Maksoin vahingossa kaksi kertaa saman tuotteen Prisman pikakassalla
Takuu kuitissa ja verkkopankin katevarauksessa minulta on peritty kaksinkertainen hinta. En tajunnut kaupassa tarkistaa onko kuitti oikein. Pitäisikö minun mennä takuu kuitin kanssa kaupassa käymään vai odottaa ja toivoa että palauttavat puolet peritystä summasta takaisin tililleni?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap:lla lienee hyvä todiste siitä että tuotetta on ostettu vain yksi, on se takuukuitti, jonka hän on tuotteesta saanut.
Muutoin saattaisi olla vaikea todistaa, että on ostanut vain yhden tuotteen, eikä kaksi tuotetta kuten kuitti ilmoittaa.
Mutta kuka tietää, ehkä tämäkään ei riitä...?
Vaan miten ne koodit on pakkauksissa ovat? Ovatko kaikki saman "alan" tuotteeet vain samalla koodilla?
Vai onko jokaisella tuotteella oma yksilöllinen koodinsa?Kyllähän tuo kuitista aivan varmasti selviää jos noin on-
Kuka s#atanan pösilö alapeukutta noin asiallista kommentia.
Mun mielestä tuo on asiallinen ja pohtiva mielipide asiasta, josta kukaan meistä ei tiedä yhtään mitään.
Olen varma että tuo asia pystytään selvittämään asiakaspalvelussa.
Nimittäin kaupoissa on listat tuotteiden määristä ja menekistä ajan tasalla,
Nähdään tasan tarkkaan, mitä tuotetta on minäkin päivinä ostettu ja minkä verran.
Nähdään myös se minkä verran tuotetta on olluta aamulla, ja minkä verran sitä on ollut illalla kun kauppa suljetaan.
Niistä voi järjestelmässä laskea, miten montaa kappaletta ko. tuotetta on sinä päivänä myyty, ja miten monta kappaletta tuotetta on edelleen hyllyssä.
Ei kaupassa tehdä inventaariota päivittäin. Ap kun menee kaupan infoon ja kertoo vahingossa lukeneen kahdesti tuotteen X, niin info palauttaa yhden tuotteen hinnan.
Ei ihme jos menee huonosti jos tuolla lailla kauppias kylvää rahaa ympäriinsä. Jos se olisi noin helppoa, niin mikä estäisi ihmisiä ostamasta kahta samaa tuotetta ja sitten menemästä uikuttamaan että voi voi kun skannasin vahingossa yhden tuotteen kaksi kertaa. Rahantuloa ei voi estää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai se itsepalvelukassa ilmoittaa jos olet vetämässä samaa tuotetta kaksi kertaa?
Vai eikö ilmoita. Millainen se koodi on eri tuotteissa.
Jos sama koodi on kaksi kertaa kuitilla, niin tottahan siitä voi hyvityksen saada.
Eikös jokaisella tuotteella ole aivan oma koodinumeronsa.
Joutuu kassakin joskus vetämään jonkin tuotteen lukija läpi useita kertoja, ennekuin lukija sen hyväksyy.
Tällöin olen aina kuitista tarkistanut, että onko tuote mennyt kassan lukijasta läpi kaksi kertaa.
Koskaan ei näin ole käynyt.
Ap:n tulee selvittää asia kaupan infossa, ei kukaan kauppa halua rahastaa asiakasta liikaa, se on suuri maine haitta kaupalle.
Ei ilmota ja katsokaa ihmiset ne tuotteet siinä pikakassalla että lukee vain kerran, jos lukee useammin kutsukaa myyjä se korjaa asian
Myyjänä voin kertoa, että on täysin mahdollista, että ip-kassan hidastellessa malttamaton asiakas skannaa hiukan turhan innokkaasti viivakoodia, ja näin onnistuu vetämään saman ostoksen useammankin kerran skannerin läpi. Ja totta kai nämä ylimääräiset skannaukset sitten poistetaan, ei tietenkään ole asiakkaan pakko maksaa ylimääräistä!