Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia
Onko joku muukin hakemassa?
Kommentit (1944)
Vierailija kirjoitti:
Muutan Bhutaniin.
Onko mukaantulijoita?
Minä
-M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutan Bhutaniin.
Onko mukaantulijoita?
Minä
-M
Kiva! Lähdetään.
Liini
Jos täällä ei kohta ole kukaan kirjoittelemassa mitään, tiedätte sitten että karistimme nämä pölyt jaloistamme.
: )
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä ei kohta ole kukaan kirjoittelemassa mitään, tiedätte sitten että karistimme nämä pölyt jaloistamme.
: )
Tämä on vain luova tauko. We'll be back.
Kiitos kaikille lukuisille ihanille kommentoijille, jotka olette täällä olleet sinäkin aikana, kun olin taas monta päivää poissa, jouduin välillä hoitamaan muita asioita, mutta Vastaamo-asia on ollut silti paljon mielessä pohdittavana.
Päädyin ottamaan Valtiokonttorin sijaan yhteyttä jälleen RIKUn toiminnanjohtajaan Leena-Kaisa Åbergiin ja kysyin häneltä, olisiko heidän mahdollista selvittää lakimiehiltään ja/tai Valtiokonttorista, voisivatko Vastaamon uhrit vedota Rikosvahinkolain 23 :n* kohtuullisuuskohtaan eli hakea vahingonkorvauksia Valtiokonttorista ilman, että hakee niitä ensin syytetyltä, koska ei ole kohtuullista vaatia, että joutuisimme nyt uudestaan luovuttamaan (mahdollisesti päivitetyt) henkilölötiedot sekä myös päivitetyt potilastiedot lääkärinlausunnon mukana henkilölle, joka on ne jo kerran anastanut, levittänyt niitä ja yrittänyt hyötyä niistä häikäilemättömästi ja välinpitämättömästi, vaikka on tiennyt, miten arkaluontoisista asioista on kyse.
En ole vielä ottanut yhteyttä Yleen, vaan odottelen nyt ensin vastausta RIKUsta ja jos näyttää siltä, että emme voi vedota kohtuullisuuteen, laitan viestiä Ylelle, mutta toivotaan, että kohtuullisuus voittaisi! : )
Ap
*) 23
Rikosilmoitus ja tuomioistuinkäsittely
Jos vahinkoa kärsinyt ei ole ilmoittanut rikoksesta poliisille eikä poliisi ole saanut siitä muutenkaan tietää, korvausta suoritetaan vain erityisestä syystä. Korvauksen suorittamista ei kuitenkaan estä se, että asianomistaja ei ole vaatinut rikokseen syyllistyneelle rangaistusta tai että hän on peruuttanut rangaistusvaatimuksensa, jollei 7 :n 2 momentista muuta johdu.
Jos asiaa on käsitelty tuomioistuimessa, korvausta ei suoriteta vahinkoa kärsineelle, joka on laiminlyönyt, mitä hänen kohtuudella olisi pitänyt tehdä saadakseen oikeutensa vahingonkorvaukseen tuomiolla vahvistetuksi. (https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20051204)
Kiitos taas Ap (April)!
Olet todella taitava selvittämään asioita ja kiltti kun pidät meidät ajan tasalla näinkin tiiviisti vaikka on muutakin hoidettavaa.
Liini taas
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas Ap (April)!
Olet todella taitava selvittämään asioita ja kiltti kun pidät meidät ajan tasalla näinkin tiiviisti vaikka on muutakin hoidettavaa.
Liini taas
Kiitos kultainen Liini! <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas Ap (April)!
Liini taas
Kiitos kultainen Liini! <3
Ap
...tai siis April! ;D
Olisi kohtuullista, jos ei nimenomaisesti tarvitsisi altistaa itseään uusillekin rikoksille. Moni uhreista on altistunut keskivertoa enemmän erilaisille rikoksille jo ennen tätä keissiä. Itsekin olen. Välillä olen jopa joutunut miettimään, onko elämällä enää muuta tarjotakaan. On kohdattu talousrikolliset, puskaraiskaajat ja murtomiehet. Yksi paloittelusurmaajakin on yrittänyt hätyytellä.
Lääkärinlausunnoissa mainitaan huoliajattelu. Lääkärit ovat kai itse eläneet erittäin turvattua elämää kuten kai moni päättäjä.
Pitäisikö vain sivuuttaa omat kokemukset koska oikeasti elämme maailmassa, jossa mitään ikävää ei voi sattua ja jos sattuukin, sen ei kuuluisi ainakaan vaikuttaa mitenkään. Näin ollen pelkkä omien kokemusten muistaminenkin on täysin turhaa dramatisointia. Niiden joidenkin mielestä.
1332 jatkaa:
tuo oli tosin vain oma arvioni että uhrit ovat altistuneet keskivertoa enemmän jo ennen Vastaamo-tapausta, ja omalta osaltani varmaan nostan sitä keskiarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kohtuullista, jos ei nimenomaisesti tarvitsisi altistaa itseään uusillekin rikoksille. Moni uhreista on altistunut keskivertoa enemmän erilaisille rikoksille jo ennen tätä keissiä. Itsekin olen. Välillä olen jopa joutunut miettimään, onko elämällä enää muuta tarjotakaan. On kohdattu talousrikolliset, puskaraiskaajat ja murtomiehet. Yksi paloittelusurmaajakin on yrittänyt hätyytellä.
Lääkärinlausunnoissa mainitaan huoliajattelu. Lääkärit ovat kai itse eläneet erittäin turvattua elämää kuten kai moni päättäjä.
Pitäisikö vain sivuuttaa omat kokemukset koska oikeasti elämme maailmassa, jossa mitään ikävää ei voi sattua ja jos sattuukin, sen ei kuuluisi ainakaan vaikuttaa mitenkään. Näin ollen pelkkä omien kokemusten muistaminenkin on täysin turhaa dramatisointia. Niiden joidenkin mielestä.
Riippuu miten kovakalloinen on, ettei osaa sopeuttaa omaa toimintaansa riskeihin vaan jatkaa samallatavoin huonoista kokemuksista riippumatta koska siihen on oikeus.
Murtomies ei kysy saako tulla. Jotain varotoimia voi tehdä. Onko se sitten neuroottista jos sopeuttaa toimintaansa.
Olenko siis kovakalloinen, jos murtomies pääsee yllättämään minut kaksi kertaa, jos laki kuitenkin suosii murtomiestä (uhrin kustannuksella) enkä voi tuosta noin vain muuttaa lakia?
EriSama
Uhri joka yrittää mukauttaa toimintaansa estääkseen saman toistumasta uudelleen on tietysti neuroottinen, koska oletusarvona on, että hänen olisi vain pantava tapahtuneet pois mielestään.
SAMANAIKAISESTI hän on totta kai kovakalloinen, jos ulkoisten olosuhteiden kuten lainsäädännön vuoksi hän ei pysty mukauttamaan toimintaansa tarpeeksi estääkseen saman toistumasta.
Niin tai näin, syyttävä sormi osoittaa mieluummin uhriin kuin rikolliseen, koska myös se syyttävä sormi tuntee olonsa turvallisemmaksi näin tehdessään.
Glögiä ja joulutorttuja kaikille tässä! Tosin vain virtuaalisesti.
Toivottavasti hakkerit eivät iske tarjoiluihin. Voi olla että kohta on salainen koostumustieto netissä kaiken kansan nähtävillä.
Liini
Perjantaikevennys:
Instagram @ylekioskilife: Talven kuumin kirjatrendi: Oikeudenkäyntikirjat! ...Ja teille, joille tietomurto oli vain hauskaa ajanvietettä, niin mukaan kannattaa ottaa "Hakkeroimisen sietämätön keveys".
Minkähän kirjan hän seuraavaksi tuo näytille? Ja koska tulee ulos Vastaamo-vyyhdistä kertova tositapahtumiin perustuva kirja, jossa K. kertoo kaiken? Sitä ootellessa...
Linkkiä m u r h a.i n f o -sivustolle ei näköjään saanut lisätä, yritin laittaa linkin nimimerkin guilty tuoreeseen postaukseen, hän kertoo miksi K:lle pitäisi langettaa elinkautinen ja tahtoisi itse todistajaksi oikeuteen. Löytyy ketjusta Psykoterapiakeskus Vastaamon tietomurtohakkeri. s 98.
1340 jatkoa: Hän kirjoittaa muun muassa, että kyseessä on turvallisuusriski Suomen valtiolle ja suurelle määrälle yrityksiä.
Eihän tuo nyt ainakaan meihin päde. Moni on kaiken lisäksi maksanut käyntinsä kokonaan itse. En henkilökohtaisesti edes tunne yhtään Kelan piikkiin käynyttä, mutta vaikka moni olisikin tehnyt niin, se ei tee heistä yhtään sen huonompia.
Kaikki eivät edes ole puhuneet vastaanotolla itsestään vaan neuvoa on haettu ehkä läheisiä varten, mutta ei ole yhtään sen huonompi ajatus hakea apua itselleen.
On pelkästään rohkea teko hakea apua jos huomaa siinä mahdollisuuden selvitä kuormittavasta tilanteesta.