Ideoidaan juhlatarjoilu; budjetti 100euroa, vieraita 30
Mulla ei siis ole juhlia tulossa, mutta illan ratoksi mä jäin pähkäilemään saisiko pienellä budjetilla juhlatarjoilut tehtyä. Yleensähän juhlat tunnetusti maksavat paljon!
Laitetaan pienen budjetin juhlatarjoiluvinkkejä kaikille jaettaviksi, myös sillain, jos ei osaa / ehdi leipoa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soppatykissä hernarit, korvapuustit ja kahvit jälkkäriksi.
Mistä ihmeestä tavallinen ihminen saa soppatykin? Nopealla googlettamisella selvisi, että soppatykin vuokra on noin 50 euroa/vuorokausi. Sitten jää tarjoiluihin enää 50 euroa.
Äläs ny pilaa ideioijien tunnelmaa. Tottakai joku tuttu / sukulainen lainaa sen ilmaiseksi!
Ulkokemuihin
makkaraa, sinappia, ketsuppia (jotain halpoja)
keksejä (iso pussillinen jotain kaurakeksejä esim Pirkka), pullasiivuja
vesi, laimea mehu, kahvi, tee (jotain halpoja)
suodatinpussit makkaroille ja talousrullaa tarjoiluun
Jos itse leipoo niin onnistuu hyvin. 2 pellillistä lohipiirakkaa, 15€/pellillinen eli yhteensä 30€(just tein ja meni vähän allekin tuon summan rahaa). Korvapuusteja, ainekset alle 10€. Kauralastuja, ainekset alle 10€. 2 noin 20 hlön mansikka-kermakakkua, ainekset 20-30€ riippuen mansikoiden hinnasta. Kahvipaketti, teetä, sokeria, maitopurkki, mehutiiviste, servetit n.15€. Yhteensä alle 100€.
Mun mielestä joku hyvä kasviskeitto itsetehtyjen, tuoreiden sämpylöiden kanssa toimii. Sämpylöiden päälle sitten nokare voita ja keittoon vaikka kurpitsansiemeniä kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse leipoo niin onnistuu hyvin. 2 pellillistä lohipiirakkaa, 15€/pellillinen eli yhteensä 30€(just tein ja meni vähän allekin tuon summan rahaa). Korvapuusteja, ainekset alle 10€. Kauralastuja, ainekset alle 10€. 2 noin 20 hlön mansikka-kermakakkua, ainekset 20-30€ riippuen mansikoiden hinnasta. Kahvipaketti, teetä, sokeria, maitopurkki, mehutiiviste, servetit n.15€. Yhteensä alle 100€.
Ihan huikeaa!!! :)
Saiskohan ketään stripparia tolla rahalla
Coleslaw, itse leivottu patonki, tuorejuustoja, grilli kuumaksi ja sinne halloumia, makkaraa ja kesäkurpitsaa & tomaatteja. Jälkkäriksi jäätelökakku. T. Nimimerkki kokemusta on ja kutsuun opm.
Juhlallinen venäläisen ruuan maisteluilta
borssikeitto, smetana
ruisleipä, voi
musta hyvin haudutettu tee
Pieni annos jokaiselle.
-coctailpiirakat (Lidl), voi, kinkku
-iso kakku leipomosta
-vaahtokarkit (iso pussi Tokmannilla noin 5e)
-tee, kahvi, mehu
-jotkut edulliset servietit eurolla-parilla
Sokeria ja hiivaa ja kiljut käymään.
Lapsille
pikkuisia nauravia nakkeja (pätkitään isoista nakeista), sinappia
kurkunpätkiä
porkkanasiivuja
vaahtokarkkeja
popcorneja
mehua
--
ilmapalloja
saippuakuplia
-Voileipäkakku ale paahtoleivistä, väliin turkkilainen jugurtti ja tuorejuusto
täyte 1 kurkku
täyte 2 kinkku, paprika
Päälle täytettä ja esim salaatinlehtiä pilkottuna.
-Jotain imelää tarjouskorista, esim pullaa.
-Jos jää rahaa, niin jotain halpoja keksejä
-Juomaksi tee, kahvi, mehu
Jos pitää kaupasta valmista saada, tekee tiukkaa, mutta jos on aikaa leipoa itse, ei mitään ongelmaa.
Ei nyt ehkä häitä järjestä, mutta synttärit, illanistujaiset, tuparit tms onnistuu hyvin.
Meillä synttärit tulossa ensi viikolla ja vieraita noin 25 ja ruokaa ei tarjota, vain kahvit suolaisine ja makeine tarjoiluineen.
Tarjoilut ei trendilehden sivuilta, mutta maistuu meidän vieraille…
Perustarpeet
- jauhot 1e, kananmunat 1,50, sokeri 1e, leivinjauhe 0,50, voi 5e, vaniljasokeri 1e
Kermakakku, täytteeksi banaania ja mansikkahilloa ja päälle kinuski
- kermat n. 7e, banaanit n. 1,50, hillo 1,30
Kaurakeksit
- kaurahiutaleet n. 1e
Raparperipiirakka
-raparperit ilmaiseksi kun paikallisessa fb ryhmästä kyselin, vanilijakastike 2e
Hedelmäsalaatti (annostelen valmiiksi kertismukeihin)
- hunajamelooni 3e, kiiwi 1e, appelsiini 2,50e, verigreippi 2e, ananas 3e, kertismukit (kirkkaat, lasin näköiset) 3e
Juustokierteet
- 1kg voitaikinalevyjä 5e, emmentljuusto 5e
Coctailpiirakat ja munavoi
- pakastepiirakat n. 60 kpl 5e, raejuusto 1e
Kasvistikut, pienet lihapullat ja dippi
- porkkana 2e, kurkku 3e, paprika 2e, jauheliha 5e, korppujauho 0,7e, kermaviili 2e
Kahvi 3e, tee 2e, maito 1e
Raparperimehu (keitän itse kun raparperia sain niin paljon),
- vanilijatanko 3e, kanelitanko 1e, sokeri 0,7e
Kivennäisvesi 5e
Suolatikkuja, vaahtokarkkeja, servetit, näitä sen mukaan mitä rahaa jää
Eli kyllä nuo pitäisi 100eurolla saada, ja jauhoja, munia ym perustarpeita jää vielä seuraavaankin kertaan.
Valmisvoitaikinasta yksinkertaisia juusto-kasvispastejoita; valmistaikinat Prismassa 1,35€/500g, jos näitä levyjä kaulii ohuemmaksi, niin saa 3 pasteijaa/levy, eli 15 per paketti, neljä pakettia ->60 pasteijaa. Arkijuusto 5,19€/kg paketti. Kasviksiksi halvimpia paprikoita pakastimesta 0,95/300g kolme pussillista sekä kilon verran kesäkurpitsaa 1,89€/kg. Voiteluun tarvitaan kananmunia, halvimmat x-tra 15kpl 1,79€. Suola ja pippuri ja mahdolliset yrtimausteet löytynevät kotoa? noin 18 euroa, ja yli jää juustoa reippaasti sekä kananmunia.
Pastasalaatti: edullisin jäävuorisalaatti 2,69€/kg, puolen kilon kerä varmaan riittää? Farfalle tricolori 2x500g/paketti 2,18€, juustoa jäi noista pasteijoista, lisäksi pari isoa kurkkua noin 1,5€ ja tomaattia kilon verran, 2,49€. Mausteeksi halvimmat voileipäkurkkusäilykkeet 2,12€/ 85g purkki. X-tran salaattikastike 2,49€/iso pullo, pitäisi riittää tuolle määrälle. Lisäksi suolaa, pippuria, yrttejä, jos löytyy kotoa. 13€?
Makeita herkkuja; 4 pakettia Rainbow-vohveleita 1,85€ kpl (2 kuningatar ja 2 appelsiini), kaneliässiä 5 pakettia 1.95€/kpl. Halvan karkkisekoitus 3 pussia 2,95€/700g pussi. 26€.
Kahvia kolme pakettia, Rainbown tumma paahtoa? 2,69€/pkt, teetä tesco original 1,99€. Sokeria 1kg, 0,89€, lton maitojuoma 1,15€/litra, kaksi purkkia? Rainbow sekajuomatiivistettä 2 prk 4,25€/prk. 22€.
Näihin on mennyt noin 80€. Jos oletetaan, että kaikki raha voidaan käyttää syömisiin, niin lopuilla 20€ voisi ostaa erilaisia hedelmiä (viinirypäleitä, omenoita, edullisia pikkusitruksia).
Ei se eineksillätai ravintolaruualla onnistu, mutta itse tekemällä jää vielä rahaa ylikin…
Tekisin ihan vanhanajan perinteisen täytekakun, pari pellillistä pizzaa, keksejä, perus pullaa. Kahvia, teetä, ja mehua jos on lapsia. Pitäisi rahojen noihin riittää kun vähän katsoo mitä raaka-aineita ostaa.
Herkkukestit 30 lapselle.
Paistettuja lettuja, aitoja mansikoita, aitoa omenasosetta S-kaupasta), hilloa, mehua.
Karkkiboksi x 2
Jälkkäriksi Lidlistä jäätelötötteröt (alta euron 8kpl tuutteja)