Menkat yli kk myöhässä, vatsa lievästi. 20 raskaustestiä tehty, negoja. Menenkö lääkäriin vai odotanko?
Olo on kun menkat alkaisi ihan just, eli ei ole vatsa ja et ei ole vatsa kunnolla kipeä. Viime menkat oli 15.4-20.4 ja 29.5 aloin tekemään joka päivä yhden testin, kaikki olleet negatiivisia
Kommentit (20)
Onko ollut stressiä? Sekin voi saada myöhästymään paljonkin.
Tee vielä testejä muutama kuukausi. Meillä positiivinen tulos tuli testistä vasta kun äiti jo tunsi potkut mahassa.
Tee toiset 20 ja kysele täältä kuukauden päästä.
Mene lääkäriin.
Syitä monia, ikää et sanonut joten vaihdevuodetkin voi olla taustalla
Menkat voi vaan jättää yhden kierron välistä. Tuollainen älytön stressaaminen asiasta ei auta.
Menisin lääkäriin, jos ei ole ennen jääneet välistä. Loppuu se stressailu. Et sanonut olisiko lapsi toivottu, eli jos abortti aikeissa niin pikimmiten.
Jos pelkästään tuon takia menet terveyskeskukseen niin vastassa on kiukkuinen lääkäri joka sanoo "Tuo on ihan normaalia" ja passittaa kotiin buranaresepti kourassa.
Vierailija kirjoitti:
Menkat voi vaan jättää yhden kierron välistä. Tuollainen älytön stressaaminen asiasta ei auta.
Tässä on syy miksi tulin täältä kyselemään. Täällä ei tahdo päästä kunnalliselle edes pää kainalossa joten haluan tietää onko mun oireet tässä kohtaa sen arvoisia että jaksan taistella oikeudesta hoitoon. Yksityiseen ei ole varaa.
Olen kolmekymppinen kierukan omaava nainen, eli jos kierrukka (5w malli, ollut 1 vuoden) on pettänyt, niin sit voin olla paksuna
Vierailija kirjoitti:
Mitä Fatima tekisi.
Hän saisi palvelusetelin yksityiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on syy miksi tulin täältä kyselemään. Täällä ei tahdo päästä kunnalliselle edes pää kainalossa joten haluan tietää onko mun oireet tässä kohtaa sen arvoisia että jaksan taistella oikeudesta hoitoon. Yksityiseen ei ole varaa.
Olen kolmekymppinen kierukan omaava nainen, eli jos kierrukka (5w malli, ollut 1 vuoden) on pettänyt, niin sit voin olla paksuna
Kyllä tolla jo neuvolaan pääsee tarkastettavaksi. Aina voi myös juksata, että kaupan testi näytti plussaa. Siellä ne sitten tutkii kyllä ootko paksuna vai et.
Varaa se lääkäriaika niin ne alkaa
Vierailija kirjoitti:
Varaa se lääkäriaika niin ne alkaa
Ei ne siinä ala. Vaan siinä kohtaa kun 3 viikon kuluttua olisi se aika, niin silloin 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tolla jo neuvolaan pääsee tarkastettavaksi. Aina voi myös juksata, että kaupan testi näytti plussaa. Siellä ne sitten tutkii kyllä ootko paksuna vai et.
Aika harva tuollaista noloutta kestäisi?
Uskoisin, että lähetteen verikokeeseen saa ilman käyntiä lääkärillä, pelkästään soittamalla.
Oletko ottanut korona-rokotteen? Se sekoittaa kuukautiskierron monella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva tuollaista noloutta kestäisi?
Mitä noloutta?
Selittää sitten siellä hämmentyneenä, että onhan mulla joo toi kierukka, mutta kun...
Olen mä ainakin paljon nolompaakin tehnyt ja hyvin kestänyt.
Niin, siis kumpi kierrukka sulla on, kupari vai hormooni? Jos on jälkimmäinen, niin se on ihan normaalia, jos kuukautiset jää välistä, tietenkin.
Mene lääkäriin, jos kuukautiset eivät tule "seuraavassa kuussa" ja raskaustesti edelleen näyttää negatiivista.
Minua omat lääkärit ovat aina ohjeistaneet, että pitää odottaa jopa 5-6 kuukautta, ennen kuin alkavat tutkimaan, miksi kuukautiset ovat poissa. Mielestäni tämä on käsittämätön ohjenuora, kenellekään muulla ollut vastaavaa?
Omalla kohdalla kuukautiset olivat poissa, koska olin laihtunut paljon (vaikka söin. ka 1800 kcal päivässä ja olin normaalipainoinen) ja koska oli äärimmäisen kova stressi (syöpädiagnoosi).
T. 30-v nainen
lääkäriin