Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideariihi, mikä auttaisi huonoon työilmapiiriin?

Kaikkensa antanut
17.06.2021 |

Mistä kaikista seikoista luulette huonon ilmapiirin johtuvan työpaikoilla? Entäpä, millaisilla keinoilla tällainen ilmapiiri saataisiin terveemmille urille?

Viime vuosina tästä aiheesta on kirjoitettu niin somessa, palstoilla ja uutisissa, kuin myös puhuttu televisiossa ja radiossakin. Omassa lähi- ja ystäväpiirissä monet ovat kokeneet työpaikkakiusaamista ja harmitelleet kireän ilmapiirin vaikutusta omaan jaksamiseen sekä motivaatioon.
Monelle ihmiselle työ on iso osa elämää, joka antaa ja ottaa. Mikäli se kuitenkin ottaa kaiken hyvän ja antaa pahan olon, tulee pitkällä tähtäimellä olemaan yhä enemmän ihmisiä, jotka voivat huonosti.

Nykyisessä työpaikassani olen itsekin työpaikkakiusattu ja pohdin paljon päivittäin onko kaiken sen kokeminen sen arvoista, että sisällä kytee yhä voimakkaampi ahdistus. Työskentelen ilmapiirissä, jossa mikään ei tunnu riittävän. Virheitä kirjataan ja aina myös hyvässä suorituksessa keskitytään sen mahdollisiin ongelmakohtiin. Palautetta annetaan vain huutamalla ja vähättelemällä työntekijää. Potkuillakin uhkaaminen kuuluu vakituisesti työnantajan sanavarastoon.

Olen aika loppu, mutta koska olen tunnollinen ja haluan ansaita perheelleni elannon, olen yhä tässä tilanteessa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vain toivoa että joku lähtee pois tai lähteä itse.

Vierailija
2/4 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaiseen kysymykseesi en ikävä kyllä osaa vastata, olen pohtinut samoja asioita itsekin. Mutta sinun pitää nyt päästä tuolta pois, kuulostaa ihan kauhealle. Ei tuollaista tarvitse kenenkään kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vain toivoa että joku lähtee pois tai lähteä itse.

Siinä tapauksessa sen on oltava minä itse, sillä työnantajaa ei saa paikaltaan mikään.

Ihan harmittaa, miten moni on viime aikoina kertonut, että työntekijät vain vaihtuvat kun itse ongelman ydintä eli kiusaajaa ei saada ”kiinni” kiusaamisestaan. Eikä tietenkään siten koko työpaikan ilmapiiriä tterveempään suuntaan. Ongelma siis aina vain kytee ja kytee siirtyen sitten seuraavalle, kun edelliset lähtevät.

- AP

Vierailija
4/4 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoinen johtaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä