Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni pääsi lukioon, mutta vanhemmille ei tullut viestiä

Vierailija
17.06.2021 |

Tänään julkistettiin toisen asteen sisäänpääsytiedot. Lapselleni tuli sähköpostiin viesti, että hänet on hyväksytty ykkösvaihtoehtoon. Kaverinsa oli sitten ohjannut, että seuraa sähköpostin linkkiä ja ottaa paikan vastaan.

Oletteko te muut vanhemmat/huoltajat saaneet jotain infoa sisäänpääsystä? Minulle tai lapsen isälle ei ole tullut minkäänlaista viestiä Opintopolusta tai oppilaitoksesta. Ihmettelen, huoltajan yhteystiedot kuitenkin kysyttiin yhteyshaun aikana. Mielestäni huoltajan informoiminen on aika oleellista, kaikki nuoret eivät ehkä hoksaa itse varmistaa sitä paikkaansa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lukioilla ole vielä huoltajien yhteystietoja, mihin voisi viestin lähettää, opintopolusta kun ei sitä tietoa kouluille tule. Huoltajien yhteystiedot hoitaa se opiskelija sitten, kun saa Wilma- tunnukset. Elokuussa yleensä lähetetään huoltajille sitten postia.

Vierailija
2/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tosiaan, että niin tarkkaan vanhempien tiedot kysyttiin eikä sitten mitään ilmoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joa ei osaa tuossa iässä sen vertaa asioitaan hoitaa että osaa seurata ohjeita ilman äityliinin ja isipapan apua on ihan paikallaan palata peruskouluun kertaamaan.

Ja vanhemmat - lopettakaa se paapominen.

Vierailija
4/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy viimeistään alkaa harjoitella sitä omien asioiden hoitamista. Ja vanhempien pitää osata päästää irti. Lukiossa opiskelija itse hoitaa omat asiansa.

Vierailija
5/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaisen on jo korkea aika ottaa vastuu omasta opiskelustaan. Ei vanhemmat niistä kurssivalinnoistakaan enää myöhemmin mitään tiedä

Vierailija
6/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin lukiolainen osasi jo ihan itse hoitaa koko asian. Vanhempia on tarvittu vain maksajan rooliin.

Vierailija
7/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli viime viikolla viesti, että ensi viikolla lapsi saa tiedon ja miten sitten pitää toimia. Ja tänään tuli se viesti ja yhdessä sitten tehtiin se opiskelupaikan hyväksyntä.

Vierailija
8/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa tosiaan korkea aika ottaa homma haltuun eli alkaa kantamaan itse sitä vastuuta omista opinnoistaan. Tottakai apua ja tukea saa kysyä ja sitä voi vanhemmat tarjota, mutta vähän odottaisin täysikäisyyden kynnyksellä olevalta jo kykyä hoitaa tuollaisia asioita - varmasti tieto on ollut milloin opiskelupaikoista tieto tulee että pääsikö vai ei, ja varmasti ohjeita saa siitä sähköpostista sitten kuinka edetä. Jotenkin outoa jos kaverin on täytynyt kädestä pitäen neuvoa linkkiä painamaan, veikkaan ettei lapsesi vain ole kunnolla edes lukenut saamaansa viestiä ja siinä olevaa todennäköstä ohjeistusta...

Vierailija
9/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirn

Vierailija
10/10 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmille mitään viestiä tule. Ja miksi pitäisikään tulla?