Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia

Vierailija
17.06.2021 |

Kommentit (1944)

Vierailija
1101/1944 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No ettekö oo tajunneet että korvauksia ei kyllä tule mitään 

Ei tule ainakaan, jos ei haekaan! ; )

Ap

Vierailija
1102/1944 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen omavastuuosuutta ei voida jättää perimättä vakuutuksenottajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1944 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sain tänään postia käräjäoikeudelta. Sellaista minkä oli määrä tullakin. Pyydetään vastaanottokuittausta.

Loistojuttu, kiitos tiedosta, oliko kirjeessä hyvät ohjeet korvauksien hakemiseen, sellaiset, että niistä selviää itsekin?

Ap

En valitettavasti ole ehtinyt vielä lainkaan lukea, mutta sen kuittauksen kuitenkin lähetin heti.

Vierailija
1104/1944 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei varmasti, mutta jos hakee vahingonkorvauksia itse, vakuutusta ei tarvitse käyttää. Tai jos turvautuu vastaamonuhrit.fi-palvelun, ei omavastuuta tarvitse ilmeisesti sittenkään maksaa, vaan siitä huolehtii asianajotoimisto tai niin ainakin joku 14.10. täällä kertoi, mutta ei enää vastannut kysymykseen, kuka sen maksaa, ehkä sitä voi hakea Valtiokonttorista?

Ap

Vierailija
1105/1944 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei varmasti, mutta jos hakee vahingonkorvauksia itse, vakuutusta ei tarvitse käyttää. Tai jos turvautuu vastaamonuhrit.fi-palvelun, ei omavastuuta tarvitse ilmeisesti sittenkään maksaa, vaan siitä huolehtii asianajotoimisto tai niin ainakin joku 14.10. täällä kertoi, mutta ei enää vastannut kysymykseen, kuka sen maksaa, ehkä sitä voi hakea Valtiokonttorista?

Ap

Voi olla että minä kirjoitin sen. Muistini valitettavasti pätkii Vastaamo-asian suhteen, mutta asianajotoimisto on sanonut hakevansa siihen korvausta tekijältä, ja myös, että omavastuuosuus ei tule maksettavaksi. Niin ainakin ymmärsin.

Vierailija
1106/1944 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavastuuosuutta ei voi hakea Valtiokonttorilta. Lakifirma voi jättää omavastuuosuuden perimättä, mutta jos vakuutusyhtiöt ovat tästä annetusta lupauksesta tietoisia, he eivät myöskään tule myöntämään uhrille oikeusturvaa. Lakifirmalta todella rohkeaa mainostamista, koska valvontalautakunta on antanut kyseisestä asiasta huomautuksen.

Vierailija
1107/1944 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin? Kuten kerroin muistini pätkii koko Vastaamo-asian suhteen ja varsinkin viime aikoina olen täysin pudonnut kärryiltä. Se mitä sanoin on siis joka tapauksessa syytä tarkistaa asianajotoimistolta.

1105

Vierailija
1108/1944 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asianajotoimistot hoitavat asiaanne ihan samoin ehdoin kuin Lakiasiantoimisto Pajula & Co Oy. Asianajotoimisto eivät voi kuitenkaan mainostaa palvelun olevan ilmaista kuten lakitoimisto tekee. Asiaanne varten voidaan hakemuksesta myöntää oikeuapua, jolloin oikeudenkäynti on teille maksuton tai asiaan voidaan myöntää oikeusturva, jolloin maksettavaksi tulee vakuutuksen omavastuuosuus.

On asianajoliiton sääntöjen vastaista olla perimättä vakuutuksen omavastuuosuutta vakuutuksenottajalta. 

Vierailija
1109/1944 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä täsmennyksistä. Jos näin on, epäilen että ymmärsin väärin. En usko että he tahallaan rikkoisivat Asianajoliiton sääntöjä 

1105

Vierailija
1110/1944 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki asianajotoimistot hoitavat asiaanne ihan samoin ehdoin kuin Lakiasiantoimisto Pajula & Co Oy. Asianajotoimisto eivät voi kuitenkaan mainostaa palvelun olevan ilmaista kuten lakitoimisto tekee. Asiaanne varten voidaan hakemuksesta myöntää oikeuapua, jolloin oikeudenkäynti on teille maksuton tai asiaan voidaan myöntää oikeusturva, jolloin maksettavaksi tulee vakuutuksen omavastuuosuus.

On asianajoliiton sääntöjen vastaista olla perimättä vakuutuksen omavastuuosuutta vakuutuksenottajalta. 

Kiitos kommentista mielenkiintoisine tietoineen! Eikö oikeusapua kuitenkin myönnetä käyttövarojen mukaan, jolloin se ei välttämättä ole ilmaista? Ainakin itselläni se tulisi maksamaan sen verran paljon, ettei siihen ole varaa, siinä kun ei huomioida kaikkia menoja.

Ap

Vierailija
1111/1944 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko noin? Kuten kerroin muistini pätkii koko Vastaamo-asian suhteen ja varsinkin viime aikoina olen täysin pudonnut kärryiltä. Se mitä sanoin on siis joka tapauksessa syytä tarkistaa asianajotoimistolta.

1105

Voin kysyä asiasta Lakiasiaintoimisto Pajula & Co Oy:stä, tässä on niin paljon huomioitavaa, että muisti pätkii itse kullakin, kiitos kuitenkin kovasti, kun palasit vastaamaan! : )

Ap

Vierailija
1112/1944 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, kun täällä on näin viisasta väkeä kommentoimassa, kiitos kaikille mukana olijoille! : )

Ap

Vierailija
1113/1944 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen otettu näistä sanoista, ketä sitten koskikaan.

t. Tyhmeliini  : )

Vierailija
1114/1944 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaan nimenomaan käyttövarojen mukaan, jolloin siitä voi jäädä omavastuuosuus maksettavaksi kuten vakuutuksestakin. Mikäli asianomistajille(uhreille) määrätään oikeudenkäyntiavustaja, niin oikeusapu on maksutonta. Joka tapauksessa avustajat keräävät tästä hyvät rahat eli eivät tee ilmaista työtä.

Vierailija
1115/1944 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ap tsempeistä.

Tämä vain on niin perhanan uuvuttavaa, kuten itsekin tiedät. Ja sitten se, että jos joutuu vielä maksamaan siitä, että yrittää vaatia korvauksia, tuntuu kohtuuttomalta tässä vaiheessa. Mutta kiitos siitä, että olisit valmis auttamaan myös siinä miten voisi itse tehdä sen korvaushakemuksen. Olet ollut todellinen aarre näissä asioissa Ap, kiitos paljon siitä.

-M

Vierailija
1116/1944 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoonne liittyy ehkä muitakin, minä harkitsen asiaa. Käydäänhän nekin pähkäilyt täällä, liittyen korvausten hakemiseen itse?

Aloitan kysymyksellä: mikä on ensimmäinen huomioitava määräaika? Mitä muita määräaikoja on?

T. Tuhmeliini, ei kun mikäs mä nyt olinkaan?!

Vierailija
1117/1944 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, tuota, saako tekijä (jos todetaan syylliseksi) tietää vaatimusten esittäjien henkilöllisyydet?

Vierailija
1118/1944 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joukkoonne liittyy ehkä muitakin, minä harkitsen asiaa. Käydäänhän nekin pähkäilyt täällä, liittyen korvausten hakemiseen itse?

Aloitan kysymyksellä: mikä on ensimmäinen huomioitava määräaika? Mitä muita määräaikoja on?

T. Tuhmeliini, ei kun mikäs mä nyt olinkaan?!

Seuraava määräaika on lähettää 'todistus tiedoksiannon vastaanottamisesta' allekirjoitettuna.

Asianosaiset ovat jo varmaan vastaanottaneet tämän paperinipun, jossa on haastehakemus liitteineen, kirjallisen vaatimuksen toimittamispyyntö ym. ohjeita.

'Todistus tiedoksiannon vastaanottamisesta' on palautettava mahdollisimman pian tai 7 päivän kuluessa asiakirjan vastaanottamisesta. Itse sain sen pe 27.10., joten minun on se palautettava viimeistään 2.11. Kirjeessä lähetysohjeet. Turvapostilla lähetettäessä (https://turvaviesti.om.fi):

Kun turvaviestiä lähetetään viraston virastopostiin, viestin otsikkoon ja sisältöön tulee laittaa tarvittavat tunnistetiedot (nimi, mihin liittyy jne.), jotta viraston henkilöstö osaa välittää viestin asiaa käsittelevälle henkilölle, tietää mihin asiaan sähköposti liittyy ja keneltä se on.

Tarkemmin: https://oikeus.fi/fi/index/oikeuslaitos/asiakirjojentoimittaminen_1.html

Tsemppiä, M

Vierailija
1119/1944 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti M! 

Olen kanssasi samaa mieltä että tämä on perhanan uuvuttavaa.

Yleensä laitan heti tuulemaan asiassa kuin asiassa, mutta tässä se ei ole ollut mahdollista, ja vaikka kuinka ponnistelisi, loppua ei näy. Tarmokaskin lannistuu. Lopulta se näkyy siinä, ettei ohjeitakaan jaksaisi lukea. Ehkä ihan pienissä osissa, ja tämä ketju auttaa siihen.

Tsemppiä, t. T-liini, ensi kerralla ehkä pelkkä Liini

Vierailija
1120/1944 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajula kommentoi: "Oheiseen voisin kommentoida sen verran, että emme ole hakemassa omavastuuosuutta Valtionkonttorilta, vaan tekijältä ja, mikäli annamme asiakkaille niin sanotusti alennusta kuluista, pitää meidän antaa vastaava alennus vakuutusyhtiölle. "

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi