Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsen kaverit muuttavat

Vierailija
16.06.2021 |

Asumme pienellä paikkakunnalla ja lapsella on kourallinen hyviä kavereita. Lähtee syksyllä yläkouluun. Viime syksynä muutti tytön bestis, lähtee nyt eri yläkouluun. Pitävät toki yhteyttä (vielä ) mutta spontaanit vierailut ja hengailut jäi koska välimatka kasvoi ja päivittäinen kontakti jäi.

Nyt toinen hyvä kaveri on myös muuttamassa kaupunkiin sen bestiksen lähelle, ja siis toiseen yläkouluun. Nyt alkaa olla mullakin jo itkussa pitelemistä. Tänne kylille jää 2 kaveria, ei niin läheisiä, ja yläkoulu alkaa vähän ikävästi, kun nuo hyvät kaverit lähtevät muualle ja vielä yhdessä.

Alkaa muutto kaupunkiin olla mullakin mielessä, että tyttö pääsisi liikkumaan vapaasti kavereiden kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kaveripiiri koulun vaihtuessa muutenkin vaihtuu usein, mutta mun tytön uuteen kouluun tulee oppilaita ympäri kulmakuntaa, eli vapaa-aikana hengailu juuri välimatkan takia on haaste, kaupungissa ”kaikki” asuvat jokseenkin lähellä koulua.

Pelottaa että tytölleni tulee yksinäinen yläkouluaika.

Vierailija
2/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuttakaa, mikä estää? Missä sun (ja miehen) työpaikka on, siellä pikkupaikkakunnalla vai kaupungissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kaveripiiri koulun vaihtuessa muutenkin vaihtuu usein, mutta mun tytön uuteen kouluun tulee oppilaita ympäri kulmakuntaa, eli vapaa-aikana hengailu juuri välimatkan takia on haaste, kaupungissa ”kaikki” asuvat jokseenkin lähellä koulua.

Pelottaa että tytölleni tulee yksinäinen yläkouluaika.

Pelkosi on ihan aiheellinen. Olen ollut yliopiston tuutoritoiminnassa ja siellä aina tulee ilmi näitä kohtaloita. Iso suru menetetystä nuoruudesta mutta toisaalta samalla iso ilo siitä, että elämä saa vihdoin alkaa.

Vierailija
4/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko viikkonloppu vierailut puolin ja toisin? Pysyisi yhteys yllä.

Vierailija
5/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella hyvä vanhempi kun mietit tällaista. Itse olin yläasteen todella yksinäinen ja siihen ei koskaan mitenkään vanhempani puuttuneet. Isäni luona olisi ollut naapurissa kavereita, mutta äitini vain ivasi ja pilkkasi kun haluni muuttaa isälle tuli ilmi. Ihanaa, että on vanhempia jotka lapsiaan miettivät.

Vierailija
6/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muuttakaa, mikä estää? Missä sun (ja miehen) työpaikka on, siellä pikkupaikkakunnalla vai kaupungissa?

Elämää on rakennettu tänne, miehen kotipaikalle. Talot, tontit, lähikoulut jne. Muutaman vuoden päästä lapset on sitten jo poissa, onko silloin kaupunki se koti. Omaan nykyiseen kotiinkin kuitenkin tunnesiteet sekä taloudelliset tekijät.

Tehty, laitettu ja rakennettu omaa, laitettu pihaa ja rantaa jne. Ja tämän jättäminen ”kesämökiksi” on hivenen kallis ratkaisu.

Paljon on pohdittavaa, enkä usko että mieheni on valmis muuttamaan. Minä taas en usko että olen valmis muuton vuoksi miestä jättämään. Yläkoulu on 3 vuotta, sen jälkeen kaikki auki.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi