Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 eurolla ruokaa 7 päiväksi

Vierailija
17.06.2021 |

Riisia ja perunoita on ja pussi makaronia, pakkasessa marjoja.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo ensi kuussa vähemmän. En ymmärrä tämmösiä 14€ tilillä-ihmisiä.

Auto piti korjata että sai katsastuksesta läpi. YMMÄRRÄTKÖ? -AP

Jos on noin köyhä tai huono rahankäytössä, niin ei sulla oikeasti ole varaa autoonkaan. 

Auton korjaus voi maksaa jopa 2000e. Tekee tiukkaa keskituloisellekin.

No miten on ylipäätään varaa autoon, jonka korjaus maksaa 2000euroa? Jos auto on alunperin ollut halvempi kuin pari tonnia, kannattaako sitä korjauttaa 2000 eurolla?  Jos sitten koko elämä on yhtä kiikunkaakun, eikä koskaan budjetoida ja mietitä rahankäyttöä niin tähän pätee vähän sama kuin niillä köyhillä, joilla ei ole varaa joulunviettoon. Rahaa aletaan laittaa suunnitelmallisesti sivuun  vaikkapa tammikuusta lähtien niin seuraavana jouluna on rahaa.

Vaikka itsekin olen köyhä, osaan elää varojeni mukaan ja kotoa löytyy aina jokunen satanen. Koskaan en löydä itseäni tilanteesta, että kokonaisvarat olisivat 14 egeä. Silloin se nimittäin on liian myöhäistä. Toki onhan se ruhtinaalliset 2 euroa/päivä. Itse en haluaisi kiitutella sellaisella päiväbudjetilla.

Mistä tiedät ettei ap:lla ole tilillä enempää rahaa kuin 14 euroa?

Jos tuo summa on käyttötilillä/ruokatilillä ja on päättänyt että yli ei mene.

Voi olla myös luottokortti jota ei halua käyttää.

Vai tuliko se jossain ilmi?

Itse kysyin joskus edullisia ruokavinkkejä ja niiden sijasta sain talousneuvoja.

Meillä oli myös auton korjaus ja jotain muutakin ylimääräistä yllättävää menoa silloin.

Ei haluttu käyttää luottokorttia.

Vierailija
62/64 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha o,6 kg maksoi n. 13 euroa, juurekset olivat valmiiksi pilkotut pakastimessa, tällä voisi selvitä.  Tosin lihakeittoon saattaa kyllästyä niin, ettei puoleen vuoteen maita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha o,6 kg maksoi n. 13 euroa, juurekset olivat valmiiksi pilkotut pakastimessa, tällä voisi selvitä.  Tosin lihakeittoon saattaa kyllästyä niin, ettei puoleen vuoteen maita.

Liha on huonoin mahdollinen ostos tuolla budjetilla. Juurekset toiseksi huonoin.

Vierailija
64/64 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo ensi kuussa vähemmän. En ymmärrä tämmösiä 14€ tilillä-ihmisiä.

Auto piti korjata että sai katsastuksesta läpi. YMMÄRRÄTKÖ? -AP

minulle kävi niin että lompakossani oli 20e. huomasin pienen liikeen ikunna kasvomaskit 50klp 4.50e. Päätin luopu tomatin ja kurkun osto ja hain maskit. Ylätys kun ojenisin 20e. henkilö alkoi esitellä ,otaisitteko sitä tätä eli tarjolla oli paklavi.Sitten sanoin minulla ei ole kuin pieniä kolikoita takaisin antaa.Olin? mitähän saan 20e takas? Hän antoi takaisin 10e. kolikko pinon.Huomautin. Otaa esille jostain piilo hyllyntakaa 10e.missä kassa näkymättömissä ei katso silmiin sanoo tämän te annoitte.Mitä voit ainut asiakas liike. Ikinä en menen halpaa ostaamaan halpa kasvomaski.Jäi siis rukaan rahaa 5.50e. En tiedä sainto sitäkään sumaa takas? menin tolaltani pääkaupunki pikku putikki. Saan kauraryynejä,vesi tulee hanasta oneksi vuokraan sisältyen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi