Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia
Onko joku muukin hakemassa?
Kommentit (1944)
Näköjään siihenkään ei voi luottaa että Google tarvittaessa poistaisi tietoja jos itse pyytää.
Liittyen edellisen sivun aiheisiin. Siis miten voi olla että juuri sille jepelle jota epäillään salassa pidettäviin tietoihin kohdistuneesta tietomurrosta ja niillä tiedoilla kiristämisestä, niitä samaan sarjaan kuuluvia tietoja toimitetaankin nyt lisää oikeudenkäynnin nojalla?
Uhri voi joutua maksamaan pelkästään yhdestä lausunnosta yli 500 euroa koska lääkärikäynnistä ja lausunnosta veloitetaan erikseen, mutta rikollinen tai epäilty joka voi anonymiteetin turvin päättää kiristää niillä uudelleenkin saa kaikki tiedot tarjottimella? Onko hänellä nyt siis oikein lakiin perustuva oikeus saada tuhansien ihmisten terveystietoja? Mitä oikeuksia uhrilla on?
Uusin tieto: ei saa lausuntoja ! Eikä yhteystietoja!
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri viimein jättämässä juttuvinkkiä Ylelle, selvitin siihen liittyviä asioita RIKUsta joulun alla ja nyt olen kirjoittanut Ylen viestiä pari päivää. Mistä tämä tieto on peräisin, jos se on totta, juttuvinkkiä ei varmaan enää tarvita?
Kun selvitin asiaa alunperin marraskuussa, sekä käräjäoikeudesta että RIKUsta sanottiin, että "Asiakirjat ovat asianosaisjulkisia ja menevät sellaisinaan tiedoksi syytetylle eli korvausta vaativan henkilöllisyys tulee syytetyn tietoon" (tämä tieto löytyy myös RIKUn sivuilta), hienoa, jos asiaan on tullut muutos! : )
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluan myös tietää mistä tämä on peräisin. Minulle tosiaan sanottiin näillä sanoilla, että K. saa tietää terapialausunnot.
Kiva kuulla Ap:stä ja että olet tarttunut härkää sarvista ja ollut Yleen yhteydessä! Vaikka tämä uusin tieto pitäisikin paikkansa niin olen sitä mieltä, että Ylelle juttu kannattaisi silti laittaa. Onhan tässä ollut näitä epäkohtia mitä viestiketjussa on käsitelty. Sitä valtamediaahan PRL-toimistokin toivoi mukaan. Itse vielä pohdin sitä Ville Merilää.
Ap,vastaan ihan kohta. Olethan kuulolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan myös tietää mistä tämä on peräisin. Minulle tosiaan sanottiin näillä sanoilla, että K. saa tietää terapialausunnot.
Kiva kuulla Ap:stä ja että olet tarttunut härkää sarvista ja ollut Yleen yhteydessä! Vaikka tämä uusin tieto pitäisikin paikkansa niin olen sitä mieltä, että Ylelle juttu kannattaisi silti laittaa. Onhan tässä ollut näitä epäkohtia mitä viestiketjussa on käsitelty. Sitä valtamediaahan PRL-toimistokin toivoi mukaan. Itse vielä pohdin sitä Ville Merilää.
En ollut vielä(kään) Yleen yhteydessä, vaan juuri, kun olin jo painamaisillani sähköpostin "lähetä"-nappia, ajattelin, että tarkistan vielä täältä, onko tullut jotain uutta mullistavaa tietoa ja olihan täällä! Odottelen nyt kuitenkin vielä, että saan tietää, mistä tieto on peräisin ja pohdin sitten sen mukaan, kannattako viestiä enää lähettää, viesti perustuu siihen, että tiedot menevät vastaajalle ja jos ne eivät nyt menekään, ei siinä mielestäni enää ole juuri pointtia. : )
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap,vastaan ihan kohta. Olethan kuulolla.
Kuulolla ollaan, kunhan vain nettiyhteyteni toimii, se pätkii vähänväliä, mutta enköhän jossain rakosessa pääse lukemaan vastauksesi, sitä odotellessa! : )
Ap
Ap, älä missään tapauksessa heitä pois mitään tekstiäsi. Ne ovat arvokkaita kävi niin tai näin.
Sain eilen Lakitoimisto Pajulalta seuraavan tiedon - mutta HUOM tämä koskeekin siis vain HEIDÄN ASIAKKAITAAN: lausunnot eivät päädy vastaajan haltuun eikä hän saa missään vaiheessa haltuunsa mitään tietojasi sisältävieä papereita. Meillä VT Paula Pajula hoitaa tällä hetkellä korvausvaatimuksiin liittyviä neuvotteluja...
Olin juuri äsken yhteydessä Pajulaan ja sovimme että vain yksi meistä olisi häneen yhteydessä tänä iltana (juuri nyt on kokouksessa) tiedon saamiseksi heidän toimintatavastaan joka on kai juuri täsmentynyt tai täsmentymässä.
Sovimme että pyydän sinua Ap lähettämään hänelle tänään meilin (paula.pajula@prl.fi). En tiennyt nimeäsi, mutta kerro viestissä, että asia liittyy siihen miten puhelimitse sopi tänään autossa ollessaan toisen henkilön kanssa. Hänellä ei ole aikaa vastata monille.
Oli rohkaisevaa kuulla kuinka he toimivat.
Jos et halua tehdä sitä, voimme sopia että minä (ad hoc nimimerkki Joku vaan) teen sen. Mutta tarvitsen tiedon, sopiiko sinun olla yhteydessä sinne - ehkä parempi että sinä teet sen, jotta saat heti ajankohtaisen tiedot. Kiitos paljon!!!
Kiireessä tuli vähän kirjoitusvirheitä mutta eiköhän tuosta ymmärrä.
Joku vaan (toivottavasti täällä ei jo ollut sen nimistä, olen siis ihan uusi Joku vaan)
Jatkan:
Ap: kerro siis että kyse on siitä, että haluamme tiedon tälle sivustolle, josta monet voivat sen lukea. Vaikka sain jo jotain tietoa puhelimessa, en uskalla toistaa sitä kiireessä juteltua, ettei tule väärinkäsityksiä.
Kiitos
Joku vaan
Pahoittelut että eilisillan jälkeen kesti vähän ja tänäänkin hitautta
t. 1404 / Joku vaan
Pahoittelut myös jos olen vahingossa tullut pöllineeksi jonkun toisen nimimerkin
Ap, onkohan vika modeemissasi? Jos vika on siinä, voisitko saada operaattorilta toisen? Vika voi olla myös viallisessa johdossa. Joku muu voi halutessaan jatkaa luetteloa, Joku vaan luovuttaa teknisten asioiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, älä missään tapauksessa heitä pois mitään tekstiäsi. Ne ovat arvokkaita kävi niin tai näin.
Sain eilen Lakitoimisto Pajulalta seuraavan tiedon - mutta HUOM tämä koskeekin siis vain HEIDÄN ASIAKKAITAAN: lausunnot eivät päädy vastaajan haltuun eikä hän saa missään vaiheessa haltuunsa mitään tietojasi sisältävieä papereita. Meillä VT Paula Pajula hoitaa tällä hetkellä korvausvaatimuksiin liittyviä neuvotteluja...
Olin juuri äsken yhteydessä Pajulaan ja sovimme että vain yksi meistä olisi häneen yhteydessä tänä iltana (juuri nyt on kokouksessa) tiedon saamiseksi heidän toimintatavastaan joka on kai juuri täsmentynyt tai täsmentymässä.
Sovimme että pyydän sinua Ap lähettämään hänelle tänään meilin (paula.pajula@prl.fi). En tiennyt nimeäsi, mutta kerro viestissä, että asia liittyy siihen miten puhelimitse sopi tänään autossa ollessaan toisen henkilön kanssa. Hänellä ei ole aikaa vastata monille.
Oli rohkaisevaa kuulla kuinka he toimivat.
Jos et halua tehdä sitä, voimme sopia että minä (ad hoc nimimerkki Joku vaan) teen sen. Mutta tarvitsen tiedon, sopiiko sinun olla yhteydessä sinne - ehkä parempi että sinä teet sen, jotta saat heti ajankohtaisen tiedot. Kiitos paljon!!!
Kiitos vastauksesta ja että olet selvittänyt asiaa! <3
Sen puoleen voisi olla parempi, että sinä laitat viestiä Pajulalle, kun olet jo ollut heihin yhteydessä tästä asiasta ja siten sisällä siinä, mutta jos toivot minun olevan ennemmin yhteydessä, voin olla, kummin teemme? : )
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, onkohan vika modeemissasi? Jos vika on siinä, voisitko saada operaattorilta toisen? Vika voi olla myös viallisessa johdossa. Joku muu voi halutessaan jatkaa luetteloa, Joku vaan luovuttaa teknisten asioiden suhteen.
Ovat molemmat uusia, syksyllä hankittuja, sekä modeemi että kaapeli. Tietokoneeni vain on sen verran vanha, että se hidastaa nettiä niin paljon, ettei se aina toimi ollenkaan (vaikka toimi vanhan modeemin kanssa lähes moitteetta), mutta minulla ei ole nyt mahdollisuutta ostaa uutta konetta, näillä on siis mentävä. : )
Ap
Kiitos itsellesi <3
Koska PP lupasi muotoilla sen, ei varmaan ole niin väliä, mitä kysyjä tietää aiheesta ennestään (toisaalta sinä jos kuka tiedät).
Ajattelin että olisi palstan lukijoille uskottavampaa, jos tieto tulee sinun kauttasi. Täällähän voi periaatteessa kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Jos perässä on Ap, se herättää heti luottamusta <3 Muuten minulle sopii miten vain.
t. 1404 / Joku vaan
Vierailija kirjoitti:
Kiitos itsellesi <3
Koska PP lupasi muotoilla sen, ei varmaan ole niin väliä, mitä kysyjä tietää aiheesta ennestään (toisaalta sinä jos kuka tiedät).
Ajattelin että olisi palstan lukijoille uskottavampaa, jos tieto tulee sinun kauttasi. Täällähän voi periaatteessa kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Jos perässä on Ap, se herättää heti luottamusta <3 Muuten minulle sopii miten vain.
t. 1404 / Joku vaan
No ehkä se tosiaan on parempi, että tieto tulee Ap:n kautta, hyvä huomio, tehdään siis niin, että minä laitan viestiä Pajulalle ja välitän tiedot sitten tänne, lämpimät kiitokset vielä sinulle avusta, Joku vaan! <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat molemmat uusia, syksyllä hankittuja, sekä modeemi että kaapeli. Tietokoneeni vain on sen verran vanha, että se hidastaa nettiä niin paljon, ettei se aina toimi ollenkaan (vaikka toimi vanhan modeemin kanssa lähes moitteetta), mutta minulla ei ole nyt mahdollisuutta ostaa uutta konetta, näillä on siis mentävä. : )
Ap
Kyllä ihan uudessakin modeemissa voi olla vikaa. En väitä että olisi. Saisitko ostettua edullisen tabletin tai pääsetkö nettiin kännykällä?
En odota saavani vastauksia, kunhan heittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos itsellesi <3
t. 1404 / Joku vaan
No ehkä se tosiaan on parempi, että tieto tulee Ap:n kautta, hyvä huomio, tehdään siis niin, että minä laitan viestiä Pajulalle ja välitän tiedot sitten tänne, lämpimät kiitokset vielä sinulle avusta, Joku vaan! <3
Ap
Kiitos, ja eipä kestä!
1404 / Joku vaan
Olen tehnyt Googlelle yhden tietojenpoistopyynnön itse. He kieltäytyivät poistamasta. Pyyntöni ei tosin liittynyt näihin.