hyppäänkään kyytiin. Omalla autolla ei ole aikatauluja :-)

Idiootti investointi ja matka-ajat pitenee vaihtoineen monella joukkoliikenteen käyttäjällä.

Mutta pääasia on että teekkarit pääsee Hervannasta Hämeenkadun kapakoihin.

Vierailija
17/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ja tuskin koskaan hyppäänkään kyytiin. Omalla autolla ei ole aikatauluja :-)

Idiootti investointi ja matka-ajat pitenee vaihtoineen monella joukkoliikenteen käyttäjällä.

Mutta pääasia on että teekkarit pääsee Hervannasta Hämeenkadun kapakoihin.

Miksi väheksyt teekkareita? Onko heidän liikkumistarpeensa vähemmän tärkeitä kuin autoilijan?

Vierailija
18/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me hitaat hämäläiset vielä ole ehtineet ottaa ratikkaa omaksemme. Minäkin vasta eilen havahduin miettimään, että jokohan sillä saisi matkustaa. Ehkä loppukesästä kokeilen.

Vierailija
19/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käyttänyt ja silloin oli ikkunapaikat täynnä. Kyllähän se bussin voitti, mutta lähinnä tulee kuljettua omalla autolla ja paikkoihin mihin ei ratikka kulje.

Vierailija
20/29 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilen. Keskustan ratikkatyömaat siirsivät vapaa-ajan asioinnin nettiin, en ole käynytkään siellä vuosiin kuin läpiajolla (töihin). En ole jäänyt kaipaamaan sieltä mitään, vähiten viikottain arvottavia liikennejärjestelyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi