14 eurolla ruokaa 7 päiväksi
Riisia ja perunoita on ja pussi makaronia, pakkasessa marjoja.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Osta linssejä ja papuja.
Ja pierua riittää! Ja vatsanväänteitä.
Iso uunimunakas tomaateilla ja perunalla (2pv)
Linssikeitto ja porkkanakeitto (1-3 pv)
silliä ja perunoita
Uunijuureksia 2pv
Porkkanapastakastike
kaura- tai ohrapuuro + banaani
jotain sesongin hedelmää (luumu,persikka)
Justiinhan S-ryhmä ilmoitti niistä hedelmävihannes laatikoista 2€ - jos s-kauppaa läheltä löytyy
tsemppiä sinne
Itselleni saan 6 päivän ateriat tästä, hintaa ehkä 5-7€ :
-tölkki esim kidneypapuja
-tölkki kikherneitä
-punaisia linssejä
-tomaattimurska
-sipulia, vihanneksia (vaikka pakastepussi sekoitus halvimmalla)
-tomaattipyreetä, mausteita, liha/kasvisliemi
-soijarouhetta/härkistä tms
Pavut yms on halvempia kuivatuotteina, mutta tähän hätään tölkkivaihtoehdot on pienempi kuluerä kun vain viikoksi pitäisi saada.
Kaurapuuroa aamupalaksi ja vaikka iltapalaksikin jos on vielä nälkä- 500g halvimmalla 0,5€
Lounaaksi esim perunavelliä tai juureskeittoa (porkkanaa ja jotain juuresta vähän) ja leipää, jotain leikkelettäkin tähän vielä saa
Kyllä 14€ viikon sapuskoihin riittää ja esim näin poikkeukselliseen viikkoon ei pitäisi tehdä tiukkaakaan kun vähän suunnittelee.
Keliaakikkona hiukan vaikeaa, mutta onnistuu. Paljon perunaa, porkkanaa ja sipulia.
Lisäksi jotain - 70% tarjouslihaa iltamyynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Osta halvinta kanaa ja jauhelihaa koko rahalla. Ehkä jotain kasvista lisäksi. Pitäisi riittää helposti.
Saa elää kyllä aika kevyillä eväillä, jos meinaa viikon syödä 14 eurolla ja sisällyttää siihen kasviksia mukaan. En kyllä ite ostais ensimmäistäkään rehua, jos pitäisi nälkä pitää loitolla tuolla budjetilla viikon ajan.
Mä ostaisin:
Aamu-iltapalat:
Kaurahiutale 1kg
Kotimaista ruispala 9kpl
Margariini
Kananmunia 10kpl
Lauantaimakkara
Pari tomaattia
Puuroa marjoilla, ruispalaa kananmunalla/makkaralla/tomaatilla.
Ruuat:
Makaronilaatikko (jauheliha, kananmuna, maito)
Kanakastike ja riisi (kanasuikale, tomaattimurska)
Jauhelihakastike perunoille (jauheliha, tomaattimurska)
Munakas (pari munaa, loraus maitoa, väliin hiukan lauantaimakkaraa ja tomaattia)
Näistä syö kaikista kaksi päivää (4 annosta/ruoka), ja munakkaalla sen viimeisen.
Lisukkeeksi pakkasesta 450g broccolimix höyrytettynä/keitettynä.
Prisman hinnoilla tulee 13,90€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo ensi kuussa vähemmän. En ymmärrä tämmösiä 14€ tilillä-ihmisiä.
Auto piti korjata että sai katsastuksesta läpi. YMMÄRRÄTKÖ? -AP
Jos on noin köyhä tai huono rahankäytössä, niin ei sulla oikeasti ole varaa autoonkaan.
Miksi tätä samaa aloitusta pitää tehdä joka päivä viikosta ja kuukaudesta toiseen. Etkö sinä aloittaja jo ala oppimaan mitä niillä kolikoilla saa. Taivas.
2 euron juustohampurilaista joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Kanamunaa ja hiivaa ja jauhoja. Margariinia. Hengissä pysytte kyllä.
Taas näitä typeriä ehdotuksia, joiden ainoa tarkoitus on vastenmielinen oman minän muka-erinomaisuuden korostaminen. Tämmöinen "auttaminen" on sylkäisy päin vilpittömästi apua pyytävän naamalle.
Tuliko sinulle oikein hyvä mieli, kun kirjoittelit hiivastasi?
Neuvojen pitää olla normaalille ihmiselle sopivia. Ei ole normaalia, että ei-ikälopun yhden ihmisen taloudessa leivottaisiin jotain helkkarin leipää. Älä vaan tule lässyttelemään omaa muka.erinomaisuuttasi, vaikka tekisit niin. Muilta ei semmoista tarvitse odottaa. Sen verran pitäisi sentään ymmärtää, että jos henkilöllä on kaapissa makaronia, perunoita, marjoja. niin tarvitaan jotin ihan muuta kuin sinun hiivahiihydraattimössöjäsi. Koskaan kuullut esim proteiinista?
Minä tekisin munakkaita, joihin tuolta luonnosta saa lisukkeeksi vaikka mitä! Ja on terveellistä. Vaikkapa nokkos/poimulehti/voikukkamunakas, siihen jotain edullista leikkelettä tai juustoa (raastat itse tarjousjuustosta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin köyhä tai huono rahankäytössä, niin ei sulla oikeasti ole varaa autoonkaan.
Olet oikeassa. Aloittaja on itse syyllinen tilanteeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton korjaus voi maksaa jopa 2000e. Tekee tiukkaa keskituloisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta halvinta kanaa ja jauhelihaa koko rahalla. Ehkä jotain kasvista lisäksi. Pitäisi riittää helposti.
Saa elää kyllä aika kevyillä eväillä, jos meinaa viikon syödä 14 eurolla ja sisällyttää siihen kasviksia mukaan. En kyllä ite ostais ensimmäistäkään rehua, jos pitäisi nälkä pitää loitolla tuolla budjetilla viikon ajan.
Ai lihako on halvinta kaloria? Nyt saa nauraa...
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin munakkaita, joihin tuolta luonnosta saa lisukkeeksi vaikka mitä! Ja on terveellistä. Vaikkapa nokkos/poimulehti/voikukkamunakas, siihen jotain edullista leikkelettä tai juustoa (raastat itse tarjousjuustosta).
Leikkeleet parasta jättää ostamatta. Kallista, (rasvaista ja usein reilusti piilosuolaista) ja usein hyviä ja maukkaita, mikä johtaa turhaan huvisyömiseen, jolla ei ole mitään tekemistä nälän kanssa eli kuin karkkipussi.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus elänyt tuon viikon kaurapuurolla.
Kaurahiutaleissa paras hinta/laatusuhde. Jotkut nerot suosittelevat nollaenergisiä vihanneksia koko sillä rahalla.
Aika usein isoja broilerlaatikoita on -30% (ja illalla -60%), siis niitä mitkä on tyyliin reilun kilon ja jossain marinadissa. Siitä saa moneksi päiväksi pääruuan.
Leipää voi leipoa itse, hyvää ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton korjaus voi maksaa jopa 2000e. Tekee tiukkaa keskituloisellekin.
No miten on ylipäätään varaa autoon, jonka korjaus maksaa 2000euroa? Jos auto on alunperin ollut halvempi kuin pari tonnia, kannattaako sitä korjauttaa 2000 eurolla? Jos sitten koko elämä on yhtä kiikunkaakun, eikä koskaan budjetoida ja mietitä rahankäyttöä niin tähän pätee vähän sama kuin niillä köyhillä, joilla ei ole varaa joulunviettoon. Rahaa aletaan laittaa suunnitelmallisesti sivuun vaikkapa tammikuusta lähtien niin seuraavana jouluna on rahaa.
Vaikka itsekin olen köyhä, osaan elää varojeni mukaan ja kotoa löytyy aina jokunen satanen. Koskaan en löydä itseäni tilanteesta, että kokonaisvarat olisivat 14 egeä. Silloin se nimittäin on liian myöhäistä. Toki onhan se ruhtinaalliset 2 euroa/päivä. Itse en haluaisi kiitutella sellaisella päiväbudjetilla.
Kauppaan klo 16:00, metsästät -30% tuotteet ja jemmaat ne kasan alimmaksi, sitten vähän ennen ilta-alea menet ja kaivat ne koriin ja odottelet, että ilta-ale alkaa ja ostat kaman -60%. Näin voit 14€:lla ostaa ruokaa 35€:n edestä. Riittää seuraavankin viikon.
Kuinka isolle porukalle?
Kaurahiutaleita. Jos löydät ilta-alesta broilerin koipia, niin niitäkin voi ostaa. Ehkä jopa törsätä kananmuniin.