Miksi ei ikinä näy kauppakassin kanssa kävelijöitä/pyöräilijöitä?
Käykö kaikki oikeasti vain autolla ruokakaupassa? Tai sitten ostetaan niin vähän kerralla, että mahtuu ”piiloon” johonkin käsilaukkuun. Onko noloa kantaa kauppakassia kävellen/pyörällä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Moni kuskaa ostokset repussa. Pyörän sarvessa ei edes saa pitää kauppakassia
Laitapa linkkiä väitteellesi, etteikö muka saa pitää kassia tangolla.
Kyllä mä ainakin käyn kaupoissa kävellen ja pyörällä. Reppuun sopii hyvin ruokatarpeet yksinelävälle sinkulle.
Mulla on pyörässä tilava etukori ja takana sivulaukku. Näihin mahtuvat ruokaostokseni. Ja jos ei mahdu, loput voin laittaa selkäreppuun.
Harvemmin käyn jalkaisin ruokaostoksilla; en tykkää kantaa painavia pusseja.
Jos jotain pientä haen, se kulkeutuu kotiin repussa, eli siksi et näe kauppakasseja.
Menen pyöräilen ja kävellen kaikkialle ja ostokset sopivat hyvin reppuun.
Terv, laiha 35v sinkkumies.
Monet ymmärtävät jo nykyaikana käyttää mukavinta tapaa käydä kaupoissa.
Käyn kävellen kaupassa ja ostokset on muovikassissa/kangaskassissa/repussa. Joskus yhtäaikaa nuo kaikki kolme, jos paljon ostoksia. Kyllä tuossa kaupan liepeillä näkyy ostoskasseja paljon ihmisisllä. Varmaan maalla käydään autolla kaupassa joka kerta?
Minulla on reppu, etukori ja osa tarakalla. Ja joskus jos teen virhearvion ostosten määrässä niin voi olla kassi ollallakin.
Tuosta kiellosta kuljettaa ohjaustangossa puhuttiin ennen uuden lain tuloa, mutta nähtävästi sekin jäi suositukseksi.
Missä sinä oikein asut ja missä kaupassa käyt..? Minä asun pienellä paikkakunnalla, en omista autoa, kauppaan pari kilometriä. Talvella kävelen kauppaan, kuljetan ostokset repussa ja jos ostan enemmän, niin lisäksi kangaskassi. Kesällä pyöräilen, ostokset repussa ja kangaskassissa pyörän korissa. Ja moni muu tekee samoin.
Taidat olla sokea, jos et ole nähnyt ihmisiä reppujen, pyörien ja kassien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kävellen kaupassa ja ostokset on muovikassissa/kangaskassissa/repussa. Joskus yhtäaikaa nuo kaikki kolme, jos paljon ostoksia. Kyllä tuossa kaupan liepeillä näkyy ostoskasseja paljon ihmisisllä. Varmaan maalla käydään autolla kaupassa joka kerta?
Jos kauppaan on parikymmentä kilometriä, niin on vähän pakko mennä autolla. Muutenkin täällä maalla oma auto on välttämätön, koska julkista liikennettä ei juurikaan ole. Varsinkaan kesäisin
Vierailija kirjoitti:
Jep, täällä maalla kun auto on välttämättömyys ja välimatkat pitkiä, niin eiköhän ihmiset valitse sen auton isommille ruokaostoksille, ei tarvitse näin kesällä lämmittää ruokia kovin pitkään, kylmälaukkua kun on hankala pyörän kanssa kuljettaa.
Itsellä ei autoa enää ole, joten pakon sanelemaa että käyn pyörällä usein.
Mutta iltaisin on kaupan pyöräteline usein aivan täysi, harvalla vaan on isompia ostoksia, ehkä ne hakee jotain taskuun mahtuvaa kun ei juuri kantamuksia näe ulos tullessa.
Meidän nurkilla näkyy kyllä päivittäin montakin ihmistä, jotka kantavat ruokaostoksensa käsin tai pyörällä. Meidän lähikaupasta itse asiassa näkee erittäin harvoin kenenkään lähetän tai tulevan autolla, melkein kaikki tulevat kävely tai pyörämatkan päässä. Meillä on hyvä lähikauppa, joten ostoksista päätellen suuri osa ihmisistä ihmisistä ostaa sieltä pääosan ruoistaan.
Käyn sekä kävellen että fillarilla kaupassa, kun matkaa on vain 1,5 km. Kerran viikossa teen isot ostokset autolla.
En tiedä, mistä olet - mutta täällä ns. mummokärry on kova sana. Suosittelen.
Just äsken tulin kävellen kaupasta kassin kanssa, joskus harvoin oon tullu pyörälläkin. Mutta yleensä kyllä käyn autolla kauempana olevassa prismassa ostamassa koko viikon ruoat kerralla ja läheltä tulee tavallisesti haettua vaan jos joku tietty juttu loppuu kesken
Varmaan riippuu asioimastasi kaupasta. jos asioit ns. tyypillisessä automarketissa, joka lisäksi kaukana asutuskeskuksista, on ilmeistä että nuo on hieman harvemmassa. Jos taas asut kaupungin keskustassa jossa on pikkumarketteja tiuhemmassa, niin kyllä siellä kävellen ja pyörällä moni kauppaan kulkee.