Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kerrostalossa hiljaisuus klo 22.00 jälkeen, saako sen jälkeen mennä suihkuun???

Vierailija
17.06.2021 |

Suihkun äännet kuitenkin kuuluu jonkin verran

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mennä. 

Vierailija
2/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta mielummin ennen klo 22.

Vierailija
4/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä imuroida?

Vierailija
5/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä käyn suihkussa kyllä vaikka kello ois 3 yöllä

Vierailija
6/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Vuorotyöläisenä ei ole vaihtoehtoa. Itse kuitenkin iltavuorosta palatessa huomion, että en kolka ja kolistele ja annan muille asukkaille unirauhan.

Vierailija
7/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä imuroida?

En kyllä siihen lähtisi. Mutta jos nyt joku lasi vaikka hajoaa ja se imuroi pois hiljaisuuden aikana niin ei sellaisesta kukaan oletettavasti lähde valitusta tekemään

Vierailija
8/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mennä suihkuun. Jätä kuitenkin ooppera-aariat väliin ja koeta toimia ilman isompaa kolistelua tms.

Vierailija
9/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän järkeä saa käyttää. Joskus on tilanteita että pitää mennä suihkuun myöhään/yöllä ja sitten niin vaan tehdään. Meillä pyöri joskus pyykkikonekin aamuyöllä kun lapsella oli vatsatauti ja oli oksentanut sänkyyn keskellä yötä. Laitoin lakanapyykin samatien pyörimään, ne sai sitten ripustettua kun aamulla herättiin.

Vierailija
10/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten kovaa laulat suihkussa.

Vierailija
11/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako vai eikö, mutta minä ainakin menen iltavuoron jälkeen suihkuun pesemään päivän kuonat pois. Kastelu, sitten hana kiinni, saippuointi, shampoo päähän, huuhtelu, valmis. Aikaa menee 5 minuuttia.

Vierailija
12/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain valituksen, kun tulin töistä klo 22.30 ja kävin suihkussa. Sain valituksen, kun kävin aamulla klo 05.00 suihkussa, ennen töihin menoa. Meidän talossa ei voi käydä hoitaja suihkussa. Täytyy käydä pesulla vapaapäivinä, ettei naapurin mummo häiriinny. Olen vuokralla osaketalossa.

Vierailija
13/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli naapurin Taistoa on uskominen, niin ei saa.

Vierailija
14/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän välimerkkejä, sitä typerämpi aloitus.

Mammapalstan sääntö nro 1.

Vierailija
15/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asunnon normaalia käyttöä voi kieltää, vaikka naapuri, taloyhtiö tai isännöitsijä sanoisi mitä.

Vierailija
16/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain valituksen, kun tulin töistä klo 22.30 ja kävin suihkussa. Sain valituksen, kun kävin aamulla klo 05.00 suihkussa, ennen töihin menoa. Meidän talossa ei voi käydä hoitaja suihkussa. Täytyy käydä pesulla vapaapäivinä, ettei naapurin mummo häiriinny. Olen vuokralla osaketalossa.

Oliko kyse valituksesta (tyyliin naapuri heippalapun kanssa) vai varoituksesta (isännöitsijältä tmv.) noissa on nimittäin iso ero. Ensimmäisestä ei tarvitse välittää, ja varoituksestakin voi laittaa oman vastineensa menemään, liitteksi vaikka vielä kuva työvuorolistasta.

Suihkussa nimittäin saa käydä MILLOIN TAHANSA, toki suositeltavaa on (ja normaalit ihmiset niin toimivatkin) että vältettäisiin hiljaisuuden aikana.

Mutta tilanteita on erilaisia: on vuorotyötä tekeviä, ja itse todellakin kävin matkan jälkeen suihkussa, kun takana oli yli vuorokausi matkustamista (mannertenvälinen lento vaihdolla jne.) ja kotin pääsin aamuyöstä.

On myös helppo erottaa häiriköivä käytös (24/7 bileet tmv.) ja normaali elämä (vuorotyöläisen aamusuihku, tai esim. kerran pari vuoteen "melu", esim. tuollainen että lapsi oksentaa yöllä pahasti sänkyynsä/astia tippuu ja keittiön lattia on täynnä lasia --> pyykinpesu/pikainen imurointi ihan ok)

Vierailija
17/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hatuttaa aamulla seitsemältä kauhean kalkkeen kanssa ylösnousijat. Hiljaisuus saisi kestää aamulla vaikka kymmeneen asti, että kunnon ihmiset saisivat nukkua.

Vierailija
18/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Minä en olisi saanut edes tulla kotiin klo 22 jälkeen. Koska auto pitää ääntä ulkona, alaovi kolahtaa, askeleet kopisee rappusissa ja kaidekin resonoi. Kokeilin kerran tulla kotiin liioitellun hiljaisesti; avasin oven ihan hiljaa ja suljin oven jarruttaen niin, että siitä ei kuulu mitään ääntä. Riisuin kengät eteismatolla ja hiivin sukkasillani raput ylös koskematta kaiteeseen. Oman kotiovenkin avasin äärimmäisen varovasti ja suljin myös täysin äänettömästi. Seuraavana päivänä sain valituksen yöllisestä metelöinnistä rappukäytävästä. Juu en asunut siinä hullujen talossa kovinkaan kauaa.

Vierailija
19/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toki. Haisuli naapuri on pahempi kuin hissukseen suihkiva naapuri.

Vierailija
20/47 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyse valituksesta (tyyliin naapuri heippalapun kanssa) vai varoituksesta (isännöitsijältä tmv.) noissa on nimittäin iso ero. Ensimmäisestä ei tarvitse välittää, ja varoituksestakin voi laittaa oman vastineensa menemään, liitteksi vaikka vielä kuva työvuorolistasta.

Suihkussa nimittäin saa käydä MILLOIN TAHANSA, toki suositeltavaa on (ja normaalit ihmiset niin toimivatkin) että vältettäisiin hiljaisuuden aikana.

Mutta tilanteita on erilaisia: on vuorotyötä tekeviä, ja itse todellakin kävin matkan jälkeen suihkussa, kun takana oli yli vuorokausi matkustamista (mannertenvälinen lento vaihdolla jne.) ja kotin pääsin aamuyöstä.

On myös helppo erottaa häiriköivä käytös (24/7 bileet tmv.) ja normaali elämä (vuorotyöläisen aamusuihku, tai esim. kerran pari vuoteen "melu", esim. tuollainen että lapsi oksentaa yöllä pahasti sänkyynsä/astia tippuu ja keittiön lattia on täynnä lasia --> pyykinpesu/pikainen imurointi ihan ok)

Menisin jopa niin pitkälle, että väitän normaaliin elämään kuuluvan jonkinlaiset äänet iltakymmenen ja aamuseiskan välillä useammin kuin kerran puolessa vuodessa. Normaaliin elämään kuuluu mielestäni jopa joskus vieraiden vierailut ja keskustelu kello 22 jälkeen. Meidän naapurien mukaan (joilla ei tietenkään itsellään ole mitään elämää), normaali elämä on täysin hiljaista aina. Vuorokauden ajasta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme