Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiluku täysi, ylitsepääsemättömän vaikeaa hävittää vanhaksi/pieneksi käyvät vauvatavarat ja vaatteet?

22.08.2006 |

Onko muilla yhtä vaikeaa yrittää hävittää pieneksi käyneitä vauvan vaatteita, liian vauvamaisia leluja ja kirjoja, ja jo tarpeettomaksi käyneitä hoitotarvikkeita?

Meillä on ainakin 3-4 jätesäkillistä vaatteita, ellei enemmänkin, ja leluja toinen mokoma mistä pitäisi päästä eroon, mutta kun ei vaan raaskisi.. niin nättejä ja pieniä, ja tulee itku silmään jos ne pitäisi hävittää, mutta miksi niitä säilöäkään.

Meille ei ole tulossa lisää lapsia, toivottavasti ainakaan, varsinkaan seuraavaan neljään vuoteen, kaksi lasta pienellä ikäerolla riittää, eikä enempää tarvita. Silti joku ihme vaivaa, vaikka nuorempi vasta 10kk, kun raskaustestiä pitää tehdä ja turhaa riskiä otetaan koko aika.

Vinkkejä, mitä noille vaatteille ja kaikille pitäisi tehdä? Olen lahjoittanut varmaan jo 3-4 säkillistä tutuille ja tuntemattomille, ja vielä noista lopuista ei vaan pysty eroamaan. Joku elämänvaihe päättyy muka, jos noista eroaa. Mies jo vei mennessään keräyspisteeseen vanhat äitiysvaatteeni, jotka laitoin pusseihin ja sanoin hänelle, että tekee niille mitä tahansa, kunhan en enää näe niitä pusseja ja niiden sisältöä..

Pitäisikö sama temppu vaan kylmästi tehdä noille lopuillekin? Mitä sitä säästäisikään noista? En niitä aio seinällekään ripustaa koristeeksi.. mutta mutta.. niitä vaatteitakin on niin kiva hiplata aika ajoin vielä..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla vain suinkin on tilaa johonkin jemmata,niin älä ainakaan ihan kaikkea hävitä.Meillä esikoinen oli jo 12-v,kun syntyikin pieni iltatähti.Harmitti,kun oli tullut hävitettyä melkein kaikki lelut ja ihan kaikki muut tavarat.Mutta oli isoveljelle tärkeää,kun oltiin jotain vauvaleluja säästetty(vaikka ei pitänyt toista lasta tulla) ja sai sitten antaa ne pikkusiskolle.Samoten pehmolelut ja satukirjat oli säästössä.

Minusta on ihan kiva,että jotain säästää.Lapset voi sitten joskus antaa niitä omille lapsilleen.Tuntuu nyt kaukaiselta ajatukselta,mutta sekin päivä koittaa.Meillä on varastossa yksi iso pahvilaatikko,mihin on säästetty ne kaikkein tärkeimmät.Eihän nyt joka vaatekappaletta voi jemmata,mutta esim.jos joku on itse kutonut nuttua,niin ei niitä raaski pois antaa.Sitten jos on tyttövauva,niin pienimmät vaatteet voi jättää nukenleikkeihin.

Ja kuullosti kyllä siltä,ettei teidän lapsiluku ole vielä täysi :)

t.Liinuksi+typy 8kk

Vierailija
2/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usea syy miksi ei kestetä enempää lapsia. En tiedä, miksi sitä riskiä sitten pitää edes ottaa, ja miehellä myös joku kun pitää katsella tila-autoja ostettavakseen, jne. Ei haaveilla enemmistä lapsista, ja näissä kahdessakin on jo kestämistä... kolmas olisi katastrofi, omalle elämälle, parisuhteelle, kropalle, terveydelle synnytyksineen ja yövalvomisineen, haaveille, työpaikalle, jne... toisaalta, jos nopeaa tahtia tekee, niin sitten on enempi aikaa taas itselle joskus, jos hengissä sattuisi selviämään.. ;)

Oma elämä pitäisi ainakin saada takaisin välissä, jos ikinä iltatähteä edes harkittaisiin. Talous vielä kestäisikin, siksi voisi hävittää turhat tavarat pois tieltä, ja aina hankkia uusia, jos vielä joskus erehdytään. Jotain villavaatteita ja muita mekkoja säästelenkin, enkä aiokaan hävittää. Mutta toppapuvut ja söpöt pipot ja kengät yms. on vaikeimpia antaa, hävittää ja lahjoittaa eteenpäin, niitäkin kun on joka kokoa varmaan kymmenen erilaista... ja tyttömme kyllä niillä leikkiikin osalla jo. Siksikin on kymmeniä, kun on eri sukupuolta molemmat lapset, ja sitten pitäis säilyttää kahdet erilaiset vaatteet jos kolmatta varten vielä säilöisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen jo 8v ja silti minulla on kaikki tallessa vielä.

Onneksi olikin, kun nyt on syntynyt perään 2 pikku siskoa.

Vaatteet ei kaikki mennyt mut osa kuitenkin siskoille ja lelut sun muut on olleet siskoilla.

Ajattelin valkata kaikille lapsille heidän ihanimmat/suloisimmat ja tunnerikkaimmat vaatteet, lelut jne. omaan laatikkoon ja antaa sen sit heille, kun alkavat omia lapsia tekemään.

Loput sit kylmästi kiertoon...

vaikeaa on luopuminen ja lasten keräily laatikoista (itseni tuntien) tulee valtavat.

Ei kai se muu auta, kun tilan puute vaivaa jo nyt.

Itkun sekaisin tuntein varmaan kiikutan kirppikselle tai muualle nuo vaatteet. :(

Vierailija
4/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt kun omat vanhempani ovat antaneet säästämiään leluja, joita itse olen käyttänyt. On ihana nähdä sama potkupuku oman tytön päällä, mikä 25 vuotta sitten on ollut minulla. Meillä on vanhemmillani vaunut aina valmiina kotonaan, jotta ei tarvitse raahata aina vaunuja mukana. Vaunut, joissa minäkin olen istunut, tietenkin;)

Meille on ollut onni että vanhempani on säästänyt kaiken ja itse pidän niitä vaatteita/leluja ja muita tavaroita arvokkaina. Aion antaa omille lapsilleni tilaisuuden kokea saman minkä itse olen saanut kokea.

Meilläkään tilaa ei ole ylimääräistä, mutta voinhan viedä niitä tarvittaessa vanhemmilleni.. ;)

Vierailija
5/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten kun/jos oma lapsesi saa lapsia. Loput voitkin sitten hyvällä omallatunnolla myydä kirppiksellä, koska muistot on koottu päältä pois. Ja ne mitkä eivät mee kaupaksi, voit käydä kippaamassa Uffille.

Vierailija
6/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antoi ne sitten, kun odotin ekaa lastani. Ensiaskelkenkäni hän antoi häissämme miehelleni. Mummolaan mennessä ei tarvi ikinä ottaa leluja mukaan, kun siellä on minun vanhat lelut ja kirjat vastassa. Hyvin toimivat edelleen. :) Aion myös itse tehdä näin, onneksi on ullakko.

Vierailija
7/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee varmasti kaupaksi

Vierailija
8/8 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mä en vielä ole niitä hävittänyt mutta ensi vuonna sekin on edessä...

lapsia ei varmasti tule,parisuhdekin kauheessa kriisissä eikä muutenkaan ja ensi vuonna on MLL:n lastenvaate ja tavarakirpputori jonne vien suurimman osan lasten vaatteista ja leluista,tietysti säästän joitakin enkä esim.vaunuja aio koskaan myydä.

Niin ja osaa vaatteista voi kierrättää pojallekin vaikka tyttö esikoinen mutta siis kamalalta tuntuu,hoitopöytäkin laitettiin pois=`(

se vaan on niin haikeeta,mäkin oon 30-v ja ikäni puolesta voisin saada vielä lapsen.

En mä haluu mutta kamalaa kun tiiän että aion myydä...

äityliini ja lapset 5v ja 8,5kk