Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia
Onko joku muukin hakemassa?
Kommentit (1944)
Tiedot, nimi ainakin, on mennyt jo, jos ei tehnyt lausumaa.
Niin valtavaa ja pitkään jatkunutta epätietoisuutta tästä on seurannut että seuraavasta käänteestä riippumatta se riittää kyllä monenkin jutun aiheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan:
Ap: kerro siis että kyse on siitä, että haluamme tiedon tälle sivustolle, josta monet voivat sen lukea. Vaikka sain jo jotain tietoa puhelimessa, en uskalla toistaa sitä kiireessä juteltua, ettei tule väärinkäsityksiä.
Kiitos
Joku vaan
Viesti lähetetty sähköpostilla Pajulalle otsikolla "Vastaamo-vahingonkorvauksien vaatimisesta / päivällä käytyyn puhelinkeskusteluun viitaten", kerroin viestissä myös yllämainitsemasi asian. : )
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut että eilisillan jälkeen kesti vähän ja tänäänkin hitautta
t. 1404 / Joku vaan
Pahoittelut myös jos olen vahingossa tullut pöllineeksi jonkun toisen nimimerkin
Ei haittaa hitaus ainakaan minua, tässä kun on muutakin elämää elettävänä itsekullakin - etkä pöllinyt kenenkään toisen nimimerkkiä, vaan olet aivan ensimmäinen "Joku vaan". : )
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan:
Ap: kerro siis että kyse on siitä, että haluamme tiedon tälle sivustolle, josta monet voivat sen lukea. Vaikka sain jo jotain tietoa puhelimessa, en uskalla toistaa sitä kiireessä juteltua, ettei tule väärinkäsityksiä.
Kiitos
Joku vaan
Viesti lähetetty sähköpostilla Pajulalle otsikolla "Vastaamo-vahingonkorvauksien vaatimisesta / päivällä käytyyn puhelinkeskusteluun viitaten", kerroin viestissä myös yllämainitsemasi asian. : )
Ap
Kiitos, hyvä! Lähetin hänelle vielä tekstarilla tiedon tuosta jotta varmasti löytää oikean viestin, kun kuulemma sähköposteja tulee nyt valtavat määrät.
Joku vaan, edelleen
ja kiitos tiedosta etten ainakaan syyllistynyt nimimerkkirikkeeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan:
Kiitos
Joku vaan
Ap
Kiitos, hyvä! Lähetin hänelle vielä tekstarilla tiedon tuosta jotta varmasti löytää oikean viestin, kun kuulemma sähköposteja tulee nyt valtavat määrät.
Joku vaan, edelleen
ja kiitos tiedosta etten ainakaan syyllistynyt nimimerkkirikkeeseen
Kiitos, olitpa huomaavainen, kun laitoit Pajulalle vielä tekstarin, minun piti sitä pyytääkin, mutten muistanut, onneksi olit omatoiminen! : )
Vielä ei vastausta ole Pajulalta tullut, jatketaan kärsivällisesti odottelua, hänellä riittää varmasti kiireitä.
Sydämellinen kiitos vielä, että välitit tänne tiedon tästä käänteentekevästä asiasta ja olit aktiivinen sen suhteen, vaikka nimimerkkisi on Joku vaan, olet kyllä ihan sankari! <3
Ap
Paula Pajula vastasi juuri samaan aikaan, kun lähetin edellistä kommenttiani tänne, vastaus kuuluu näin:
Hei,
Hoidamme toimistossamme noin 1500 Vastaamon tietomurtojutun uhrin vahingonkorvausasiaa. Olemme eilen aloittaneet vastaajan avustajan kanssa sovintoneuvottelut eli meidän on tarkoitus saada sovittua kaikkien meidän asiakkaiden osalta heidän vaatimuksensa ilman oikeudenkäyntiä. Toimimme niin, että kirjoitamme käräjäoikeuteen korvausvaatimuskirjelmän ja tähän kirjelmään laitamme vain tiedon mitä aineistoa meillä on asiaan liittyen ja tiedon, että nimeämme vain tarvittaessa tätä aineistoa todisteeksi. Emme siis lähetä oikeuteen mitään asiakastamme koskevaa aineistoa tässä vaiheessa kuten normaalisti tekisimme, jotta asiakkaistamme liikkuisi mahdollisimman vähän papereita yhtään missään.
Suullisissa sovintoneuvotteluissa joita tulevaisuudessa järjestämme lukuisia, esittelemme kunkin asiakkaan vaatimukset suullisesti vastaajan juristille eli kerromme hänelle suullisesti mitä vaadimme tietylle asiakkaalle korvauksia ja miksi. Kerromme tämän suullisen esittelyn aikana lyhyesti Kivimäen juristille mitä aineistoa meillä on mahdollisuus esittää tarvittaessa asiakkaastamme. Ainakin eilisen sovintoneuvottelun perusteella meidän ei tarvitse edes näyttää asiakkaittemme papereita lainkaan edes juristille eli hänelle riittää pelkkä suullinen esitys. Tämän menettelyn ansiosta meidän ei tarvitse antaa yksittäisestä asiakkaasta kirjallisena mitään muuta tietoa kuin etu- ja sukunimi ja syntymäaika (ei hetun loppuosaa). Vastaaja ei saa tässä menettelyssä asiakkaasta yhtään mitään tietoa, ei edes nimeä, sillä hän ei osallistu neuvotteluihin. Toivotaan, että saamme hoidettua jutun kaikkien asiakkaittemme kohdalla näin, sillä näin säästyisimme kokonaan korvausvaatimuksia koskevilta yksittäisiltä oikeudenkäynneiltä ja nopeuttaisimme asiakkaidemme korvausten saamista.
Meillä on todella kova työtaakka tämän jutun takia, joten esitän toivomuksen, että meidän toimiston juristeihin oltaisiin mahdollisimman vähän yhteydessä tämän asian tiimoilta ja vain silloin, kun se on jutun hoitamisen kannalta tarpeellista. :) Toivottavasti edellä mainitut tiedot rauhoittavat viestiketjussa olevia ihmisiä. Yritämme keskittää kaiken energiamme tällä hetkellä siihen, että pääsemme meidän toimiston asiakkaiden kanssa parhaimpaan mahdolliseen lopputulokseen eli saamme heille mahdollisimman hyvät korvaukset. Tämä vaatii valtavan määrän työtä.
Korostan vielä, että edellä kerrottu menettely on vain meidän toimiston juristien menettelytapa eli minä en tiedä miten muiden toimistojen juristit hoitavat tätä juttua.
Ystävällisin terveisin
Kysyin Paula Pajulalta vastausviestissäni hänen yllä näkyvään viestiinsä, onko heidän vielä mahdollista ottaa uusia asiakkaita, johon hän vastasi näin: "Pystymme ottamaan uusia asiakkaita ja niitä lähetetäänkin meille koko ajan lisää esimerkiksi oikeusaputoimistoista. Luulen, että vastaajan avustaja jopa toivoisi, että hoitaisimme myös niiden ihmisten jutut, jotka ovat nyt lähettäneet itse kirjoitetun korvausvaatimuksen käräjäoikeuteen (täyttäneet lomakkeen itse). Heidän asiaansa ei ole kukaan sopimassa nyt hänen kanssaan tällä tavalla kuin me toimimme. Itse laaditut vaatimukset saattavat olla myös virheellisiä määriltään ja perusteiltaan."
Ap
Ajatella, hyvin on asia edennyt tältä osin, suurkiitos Ap ja suurkiitos Paula Pajula ja muut jotka siellä ahertavat!
Uskaltauduin eilen näin tärkeän syyn vuoksi tämän kerran soittamaan Paula Pajulalle, ja kiireestään huolimatta hänen kanssaan oli todella mukava jutella kuten toimiston toisenkin henkilön kanssa aiemmin.
Toivotaan että nyt asiat etenevät hyvin ja stressitasot laskevat kaikilla.
Joku vaan - tai jotain sinne päin
Tuota, onko kukaan kiinnittänyt huomiota, ettei Pajula & co kyllä ihan pelkästään hyvän hyvyyttään siellä aherra? Julkisuudessa on jutuissa ollut hieman sellainen sävy. Itse asiassa, jos heillä on tällä hetkellä noin 1500 asiakasta, ja se kerrotaan sillä luvulla, mitä he aikovat hakea uhrien oikeusturvavakuutuksisa, eli 3000-5000€ per nuppi (ja kaikilla ei tätä tietenkään ole, eli silloin ei korvausta tule, tämän maksavat ne, joilla on, ja heidän vakuutusyhtiönsä), niin puhutaan miljoonaluokan vakuutuskorvauksista tälle lakitoimistolle? Ja onko se verotonta tuloa? Kyllä minulla on ainakin mieleen juolahtanut, että me uhrit ja meidän asiamme on tässä kohtaa myös aikamoinen markkinarako, ikävä kyllä. Saatamme hyvässä lykyssä saasa pienen korvauksen, parhaimmillaan noin 2000€ tai vähän yli, mutta asiaa ajavat saavat miljoonakorvauksen...? Ja suostuvatko kaikki vakuutusythiöt tämän korvaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuota, onko kukaan kiinnittänyt huomiota, ettei Pajula & co kyllä ihan pelkästään hyvän hyvyyttään siellä aherra? Julkisuudessa on jutuissa ollut hieman sellainen sävy. Itse asiassa, jos heillä on tällä hetkellä noin 1500 asiakasta, ja se kerrotaan sillä luvulla, mitä he aikovat hakea uhrien oikeusturvavakuutuksisa, eli 3000-5000€ per nuppi (ja kaikilla ei tätä tietenkään ole, eli silloin ei korvausta tule, tämän maksavat ne, joilla on, ja heidän vakuutusyhtiönsä), niin puhutaan miljoonaluokan vakuutuskorvauksista tälle lakitoimistolle? Ja onko se verotonta tuloa? Kyllä minulla on ainakin mieleen juolahtanut, että me uhrit ja meidän asiamme on tässä kohtaa myös aikamoinen markkinarako, ikävä kyllä. Saatamme hyvässä lykyssä saasa pienen korvauksen, parhaimmillaan noin 2000€ tai vähän yli, mutta asiaa ajavat saavat miljoonakorvauksen...? Ja suostuvatko kaikki vakuutusythiöt tämän korvaamaan?
Tuota, olisihan tuo sama markkinarako ollut muillakin sen alan toimijoilla. Nämä sentään yrittävät myös suojella uhrien yksityisyyttä mikä juuri tässä jutussa on tärkeää, ja ilmeisesti ovat onnistumassakin siinä.
Minusta on yleisesti ottaen suuri epäkohta siinä, että tiettyjen ammattien edustajat pystyvät rahastamaan kansalaisia kohtuuttoman pienin ponnisteluin ja (esim. lääkärit, varsinkin vakuutuslääkärit - vaikkeivät jälkimmäiset tähän asiaan kai/toivottavasti liitykään) myös käyttämään valtaansa.
No entäpä ne mahdolliset korvaukset - ne tulevat kai valtion pussista, jos tulevat? Syytetty kiistää syyllisyytensä, mutta on silti valtuuttanut edustajansa neuvottelemaan korvauksista...?! Ja käsittääkseni syytetty on myös onnistunut piilottamaan omaisuutensa. Vaikka saisi tuomion, ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, hyvin on asia edennyt tältä osin, suurkiitos Ap ja suurkiitos Paula Pajula ja muut jotka siellä ahertavat!
Uskaltauduin eilen näin tärkeän syyn vuoksi tämän kerran soittamaan Paula Pajulalle, ja kiireestään huolimatta hänen kanssaan oli todella mukava jutella kuten toimiston toisenkin henkilön kanssa aiemmin.
Olipa hyvä, että uskaltauduit! <3 Minulla ei tullut edes mieleen, että asia voitaisiin ratkaista näin. Soititko Pajulalle siis nimenomaan kysyäksesi korvauksien hakemisesta ja mitä tietoja niitä hakiessa joutuu vastaajalle luovuttamaan ja sitten selvisi Pajulan käyttämä menettelytapa vai miten asia oikein eteni? : ) Entä aiotko nyt itse hakea korvauksia Pajulan toimiston kautta, jos saan udella?
Toivotaan tosiaan, että asiat etenevät nyt hyvin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on käynyt mielessä ja asiasta on ollut täällä muistaakseni keskusteluakin loka-marraskuussa.
Minuakin on hieman häirinnyt toimiston viestintä hyväntekijöinä, koska vaikka palvelut ovat meille ilmaisia, saavathan he siitä vakuutusyhtiöiltä korvauksen: Toisaalta, eihän kukaan työtään ilmaiseksi tee ja nythän he joutuvat tekemään sitä normaalia edullisemmin, kun vakuutusyhtiöille pitää antaa omavastuun suuruinen alennus. Ilmeisesti tämä on tällöin myös vakuutusyhtiöiden hyväksymä menetelmä, he saavat omansa ja lakitoimisto korvauksen työstään, mutta omavastuun määrällä vähennettynä.
Eivät puheet hyväntekeväisyydestä siis lainkaan turhia ole ja nyt niille tuli mielestäni vielä enemmän katetta, kun he ovat löytäneet tavan, miten korvauksia voi hakea niin, ettei edes nimi mene vastaajan tietoon, se jos mikä on arvostettava juttu! : )
Ap
Vierailija kirjoitti:
No entäpä ne mahdolliset korvaukset - ne tulevat kai valtion pussista, jos tulevat? Syytetty kiistää syyllisyytensä, mutta on silti valtuuttanut edustajansa neuvottelemaan korvauksista...?! Ja käsittääkseni syytetty on myös onnistunut piilottamaan omaisuutensa. Vaikka saisi tuomion, ei maksa mitään.
Tämä minuakin hämää ja lähetinkin Paula Pajulalle vielä viestin, jossa kysyin, ovatko vastaajan avustajan kanssa käytyjen neuvottelujen tulokset ehdollisia eli jos vastaaja todetaan syylliseksi, hän maksaa meille sovitut korvaukset - vaikka tuskinpa vastaaja omasta pussistaan mitään maksaa ja jos asia on näin, en ihan ymmärrä neuvottelujen tarkoitusta, mutta toivotaan, että Paula Pajula ehtii vastata ja saamme selvyyttä asiaan. : )
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä, että uskaltauduit! <3 Minulla ei tullut edes mieleen, että asia voitaisiin ratkaista näin. Soititko Pajulalle siis nimenomaan kysyäksesi korvauksien hakemisesta ja mitä tietoja niitä hakiessa joutuu vastaajalle luovuttamaan ja sitten selvisi Pajulan käyttämä menettelytapa vai miten asia oikein eteni? : ) Entä aiotko nyt itse hakea korvauksia Pajulan toimiston kautta, jos saan udella?
Toivotaan tosiaa..
Esitin heille aika monta kysymystä ja taisin vielä vähän muistutella niistä, jolloin toinen heidän edustajansa sanoi että voisin kysyä PP:ltä suoraan. Alkoi sitten myös mietityttää voinko kertoa saamani vastauksen täällä, jolloin huomasin että tämä juttu on selvitettävä heti nyt, silloin soitin.
Olen aikeissa vaikka minulla on vielä joitain omia mutkia matkassa.
Joku vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin hämää ja lähetinkin Paula Pajulalle vielä viestin, jossa kysyin, ovatko vastaajan avustajan kanssa käytyjen neuvottelujen tulokset ehdollisia eli jos vastaaja todetaan syylliseksi, hän maksaa meille sovitut korvaukset - vaikka tuskinpa vastaaja omasta pussistaan mitään maksaa ja jos asia on näin, en ihan ymmärrä neuvottelujen tarkoitusta, mutta toivotaan, että Paula Pajula ehtii vastata ja saamme selvyyttä asiaan. : )
Ap
Kävi minullakin mielessä jotain tällaista, mutta Valtiokonttorilta ei voi suoraankaan vaatia ilman tätä vaihetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan tosiaa..
Esitin heille aika monta kysymystä ja taisin vielä vähän muistutella niistä, jolloin toinen heidän edustajansa sanoi että voisin kysyä PP:ltä suoraan. Alkoi sitten myös mietityttää voinko kertoa saamani vastauksen täällä, jolloin huomasin että tämä juttu on selvitettävä heti nyt, silloin soitin.
Olen aikeissa vaikka minulla on vielä joitain omia mutkia matkassa.
Joku vaan
Sinnikkyytesi siis palkittiin ja aikamoisella jättipotilla! : )
Tsempit mutkien oikomiseen!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kävi minullakin mielessä jotain tällaista, mutta Valtiokonttorilta ei voi suoraankaan vaatia ilman tätä vaihetta?
Ei voi ei, ellei sitten ota riskiä ja vetoa kohtuullisuusnäkökohtaan, josta oli puhetta sivuilla 64-68.
Ap
Voin vakuuttaa, että olen selvittänyt asiaa varsin perinpohjaisesti sekä operaattorin että modeemin myyjän kanssa, eikä modeemissa tai kaapelissa ole vikaa. En halua ostaa tablettia eikä minulla ole älypuhelinta, enkä sellaistakaan halua, kumpaankaan ei olisi tosin varaakaan. Netin pätkiminen on välillä hankalaa, mutta tällä hetkellä kuitenkin pienimpiä elämässäni olevista ongelmista, joten olen nyt tyytynyt nykyiseen tilanteeseen, toisaalta ei ole pelkästään huono asia, että netin käyttö on rajallista, tekee hyvää olla välillä irti verkosta.
Toivottavasti tämä aihe on nyt loppuunkäsitelty ja voimme palata ketjun varsinaiseen teemaan. : )
Ap