Universumeita on aina syntynyt tyhjästä ja uusia syntyy ikuisesti: "universumimme on vain hiekanjyvä loputtomalla rannalla"
Kommentit (51)
Itse uskon yhteen Jumalaan joka on luonut universumin, kaikki ne, mitä pystymme teknologiallamme havainnoimaan. Hän on itse universumimme ulkopuolella. Kaikella on tarkoituksensa, myös sillä, että hän on piilossa tässä elämässä. Hän tietää että aikanaan jokainen kyllä Hänet tulee kohtaamaan, kun on aika, mutta tämän elämän aikana vastaukset ovat meidän itsemme etsittävissä ja Hän on vain näkymätön tarkkailija.
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon yhteen Jumalaan joka on luonut universumin, kaikki ne, mitä pystymme teknologiallamme havainnoimaan. Hän on itse universumimme ulkopuolella. Kaikella on tarkoituksensa, myös sillä, että hän on piilossa tässä elämässä. Hän tietää että aikanaan jokainen kyllä Hänet tulee kohtaamaan, kun on aika, mutta tämän elämän aikana vastaukset ovat meidän itsemme etsittävissä ja Hän on vain näkymätön tarkkailija.
luuletko että kaikkien universumien jumalat ovat hyvää pataa keskenään, vai voiko olla että jonkun toisen universumin jumala tuhoaa meidän universumin jumalan ja tulee valtaan?
Vierailija kirjoitti:
Avaruuden Hän on tarkoituksella luonut sellaiseksi, ettei me sieltä tulla Häntä tai vastauksia löytämään. Kun ne on annettu meille ihan tänne maan oinnalle eri tavoin. Avaruutta katselemalla tulemme vain entistä hämmentyneimmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luuletko että kaikkien universumien jumalat ovat hyvää pataa keskenään, vai voiko olla että jonkun toisen universumin jumala tuhoaa meidän universumin jumalan ja tulee valtaan?
Uskon siihen Yhteen Jumalaan, joka on kaiken alku ja loppu. Ei ole muita Jumalia. Muita henkiä, pienempiä ja suurempia, on kyllä olemassa ja näitä palvovat myös toiset henget ja ihmiset. He ovat tehneet itsestään "jumalia" mutta eivät todellisuudessa ole muuta kuin Jumalan luomuksia itsekin.
Ei tyhjästä mitään voi syntyä, eli taustalla täytyy olla ikuinen todellisuus, kaiken lähde, Absoluutti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tyhjästä mitään voi syntyä, eli taustalla täytyy olla ikuinen todellisuus, kaiken lähde, Absoluutti.
Jostain syystä fyysikot ovat eri mieltä
Fyysikoilla näyttää olevan vankkumaton usko siihen, että "ei mistään" voi syntyä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen käsityskyky riittää vain neljään ulottuvuuteen. Evoluutiohan on edelleen käynnissä ni ehkä joskus tuhansien vuosien päästä syntyy mutaatoitten kautta uus, älykkäämpi ihmislaji jonka käsityskyky ymmärtää tuon viidennen ulottuvuuden.
Mikä se viides ulottuvuus on? Noin kansankielellä?
Se on aika. Viidennen ulottuvuuden ymmärtäminen tarkoittaisi ajan ulkopuolella olemista siten, että näkisimme kaikki hetket tapahtumassa yhtäaikaisesti, aina ajan loppuun asti. Se olisi loputon ympyrä.
Jumala on ilmoittanut omaavansa tämän viidennen ulottuvuuden kyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen käsityskyky riittää vain neljään ulottuvuuteen. Evoluutiohan on edelleen käynnissä ni ehkä joskus tuhansien vuosien päästä syntyy mutaatoitten kautta uus, älykkäämpi ihmislaji jonka käsityskyky ymmärtää tuon viidennen ulottuvuuden.
Mikä se viides ulottuvuus on? Noin kansankielellä?
Se on aika. Viidennen ulottuvuuden ymmärtäminen tarkoittaisi ajan ulkopuolella olemista siten, että näkisimme kaikki hetket tapahtumassa yhtäaikaisesti, aina ajan loppuun asti. Se olisi loputon ympyrä.
Jumala on ilmoittanut omaavansa tämän viidennen ulottuvuuden kyvyn.
Aamen.
Todiste Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton fakta: Maapallon hiekkarannoilla on enemmän hiekanjyviä kuin universumissa atomeita.
No tämä "fakta" on helppo kumota loogisella ajattelulla: jokainen hiekanjyvä koostuu useammasta atomista, joten atomeita on väistämättä enemmän kuin hiekanjyviä.
Älä nyt viitsi hulluja puhua. Oletko laskenut? Yhtä hyvin voisin väittää, että mun hatussa on enemmän atomeja kuin mun kikkelissäni. Et edes tiedä, onko mulla kumpaakaan, joten et voi todistaa mitään tuolla logiikalla.
Jos maailmankaikkeudessa ei olekkaan mitään mutta kaikkea elollista ja vähänkin ajattelevaa yhdistää geenit johon ohjelmoitu kaikki mitä näemme, tunnemme siis kaikki aistit ja mitä voimme tuntea ja tietää. Siis "tietokanta" geeneissä. Ikäänkuin simulaatio, jota ohjaa jokin geeneissä oleva tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton fakta: Maapallon hiekkarannoilla on enemmän hiekanjyviä kuin universumissa atomeita.
No tämä "fakta" on helppo kumota loogisella ajattelulla: jokainen hiekanjyvä koostuu useammasta atomista, joten atomeita on väistämättä enemmän kuin hiekanjyviä.
Älä nyt viitsi hulluja puhua. Oletko laskenut? Yhtä hyvin voisin väittää, että mun hatussa on enemmän atomeja kuin mun kikkelissäni. Et edes tiedä, onko mulla kumpaakaan, joten et voi todistaa mitään tuolla logiikalla.
Leikitään, että jokainen hiekanjyvä muodostuu kahdesta atomista. Leikitään myös, että Maapallon hiekkarannoilla on yhteensä TUHAT hiekanjyvää. On niitä enemmän, mutta en halua pääsi menevän pyörälle isoista luvuista.
Eli jos hiekanjyviä on 1 000, ja jokaisessa on 2 atomia, atomeja on... montako? Mieti, mieti... No, tää on vaikeeta, joten minä kerron. Niitä on 2 000. Eli? Aivan! Enemmän kuin niitä hiekanjyviä!
Eikä tässä edes oteta huomioon universumin muita atomeita (joita on reilusti yli tuhat), tai sitä, että niissä hiekanjyvissäkin on aika perskeleesti enemmän atomeja kuin kaksi.
Joko tajusit? Alkuperäinen väittämä on virheellinen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ei tämmöstä. Aivot menee solmuun ja se on epämukava tunne.
Ei saa jäädä solmuun makaamaan! Idean päästä kiinni ja tutkimaan. Kun aivot ratkaisee jonkun ongelman joka niitä vaivaa niin ne palkitsee itsensä elimenä ja siinä saa tutkijasielu ratsastaa aalonharjoilla!
En usko multiversumiin. Vain Jumalaan. Kaikella on tarkoitus.
Väärin. Neljä ulottuvuutta ovat pituus, leveys, syvyys ja aika tai aika-avaruus. Tuo viides ulottuvuus on just se mitä me ei käsitetä.