No pitäiskö se rokote nyt sitten ottaa vai ei?
Olen elänyt koko korona-ajan noudattaen maskisuositusta, turvavälejä, isoja ihmisjoukkoja ja tietenkin pessyt ja desinfioinut käsiä. Olen kuitenkin käynyt kauppakeskuksessa (nopsasti ja yllämainittuja noudattaen) sekä nähnyt sukulaisia ja muutamaa kaveria kotonani/heidän luonaan. Ei ole ollut minkäänlaisia flunssia, koronoita tai muitakaan sairauksia.
Olen 30-vuotias enkä kuulu mihinkään riskiryhmään. Tuntuu tällä hetkellä vähän hullulta mennä ottamaan piikki, vaikka en ole mitenkään rokotevastainenkaan.
Ottaako vai eikö?
Kommentit (56)
Päätät ihan itse otatko vai et. Ei sitäkään asiaa muilta kysytä.
Kyllähän se on toistaiseksi ainakin vapaaehtoinen.
Vaikea kysymys. Itse otin, mutta olenkin sinua 50 v vanhempi. Ajattelin niin, että kun koronan annetaan taas levitä kesällä, niin syksy ja talvi tulevat olemaan vaikeita. Seuraan mitä muissa maissa tapahtuu. Olen skeptinen rokotusten tehokkuudelle vähintään 13 erilaista varianttia vastaan. Toivottavasti sairastan lievempänä, jos sen sairastan. Pahalta näyttää, sillä vaikka olenkin itse tehnyt parhaani ja kannatan tukahduttamista, niin sitä ei tehdä, silloin kun sen vielä voisi, eli nyt kesällä. Järki jää häviölle taas.
Minä en ainakaan ota.
Rokoteaktivistit on kyllä vastenmielistä porukkaa. Tänäänkin udeltiin koska otan rokotteen, jätin osallistumatta keskusteluun ja kiertelin asiaa puhumalla asian hoidosta.
Itse päätät. Minä olen päättänyt olla ottamatta, vaikka se tarkoittaisi sitä, että en voi ikinä matkustaa ulkomaille.
Kiristystähän tuo on, eikä minua sellaiseen alisteta.
Fakta kirjoitti:
Kyllähän se on toistaiseksi ainakin vapaaehtoinen.
niin lehdistökin väittää ja heti perään myös ettäö 70 prosentin pitäisi ottaa, että vapaus palaisi.
Näin ollen pitäisi nyt tietää keille se on pakollinen ja keille ei. Ketkä kuuluvat siihen 30 prosenttiin joille se ei ole pakollinen? Eikö tuommonen jako oo aika epäreilu koska piikki voi eknelle tahansa tuoda mitä mitä tahansa ongelmia. Ehdolliselta tuo nyt lähinnä vaikuttaa, ei vapaaehtoiselta. jos vapaaehtoiseksi väitetään, se johtuu vaan siitä että vähän kuin ilmoitetaan että otat sen omalla vastuulla. Vapaaehtoisuus kun kalskahtaa vähän nätimmältä kuin omavastuu, niin ei ihme että näkee vain ensikimainittua sanaa
En itse keksi yhtään hyvää syytä olla ottamatta. Tosin olen menettänyt yhden omaisen ja yhden ystävän taudille, joten ymmärrän mitkä voi olla seuraukset jos taudin saa. En tosin kuolemaa pelkää, mutta tehohoito tai pitkä korona ja vauriot ei houkuttele. Minulla on nyt molemmat rokotteet ja olo on vain helpottunut.
Idioottia väkeä taas. Palsta täynnä lihavia ihmisiä.
Olen miettinyt samaa. En ole rokotusvastainen, vaikka piikkikammo minulla onkin.
Elän nyt ja loppuikäni erityksissä. Marketin ruokakuljettajat ovat ainoat ihmiskontaktini, ja he käyttävät maskeja varmasti vielä pitkään ja varmaan saavat rokotuksetkin asianmukaisesti. He eivät siis tartuta minua, enkä minä heitä.
Töissä ollessani altistuin kaikelle mahdolliselle, mutta en esimerkiksi ole koskaan saanut flunssaa tai muuta tarttuvaa. Immuniteettini lienee aika vahva. Jos liikkuisin vielä ihmisten ilmoilla, kävisin rokotettavana, mutta näissä oloissa se taitaa olla turhaa.
Kakkularapsis vaan viimeisille kulkutautimyönteisille hörmelöille! Ihan kohta me ollaan hoidettu tämä asia ja sitten teille jää vaan muistot. Ehkä voisitte alkaa pitää jotain "Ei maskia - ei rokotusta. Mulle KIITOS 2020-2021" niin saatte vielä jotain mehusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Itse päätät. Minä olen päättänyt olla ottamatta, vaikka se tarkoittaisi sitä, että en voi ikinä matkustaa ulkomaille.
Kiristystähän tuo on, eikä minua sellaiseen alisteta.
Ulkomaille pääsee negatiivisella testituloksella. Tosin en halua. Siellä olisi ikävä sairastaa korona.
Sikapiikki meni syyllistyken ja pelottelun voimalla. Tämä on vaarallisempi piikki, eli tarvitaan noiden keinojen lisäksi painostusta, uhkailua ja kiristämistä, välillä sitten vähän lepsumpaa ja houkuttelevampaa keinoa, eli lahjomista
Litku taitaa käytännössä muttua vapaaehotiseksi sillä hetkellä kun se hulahtaa nahan alle. Eli putkessa vielä sisällä oleva on pakollinen, mutta kun se pusketaan piikin läpi lihaan, vaihtuu vastuuhenkilö
En meinaa ottaa. Katsotaan syksyllä miten homma etenee, onko rokotteesta edes mitään iloa.
Käyttäjäkokemukset ovat pelkkää vaivojen valittelua, sikäli kun siitä jotain sanottavaa on tullut. Ei yhtään kehua ole kuulunut, että olisi tullut jollekulle fyysisesti hyvä olo piikistä tai että olisi jokin vaiva lähtenyt piikin avulla. Ei pätarvi miettiä, maksaako vaivaa kokeilla
Hups siis välttäen isoja ihmisjoukkoja piti lukea tossa ekassa virkkeessä.
Ap