Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti hyvät kengät KÄVELYLENKKEILYYN? Millaiset olet todennut parhaiksi?

Vierailija
16.06.2021 |

Lenkkarit on liian löysät, vaelluskengän tyyppiset on liian raskaat kesäisille kävelyteille. Eli mitkä kengät sopisi pidemmillekin kävelylenkeille?

Muinoin oli "kävelylenkkareita", joissa oli jäykkä pohja. Sellaisia en ole enää löytänyt :( Vaan onko jollakin merkillä, jossakin kaupassa niitä saatavilla?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse Pomar'in kenkiä.

Vierailija
2/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäykkä pohja ei kyllä ole hyvä kenenkään jalalle.

Pitkille lenkeillä kyllä joku iskunvaimennus ja pehmustus vois olla hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo parikymmentä vuotta Adidaksen Superstarsit, joilla olen kävellyt askelmittarin mukaan noin 5000 kilometriä vuodesta toiseen. Oikein hyvät ja kestävät ja onhan niissä aika jäykkä pohja. 

Tosin epäilen fyssarin suosittelevan mielummin jotain juoksukenkiä kävelyynkin, niin kuin kilpakävelijät käyttävät.

Vierailija
4/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotkut Kuomat, ei se perusmalli kuitenkaan. Olen tykännyt, tukevat jalkaa hyvin.

Vierailija
5/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilmaihminen kirjoitti:

Minulla on ollut jo parikymmentä vuotta Adidaksen Superstarsit, joilla olen kävellyt askelmittarin mukaan noin 5000 kilometriä vuodesta toiseen. Oikein hyvät ja kestävät ja onhan niissä aika jäykkä pohja. 

Tosin epäilen fyssarin suosittelevan mielummin jotain juoksukenkiä kävelyynkin, niin kuin kilpakävelijät käyttävät.

Täytyypä testata niitä. Itsellä erilaisia juoksukenkiä löytyy kyllä, mutta tosiaan kävelyyn ne tuntuu liian heppoisille, ikään kuin jalka kaipaa enemmän tukea.

-ap-

Vierailija
6/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lenkkarit ovat liian löysät? En ymmärrä. Jos lenkkarit on tehty juoksua varten, ne ovat kahta paremmat kävelyä varten.

Vierailija
7/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan peruslenkkarit

Vierailija
8/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin lenkkarit ovat liian löysät? En ymmärrä. Jos lenkkarit on tehty juoksua varten, ne ovat kahta paremmat kävelyä varten.

Onhan askeltuntuma kävellessä ihan eri kuin juostessa. Juoksulenkkareilla oon nyt kävellyt ja kaipaisin niihin enemmän tukea, ja ehkä tosiaan vähän jäykemmän pohjan.

-ap-

Vierailija
9/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt rebookin retkeilykengistä. Sellaset satasen maksaa, mutta ainakin itsellä todella hyvät jalassa.

Vierailija
10/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukengät. Makuasia ja varmaan riippuu omasta fysiikastakin mitkä on parhaat. Löytyy ohutta taipuisaa ja paksua vaimennettua pohjaa, kevyttä ja painavampaa kenkää.

Vierailija
11/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sketchers

Vierailija
12/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano speksit urheiluliikkeessä. Juoksulenkkarit on todella heppoisen oloisia, löytyy tukevampiakin. Eikun sovittelemaan...

Vierailija
13/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinulenkkarit. Ehdottomasti.

Vierailija
14/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tykännyt rebookin retkeilykengistä. Sellaset satasen maksaa, mutta ainakin itsellä todella hyvät jalassa.

Reebokin "nahkaisia" kävelylenkkareita mullakin oli joskus vuosia sitten! Mistähän niitä vois etsiä? Ei ole ainakaan Stadiumissa tai Intersportissa.

-ap-

Vierailija
15/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa lenkkarit kävelyyn

Vierailija
16/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen Adidaksen Superstarojen kannalla! Niillä kävelee ilman ongelmia kymmeniä kilometrejä viikossa pari vuotta putkeen. Kantapään sisäpuoli kuluu pois, mutta se ei haittaa.

Vierailija
17/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niken lenkkarit

Helteellä nahkavarvikkaat (muoviset hiertää)

Vierailija
18/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset lenkkarit. Mutta sopivan kokoiset tai pohjallinen, ei saa liikkua jalassa, ei puristaa tai irrota kantapäästä. Nauhojen säätö. Nykyään kävelykenkä on rimpula, kuka niitä valmistaa, pitää olla ergonomiaa. Vaikeaa on löytää kyllä sopivaa lenkkikenkää

Vierailija
19/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kevyistä juoksukengistä. Myös Tevan kengät oli mulla joskus, käytin ihan puhki :)

Vierailija
20/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reebokin "nahkaisia" kävelylenkkareita mullakin oli joskus vuosia sitten! Mistähän niitä vois etsiä? Ei ole ainakaan Stadiumissa tai Intersportissa.

-ap-

XXL löytyy ainakin ja Budget sport taitaa olla toinen. Sitten on tietenkin netti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi