Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia 10 kg pudottamisesta

Vierailija
16.06.2021 |

Onko joku onnistunut pudottamaan 10 kg? Haluaisin kuulla miten. Ja haluisin kuulla pelkästään kokemuksia sellaisilta jotka on itse pudottanut tuon verran. Kiitos 😊

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tiputtanut 22 kg. Kaksi oleellista asiaa. Herkut pois ja annoskoot pieniksi. Plussaa tuo kuntosaliliikunta jolla kasvattaa lihasta. Lihas kuluttaa levossa enemmän kaloreita kun läski.

Tsemppiä urakkaan. Alku on vaikeaa mutta kun kiloja alkaa tippuun niin muuttuu ihan kivaksi puuhaksi. Itsellä oli jääkaapin ovessa lappu johon merkkasin kerran viikossa puntarilla käytyäni miinuskilot ja sen hetkisen painon. Se myös motivoi ku joka viikko mentiin alaspäin. Hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
22/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kaiken ylimääräisen napostelun ja mussuttamisen. Kieltäydyin töissä esim jäätelöistä, ei herkkuja kotona. Söin ruokaa ja nälkään mutta en huvikseni. Kävin myös paljon ryhmäliikunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanha, 65v ja minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Pudotin 11 kiloa vuosi sitten pätkäpaaston avulla. Olin normaalipainon ylärajalla ja 164cm/68kg  muuttui 164cm/57 kiloksi. Söin vain klo 10 - 17 välillä ja silloin söin myös pullaa kahvin kanssa. Join paljon kahvia ja vettä, mutta en alkoholia, sipsejä tms. Joka aamu käyn edelleen puntarilla. Paino pysyy helposti pois jokapäiväisellä punnituksella. Edelleen myös pätkäpaastoan ja syön klo 10- 17. Sokeriarvot hyvät, nivelrikko parempi, nukun hyvin ja paljon vaatteita, jotka taas mahtuvat päälle.

Vierailija
24/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon unta, syönti kerran päivässä. Liikunta ei ole vaikuttanut.

Vierailija
25/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään seuraamaan. Tosi vaikeaa on :(

N 100kg

Jos dieetti kestää muutaman tunnin on epäilemättä vaikeaa.

Vierailija
26/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin lähti parissa kuukaudessa.

samalla lähti hiuksetkin,

toivon etten olisi laihduttanut

Vierailija
27/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa päättää montako kaloria saat päivässä syödä (esim. 1700kcal?). Sitten pidät ensimmäisen kuukauden ruokapäiväkirjaa mihin merkitset jokaikisen suupalan, jotta huomaat mistä sinun kalorit oikeasti muodostuu. Yksi jälkiruoka/herkku päivässä (esim. sunlol-mehujää). Jos liikunta ei ole sinun juttusi, käy edes kävelemässä puoli tuntia päivässä.

Itse yllätyin, että ateriakokoni olivatkin liian isoja (esim. nykyään sallin itseni syödä vain 2dl riisiä aterialla, kun aikaisemmin vain kauhoin vuoren lautaselle).  Myös ohimennen napostelut nostaa kalorimäärää yllättävän helposti, esim. 'syönpä tässä yhden tai kaksi nakkia ohimennen, kun odotan uuniruuan valmistumista'. 'Syönpä tässä lapsen lautaselta melkein koskemattoman pihvin, ettei tarvitse tuhlata ruokaa vaikka ei ole itsellä yhtään nälkä'.

Vierailija
28/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoresta lähtien olen aloittanut aamun puntailla käynnillä. En päästä itseäni lihomaan, syön sen verran, että paino pysyy tasaisena. Pudotin raskauksien jälkeen painon aina ennalleen imettämällä reilun vuoden, kaksi vuotta imetin esikoista. Eräässä raskaudessa tuli 20 kiloa painoa lisää, mutta kaikki lähti vuodessa pois.  Koliikkivauvan kantelu laihdutti myös. Ja se, ettei ehtinyt syömään. Nukuin aina kun voin, valvominen lihottaa. Nyt eläkemummuna olen hoikka, mutta en olisi ilman aamupuntarointia!

Vierailija
29/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tippuu helposti kun vaan katsoo mitä syö ja muistaa liikkua. Itse en harrasta mitään sen kummempaa kuin koirien knassa kävelyä. Itse aloitin painon tiputuksen kohtuu tiukalla dieetillä jonka sitten -30kg jälkeen muutin vähän sallivammaksi. Tuo 30kg lähti 4 kuukaudessa. Nyt vielä 14kg pois, sitten olisi tavoite saavutettu. 60kg on se paino missä itsellä on ollut aina hyvä olla. Pituutta 158cm. Nyt oppinut ettei herkkupäivistä ja muutaman kilon painonvaihteluista laihdutuksen aikana kannata masentua, kuuluu asiaan. Paino junnasi 77kg:ssa varmaan kuukauden päivät, ylikin. Nyt taas lähtenyt laskuun, tänään paino näytti 74kg. Tästä hyvä jatkaa. :)

Vierailija
30/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino tippuu helposti kun vaan katsoo mitä syö ja muistaa liikkua. Itse en harrasta mitään sen kummempaa kuin koirien knassa kävelyä. Itse aloitin painon tiputuksen kohtuu tiukalla dieetillä jonka sitten -30kg jälkeen muutin vähän sallivammaksi. Tuo 30kg lähti 4 kuukaudessa. Nyt vielä 14kg pois, sitten olisi tavoite saavutettu. 60kg on se paino missä itsellä on ollut aina hyvä olla. Pituutta 158cm. Nyt oppinut ettei herkkupäivistä ja muutaman kilon painonvaihteluista laihdutuksen aikana kannata masentua, kuuluu asiaan. Paino junnasi 77kg:ssa varmaan kuukauden päivät, ylikin. Nyt taas lähtenyt laskuun, tänään paino näytti 74kg. Tästä hyvä jatkaa. :)

Ohoh, tosi nopea painon pudotus. Antaa vähän toivoa, itsellänikin on paljon pudotettavaa ?

Mitä dieettisi pitä sisällään. Tuliko mitään repsahduksia, ja piditkö siis 4 kuukautta tuota tiukkaa dieettiä ( oliko mitään löysempiä päiviä koskaan). Paljon onnea, tosi hieno pudotus. 

Vierailija
31/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin 10 kilon painon suoraan varpaille kun ote lipsahti. Kaksi varvasta murtui.

Vierailija
32/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen (yli50) mies, pudotin 12kg 'panttaamalla', siihen meni noin 2 vuotta. Tarkoitus olikin edetä hitaasti. Oli kärsimystä koska olen herkkusuu. Sitten tuli vuodessa noin 4-5 kiloa takaisin, jolloin keksin liikunnan ja pääsin niistä lisäkiloista eroon. Ja sitä liikuntaa pitää tässä iässä olla paljon. Nyt liikuntaa noin 10h viikossa, niin paino pysyy hallinnassa ja saan taas olla herkkusuu. Ja mikä parasta; liikunta on taas hauskaa ja olen hyvässä kunnossa. Siis: laske ja laihduta hitaasti. Ja kyllä se liikunta auttaa, sitä pitää oikeasti olla riittävästi.

Vierailija
33/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mullakin lähti parissa kuukaudessa.

samalla lähti hiuksetkin,

toivon etten olisi laihduttanut

Muitakin lähti joskus normaalipainon sisällä 10kg kahdessa kuukaudessa. Oli tosi rankka ero ja olin masentunut ja surullinen. Reagoin suruun ja ahdistukseen aina syömättömyydellä. Söin n 500kcal päivässä kun ei vaan pysynyt mikään sisällä, ja tuonkin kulutin lenkkeilyllä pois.

Mahdollista on, mutta en itsekään suosittele, tukkaakin alkoi jo tippumaan ja mieliala vain laski.

Ja tottakai lihoin takaisin heti kun sain syötyä suht normaalisti.

Vierailija
34/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti se on sujunut. Lopetin sokeristen ja rasvaisten herkkujen syömisen ja lisäsin liikuntaa. Erityisesti on ollut apua itsehillinnästä iltasyöpöttelyn kohdalla - mun syntini on ollut napostella tv.tä illalla katsellessa. En vaan enää ostanut naksuja ja pullia kotiin.

N54, paino pudonnut puolessa vuodessa 81 kilosta 69 kiloon, neljä lähtee vielä.

Mahtava saavutus. Taidan noudattaa esimerkkiäsi. Kiva kuulla, että tässäkin iässä tuo painonpudotus sujuu noin mallikkaasti

N53

Vierailija
35/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan kilon kahvakuulan pudotin varpaalle. Teki kipeää.

Vierailija
36/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, vaikka en ole onnistunutkaan. 10 kg tavoite, 5 kg lähtenyt 3 kk:ssa. Lasken kaloreita sulamo.fi:ssa, vähentänyt hiilareita, liikkunut enemmän.

Vaikeeta on näin 50 + v.... yllättävän vaikeeta.

Vierailija
37/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteehän se, mutta tulee myös herkästi takaisin...a

Vierailija
38/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipaastolla lähti vikkelästi 10kg, ei tullut takaisin.

Vierailija
39/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kasviksia. Ei punaista lihaa, ei juurikaan maitotuotteita, herkuista (valkoisesta sokerista luopuminen), kuidut puurosta. Eli hiilarit ihan minimiin ja pahaa eläinrasvaa mahdollisimman vähän.

Syö kasviksia, kanaa ja kalaa, puuroa, pastat kikhernepastan muodossa. Kts kaikki tuoteselosteet aina. Punnitse ruoka aina, jos et tiedä kalorimäärää. Laske joka päivä kalorimäärä.

T, tänään itsensä normaalipainoiseksi punninnut, -14 kg.

Milläköhän logiikalla punainen liha pitää jättää pois? Miten muka saat lihasta helposti saatavat välttämättömät aminohapot, vitamiinit ja hivenaineet pienemmillä kaloreilla?

Vierailija
40/62 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh, tosi nopea painon pudotus. Antaa vähän toivoa, itsellänikin on paljon pudotettavaa ?

Mitä dieettisi pitä sisällään. Tuliko mitään repsahduksia, ja piditkö siis 4 kuukautta tuota tiukkaa dieettiä ( oliko mitään löysempiä päiviä koskaan). Paljon onnea, tosi hieno pudotus. 

Raejuustoa, kasvissosekeittoja, pinaattikeittoa, tomaatti-vuohenjuostokeittoa (välillä eines, välillä pakaste) pakastekasviksia, pari kananmunaa ruisleivänkanssa, soijarouhetta, rahkaa, marjoja, puuroja. Herkkupäiviä en pitänyt ollenkaan ensimmäisen 4kk aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi