Oletko kuormittunut etätöistä?
Itse en ole enkä kaipaa toimistolta juuri mitään.
Mites muut?
Kommentit (27)
Olen, mutta aika porkkana on 1,5 h vähemmän työmatkaa joka päivä (yht. kahteen suuntaan). Muuten ei eroa.
Toivottavasti etätyö jatkuvat syksylläkin. Meillä tehtiin asiasta kysely, mutta tulokset eivät vielä ole valmiit.
Vaikka itse mielelläni jatkaisin etätöissä, todella moni kollegani kaipaa vuorovaikutusta livenä.
En ole. Olen ihan rakastunut tähän uuteen vapaampaan tapaan tehdä töitä. Toivottavasti meillä ei ikinä pakoteta työntekijöitä takaisin hikiselle toimistolle kälättämään.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti etätyö jatkuvat syksylläkin. Meillä tehtiin asiasta kysely, mutta tulokset eivät vielä ole valmiit.
Vaikka itse mielelläni jatkaisin etätöissä, todella moni kollegani kaipaa vuorovaikutusta livenä.
Kollegat käy toimistolla ja alkaa sitten nalkuttaa, kun "ei siellä ollutkaan niin hauskaa kun muita ei ollut paikalla". Häviäjät.
Hiljainen koti vai avokonttori? Ei liene vaikea tietää kumpi kuormittaa enemmän.
Meillä juuri linjattiin, että syksyllä olisi hyvä olla työpaikalla n. 50% ajasta, loput saisi tehdä etänä. Itse olen ollut koko vuoden toimistolla, huomenna on vuoden ensimmäinen etäpäivä.
Etätyö on helppoa jos tekee samaa työtä kuin ennenkin ja on selkeitä kotoa käsin edistettäviä työtehtäviä. Mutta mieti jos aloittaessasi olisit ollut kotona ja teamsin varassa.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö on helppoa jos tekee samaa työtä kuin ennenkin ja on selkeitä kotoa käsin edistettäviä työtehtäviä. Mutta mieti jos aloittaessasi olisit ollut kotona ja teamsin varassa.
Toimi erinomaisesti ja sopi minulle huomattavasti paremmin kuin pakkososialisaatio toimistolla.
t. ensimmäiset oman alan työt harjoittelun muodossa ja myöhemmin vakityönä etänä tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Kokeneemmat voivat sitten vuorollaan käydä vahtimassa noobzeja, joten tämäkin on järjesteltävissä ilman suurta hässäkkää.
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla kotiisi neuvomaan, jos olet nuorempi ja vastakkaista sukupuolta.
Itse olen aloittanut uudessa työssä korona-aikana, ei mitään ongelmaa. Tosin meillä työtä tehdään muutenkin enimmäkseen Teamsin yli, sillä olemme eri maissa ja kaupungeissa.
Kyllä ja ei. Toisaalta on helppoa kun ei mene työmatkoihin ym. aikaa eikä kukaan kyttää, mutta kun kotona ei ole erillistä työhuonetta ja on lapset ja lemmikit... toisinaan on todella kiva lähteä toimistolle. Toivon että syksyllä saisi jatkaa osittain etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mietittävää siinä on? Monimuoto-opiskelu on ollut yleistä jo vuosia. Siinä oppii kyllä itsenäisen työskentelyn ja Teamsin käytön. Sen jälkeen ei ole mitään tarvetta työelämässäkään kädestä pitämiselle, vaan etätyö sujuu luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen koti vai avokonttori? Ei liene vaikea tietää kumpi kuormittaa enemmän.
Tuli tuosta mieleen, että se on aika jaskaa varmaan, jos on avokonttori ja kuitenkin joutuu pitämään videoyhteyttä niihin, jotka ovat kotona. Jos siis osa on paikalla ja osa ei. Yritän olla se, joka on kotona.
En ole kuormittunut, työhyvinvointini on kasvanut etätöissä. Tiedän että työpaikkani ekstroverit suunnilleen itkevät kun kaipaavat toimistoelämää niin paljon. Saahan toimistolla nytkin käydä, mutta kun siellä ei ole kuin pari muuta kollegaa ja tämä ei riitä heille.
Olin todella kuormittunut ennen kuin etätyö vapautti minut. Onneksi meillä on tehty päätös, että halutessaan etätyötä saa jatkaa myös suositusten poistuttua. Esimieskin tainnut huomata, että työteho on suurimmalla osalla parantunut kun aika ei mene kahvi huoneessa juoruiluun ynnä muuhun turhaan. Ja ennen kaikkea siksi, että jatkuva hälinä ei uuvuta.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuormittunut, työhyvinvointini on kasvanut etätöissä. Tiedän että työpaikkani ekstroverit suunnilleen itkevät kun kaipaavat toimistoelämää niin paljon. Saahan toimistolla nytkin käydä, mutta kun siellä ei ole kuin pari muuta kollegaa ja tämä ei riitä heille.
Meillä etätyön superkuormittujat ovat kokeneet ihmeparantumisen helteiden myötä. Toimistolle saisi taas mennä, mutta kummasti kuormitus katoaa, kun kesäaurinko vähän pilkottaa. Toimistolle oli ensin kauhea hinku, nyt siellä ei olekaan ketään.
Olen. Mutta en osaa sanoa johtuuko se etätyöstä sillä työni on muutenkin hyvin vaativaa.
Lähityö kuormittaa. Mietin kuumeisesti, miten pääsisin 100% etätöihin.
En. Etätöitä olen tehnyt jo 9 vuotta.