Oikeasti hyvät kengät KÄVELYLENKKEILYYN? Millaiset olet todennut parhaiksi?
Lenkkarit on liian löysät, vaelluskengän tyyppiset on liian raskaat kesäisille kävelyteille. Eli mitkä kengät sopisi pidemmillekin kävelylenkeille?
Muinoin oli "kävelylenkkareita", joissa oli jäykkä pohja. Sellaisia en ole enää löytänyt :( Vaan onko jollakin merkillä, jossakin kaupassa niitä saatavilla?
Kommentit (68)
Jäykkä pohja ei kyllä ole hyvä kenenkään jalalle.
Pitkille lenkeillä kyllä joku iskunvaimennus ja pehmustus vois olla hyvä.
Minulla on ollut jo parikymmentä vuotta Adidaksen Superstarsit, joilla olen kävellyt askelmittarin mukaan noin 5000 kilometriä vuodesta toiseen. Oikein hyvät ja kestävät ja onhan niissä aika jäykkä pohja.
Tosin epäilen fyssarin suosittelevan mielummin jotain juoksukenkiä kävelyynkin, niin kuin kilpakävelijät käyttävät.
Mulla on jotkut Kuomat, ei se perusmalli kuitenkaan. Olen tykännyt, tukevat jalkaa hyvin.
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Minulla on ollut jo parikymmentä vuotta Adidaksen Superstarsit, joilla olen kävellyt askelmittarin mukaan noin 5000 kilometriä vuodesta toiseen. Oikein hyvät ja kestävät ja onhan niissä aika jäykkä pohja.
Tosin epäilen fyssarin suosittelevan mielummin jotain juoksukenkiä kävelyynkin, niin kuin kilpakävelijät käyttävät.
Täytyypä testata niitä. Itsellä erilaisia juoksukenkiä löytyy kyllä, mutta tosiaan kävelyyn ne tuntuu liian heppoisille, ikään kuin jalka kaipaa enemmän tukea.
-ap-
Miten niin lenkkarit ovat liian löysät? En ymmärrä. Jos lenkkarit on tehty juoksua varten, ne ovat kahta paremmat kävelyä varten.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin lenkkarit ovat liian löysät? En ymmärrä. Jos lenkkarit on tehty juoksua varten, ne ovat kahta paremmat kävelyä varten.
Onhan askeltuntuma kävellessä ihan eri kuin juostessa. Juoksulenkkareilla oon nyt kävellyt ja kaipaisin niihin enemmän tukea, ja ehkä tosiaan vähän jäykemmän pohjan.
-ap-
Itse olen tykännyt rebookin retkeilykengistä. Sellaset satasen maksaa, mutta ainakin itsellä todella hyvät jalassa.
Juoksukengät. Makuasia ja varmaan riippuu omasta fysiikastakin mitkä on parhaat. Löytyy ohutta taipuisaa ja paksua vaimennettua pohjaa, kevyttä ja painavampaa kenkää.
Sano speksit urheiluliikkeessä. Juoksulenkkarit on todella heppoisen oloisia, löytyy tukevampiakin. Eikun sovittelemaan...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tykännyt rebookin retkeilykengistä. Sellaset satasen maksaa, mutta ainakin itsellä todella hyvät jalassa.
Reebokin "nahkaisia" kävelylenkkareita mullakin oli joskus vuosia sitten! Mistähän niitä vois etsiä? Ei ole ainakaan Stadiumissa tai Intersportissa.
-ap-
Minäkin olen Adidaksen Superstarojen kannalla! Niillä kävelee ilman ongelmia kymmeniä kilometrejä viikossa pari vuotta putkeen. Kantapään sisäpuoli kuluu pois, mutta se ei haittaa.
Niken lenkkarit
Helteellä nahkavarvikkaat (muoviset hiertää)
Kunnolliset lenkkarit. Mutta sopivan kokoiset tai pohjallinen, ei saa liikkua jalassa, ei puristaa tai irrota kantapäästä. Nauhojen säätö. Nykyään kävelykenkä on rimpula, kuka niitä valmistaa, pitää olla ergonomiaa. Vaikeaa on löytää kyllä sopivaa lenkkikenkää
Mä tykkään kevyistä juoksukengistä. Myös Tevan kengät oli mulla joskus, käytin ihan puhki :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reebokin "nahkaisia" kävelylenkkareita mullakin oli joskus vuosia sitten! Mistähän niitä vois etsiä? Ei ole ainakaan Stadiumissa tai Intersportissa.
-ap-
XXL löytyy ainakin ja Budget sport taitaa olla toinen. Sitten on tietenkin netti.
Käytän itse Pomar'in kenkiä.