Ahdistus on vain pudasta ahdistusta vai kilpirauhasen vajaatoiminnasta johtuvaa?
Mistä tietää kummasta on kyse? Kilpirauhaslääkitys on mutta tosi pieni annostus.
Mä en enää kestä tätä paskaa oloa. Pahentunut viimeisen 3-4kk aikana.
Kommentit (4)
Olen mutta ei se oikeen ottanut onkeen. Käsittelee ahdistusta kuin olisi vain ahdistusta ei oire vajaatoiminnasta. Torstaina menossa kuuntelemaan tuloksia, joten täytyy yrittää uudestaan. Nyt toinen lääkäri (työterveyslääkäri, jota edellinenkin oli), joten toiveessa on että tämä ymmärtäisi.
Tää olo on ihan kauhee. Toimintakyky ja työkyky alka olla niiiin mennyttä.
Ap
Ahdistuneisuus, hermostuneisuus ja ylikierroksilla käyminen liittyy useimmiten pikemminkin kilpirauhasen liikatoimintaan. Vajaatoimintaan taas liittyy uupumus, masennus, aikaansaamattomuus.
Ethän syö tyroksiinia sellaiseen "mukavajaatoimintaan" tai liian suurta annosta lievään vajaatoimintaan? Liika tyroksiinivaikutus voi aiheuttaa ahdistuneisuutta, vapinaa, sydämentykytyksiä jne. Siksi sitä ei määrätäkään ihan huvin vuoksi ja eikö vain siksi, että kaikki lihominen, vitutus ja laiskotus halutaan tulkita kilpirauhasen vajaatoiminnasta johtuvaksi.
Mulla vajaatoiminnan tärkein oire oli juuri ahdistus, jota hoidettiin ahdistus-masentuneisuus -yhdistelmänä. Eipä mikään auttanut ennen kuin tyroksiiniarvot palautuivat.
Ja hasita v***u sinä mukaavajaatoiminnasta huuteleva, kun et asiasta näköjään mitään tiedä.
Voi hyvinkin olla kilpirauhasista johtuvaa, oletko puhunut lääkärin kanssa?